Vin osv?

Gressenka_Mymlen_Lilleblomst_15

Forumet er livet
Tilgangsansvarlig
VIP
Februarlykke 2015
Marsmellows-15
Septembergull'17
Jeg er veldig kresen, og liker lite alkoholholdig drikke..

Liker bacardi razz+cola, pærecider ooog martini asti. Sånn ca :p

Siden jeg liker asti må det da finnes en eller annen vin eller no jeg kan like?

Hjelp! 30 år og alt for kresen:p må bli voksen og kunne takke ja til vin osv :p

Hva med en halvtørr Riesling? Finnes mange gode annet enn Blue Nun og Black Tower liksom :-P

Sent from my iPhone using BV Forum

Anbefaler deg å gå for typisk ungdomsvin ;) altså det billigste av søt riesling vin fra tyskland :p de er ofte søte og gode... De i bransjen kaller det for saft :p

Ikke glad i hvitvin med 3 apor er ganske god alene eller utblandet med sprite .

Jeg er som deg. Derfor holder jeg meg til baccardi razz eller captain morgan.

Drikker ett glass riesling i bryllup gjerne. For ofte det som er til maten. Da tvinger jeg små slurker i meg. :p
Men heller hvitvin enn rødvin hvertfall.
Asti liker jeg.

Min søster kom med dessertvin og den syns jeg smakte ganske greit. Smakte saft da :p Men husker ikke hvilken det var da.

Jeg liker også godt asti og det var den eneste vinen jeg drakk før. Men nå kan jeg ha en del forskjellig og liker både rød og hvitvin. Jeg drikker fint halvtørre viner, men jeg synes fortsatt ikke tørre viner er godt selv om jeg nå har drukket vin i mange år og er veldig glad i det :) I begynnelsen så spurte jeg bare på polet om de kunne anbefale en til meg.. jeg sa jeg likte asti og at vinen måtte være veldig søt :) Da fikk jeg alltid en vin jeg likte og etterhvert så tok jeg den litt mindre og mindre søt og kan derfor velge i mye forskjellig vin nå :) Prøv det du :)

Her har jeg lært at man må smake og smake. Her tok det lang tid før jeg likte vin og jeg må fortsatt ha søt hvitvin.

Riesling eller chablis.

Nå liker jeg faktisk rødvin bedre enn hvitvin.

Og jeg syns det er best å ha noe å spiste til. Feks potetgull, middag, ost og kjeks. ;)

Jeg hatet smaken på vin. Tok meg laaang til å lære å like. Men jeg startet så smått med dessert vin. Det er nesten som godteri! Burde du prøve :) nom nom nom

Jeg også liker helst musserende. Drakk asti før, men nå synd jeg faktisk den er litt for søt. Nå foretrekker jeg prosecco. Det er digg!

Kloster eberbach er god, jeg liker egentlig ikke hvitvin men 2012 årgangen fikk bein å gå på. 2013 som er hos polet no, grei den og, men ikke like fantastisk desverre.

Saracco er en asti som er farlig, fort gjort å drikke for mye fordi den er frisk og god :-)

Jeg og er suuuupersær på det området! :-) Men jeg er veldig glad i Avantgarde Riesling hvitvin (en sånn spesiell blå flaske, som er bred neders i flasken, og har lang hals). Den er mild og passe kombinert syrlig/søt. Den er ikke tørr i det hele tatt, og veeeeldig lett å drikke (mye av :-P ).
Av rødvin er faktisk VonGraven rødvina veldig god og lett å drikke ^_^

Jeg er veldig glad i Casamatta Rosso 2014. En veldig fruktig rødvin syns jeg, ikke så kraftig, så den er lett å drikke.

Jeg er glad i søte drikker, så om du også liker det vil jeg anbefale Tobbaco Road og La Salle av viner. Så er jeg veldig glad i Baileys og Lapponia. Har akkurat lært meg å like litt rødvin, og da er det J.P Chenet Cabernet-Syrah det går i :)

Back
Topp