Vin eller øl?

Liker godt riesling vin, noe musserende og så drikker jeg øl. Men øl blir jeg veldig full i magen av og vin får jeg veldig mye sure oppstøt av så drikker ikke mye av noen av tingene :) Men så drikker jeg lite i utgangspunktet også da og nå er jeg gravid så lenge til neste gang :)

Vin, jeg har aldri vært glad i øl.
Type er ikke så farlig. Søt rødvin eller en frisk hvitvin.

Aller helt en italiensk rødvin, valpolicella, Wongraven e.l :-)
Ellers kan jeg ta en lys øl, som corona i sommervarmen :-)

Ingen av delene. Er heller glad i det litt sterkere slaget, men kan ta meg en øl eller 10, men aldri vin. Det må jeg nok lære meg å drikke, og da blir det nok hvit :p Synes det er godt med en god drink f.eks strawberry daquiri. Om jeg drikker øl er jeg ikke så kravstor så lenge det er lyst, men favoritten er punk ipa :)
Hvor får man kjøpt punk ipa?:) Mørkt eller lyst øl? Faktisk aldri hørt om det, hørtes spennende ut:p

Drikker aller helst ein chablis kvitvin, bottega bobler eller andre bobler som Lambrusco, champagne eller proscecco:)

Øl likte eg før, men eg tåler det ikkje så godt, så no når eg ikkje har drukke det på lenge likar eg det mindre og mindre. Unntaket må vera sol eller corona med limebåt om sommaren.

Av rødvin likar eg dei som ikkje er for tørre, og drikker det kun til mat/ost. Har null peiling på rødvin, så drikker det som mannen har plukka ut;)

Sprit drikker eg sjelden, men Fisherman er faktisk ganske godt, men farlig;)
Hjemmelaga fisher er i allefall farlig..!;) Og hjemmelaga tyrker-hohoo! :p

Jeg liker både øl og hvitvin. Av øl drikker jeg vanligvis Tuborg eller San Miguel, men er også ganske glad i Erdinger Weissbier.

Av hvitvin er det en riesling jeg liker (Winter. Ikke så søt som mange andre), og så er jeg ganske glad i Chablis. Liker det meste med bobler ;)

Har ennå ikke blitt så voksen at jeg liker rødvin

Jeg liker både øl og hvitvin. Av øl drikker jeg vanligvis Tuborg eller San Miguel, men er også ganske glad i Erdinger Weissbier.

Av hvitvin er det en riesling jeg liker (Winter. Ikke så søt som mange andre), og så er jeg ganske glad i Chablis. Liker det meste med bobler ;)

Har ennå ikke blitt så voksen at jeg liker rødvin
San Miguel er jo fantastisk! :D Var farlig å være i Praha på klassetur (for mange år siden), der hadde de det på tappekran-for 8kr halvliteren!:p Gikk en del;)

San Miguel er jo fantastisk! :D Var farlig å være i Praha på klassetur (for mange år siden), der hadde de det på tappekran-for 8kr halvliteren!:p Gikk en del;)

hehe, ja det er farlig :P Det er perfekt som ferieøl da

Begge deler egentlig, men bruker ikke blande. Drikker enten et par øl eller en flaske vin. Er glad i musserende og litt søt hvitvin :-) Om vi er på byen blir det som regel øl eller en drink

Rødvin :) Ripazzo helst. Liker også de portugisiske:)

Hvitvin og cider :) Elsker alle de forskjellige smakene man får på cider. Så det drikker jeg gjerne hjemme.
Hos andre foretrekker jeg hvitvin, vi venninnene pleier å kjøpe og dele.
Riesling er det som går mest.

Vin.. en italiensk rødvin helst.. en barbera eller nebiolo eller lignende..

Bayersk øl syns jeg er veldig godt:)
Vin til mat evnt, men ikke sprudlende og ikke for sur. Rød eller hvit kommer an på hva slags mat.

Weissbier eller mørkt øl. Drikker uhyre sjeldent. Liker også en riesling spätlese vin

Back
Topp