Vimles dagbok

Vimle

Sommerspire
Junibarna 2015
Bedre sent enn aldri, eller hva? :p Tenkte å prøve meg på dagbok her inn jeg også. Mye som skjer når en er gravid og kjekt å kunne dele det med andre som også er i samme situasjon :)

Min Historie:
Har fra tidligere en sønn på 6 år og en bonussønn på 6 år, nydelige gutter.
Samboeren og jeg bestemte oss for å prøve på nr. 3 , men den lykkelige tiden ble desverre avbrutt i uke 18. Fikk påvist Mola hydatidosa som er en tilstand der unormale celler "overtar" morkaken og produserer store mengder Hcg. Fikk karantene tid på 6 måneder, med mye blodprøver og oppfølging.
Når karantenetiden var over satt den nye spiren etter kort tid. Det er denne gangen ikke tegn til noe galt og gynekologen min er ganske tydelig på at det ville vært oppdaget nå dersom det var en ny mola. Er fremdeles litt redd for at den molaen som var der forrige svangerskap har spredd seg, men dette er svært usansynlig. Får uansett ikke gjort noe med det nå, og dette vil bli undersøkt etter fødsel :)

Dette svarngerskapet:
Termin i juni og vi venter ei lita prinsesse! Hadde kraftige blødninger fra uke 6-13 (hematom i livmora) men ingen tegn til det nå :) Jobber ikke så mye, da jeg er sterkt rammet av bekkenløsning, hadde dette i de to andre svangerskapene også, så har nå lært meg å ta hensyn til kroppen :p
Er nå i uke 24+6 og håper på ett "normalt" svangerskap i tiden som kommer :)
 
Spennende å lese om dine erfaringer også. :) du har en følger i meg hvertfall ;)
 
24+6:

Idag føler jeg meg flink! Har sammen med samboeren vasket huset, vasket og brettet klær og fått alt inn i riktig skap :)
Desverre fører denne bragden også til at jeg nå er bundet fast i sofaen, enn så lenge... :/ Vi er invitert på boller hos mamma og pappa senere idag og hele familien kommer, så vi bør prøve å komme oss en tur dit. Til uka er det fult program, så bør nok prøve å bruke kroppen minst mulig resten av dagen!
 
Uke 25

Jeg er sliten, bekkenet verker og uka har såvidt begynt! Har en hektisk uke forran meg i tillegg, med besøk av søsteren til samboeren og tur til svigerforeldrene. I tillegg så har jeg vært på jobb idag og skal jobbe på onsdag. Veldig koselig at det skjer litt rundt meg da... Har blitt mye alenetid i det siste....
 
Uke 25+4
Sitter i stua hos svigermor og svigerfar og koser meg med dagens kaffekopp. Gutta skal ut å gå på ski, mens samboern og jeg skal få handla litt, håper bekkenet holder ut så jeg får handlet det jeg har planlagt....Listen over butikker begynner å bli ganske lang :p
 
Uke 25+4
Sitter i stua hos svigermor og svigerfar og koser meg med dagens kaffekopp. Gutta skal ut å gå på ski, mens samboern og jeg skal få handla litt, håper bekkenet holder ut så jeg får handlet det jeg har planlagt....Listen over butikker begynner å bli ganske lang :p
Huff. Lykke til i dag!
 
26+1
For en uke! Ting blir ekstra slitsomt når man er gravid! En uke med farting rundt til familie, shopping og sosialt samvær tar på både for kroppen og hode. Med sykdom og besøk av søsteren til samboeren i tillegg så har det ikke vært mye krefter igjen til annet enn å sove.... Nå ser det ut til at jeg går en roligere uke i vente. Foreløbig ingen avtaler i kalenderen utenom jobb :D Har kjøpt masse utstyr til syprosjektene mine på stoff og stil, så kanskje jeg til og med har litt overskudd i løpet av uka til sette meg forran symaskinen :)

Magen har også est mer enn tidligere denne uka :D Begynner for alvor å føle at jeg ser ut som en som er gravid :p
 
27+2

Da har vi vært på ulytralyd igjen! Alt er fremdeles bra med jenta vår, og ja, vi fikk igjen bekreftet at hun faktisk er jente ;) Fikk også med oss ett nydelig profilbilde i 3D. Rart hvordan alt ble så mye mer virkelig når vi fikk se bilde! Nå vil jeg forsøke å nyte resten av svangerskapet og stole på at det kommer til å gå bra :)
 
33+6

Nå merkes det på kroppen at jeg er gravid! Begynner å føle meg tung og mer sliten enn det aktivitetsnivået tilsier. Føles tungt å puste og har lite plass til mat i magen. Ja, dette er vel tegn på at jeg snart nærmer meg termin? :D

Har vært på ultralyd og jenta vår, som har fått navnet Tilde, ble estimert til å være 1800 g i uke 33+1, og da 3400 g til termien :) Helt perfekt! Skal tilbake til gynekologen om 2 uker igjen, så håper hu vokser som hun skal.

Humøret svinger mye om dagen og jeg merker at jeg lett lar meg vippe av pinnen. Hjelper heldigvis en del at våren har kommet for fult og gjør hverdagen lysere!
 
33+6

Nå merkes det på kroppen at jeg er gravid! Begynner å føle meg tung og mer sliten enn det aktivitetsnivået tilsier. Føles tungt å puste og har lite plass til mat i magen. Ja, dette er vel tegn på at jeg snart nærmer meg termin? :D

Har vært på ultralyd og jenta vår, som har fått navnet Tilde, ble estimert til å være 1800 g i uke 33+1, og da 3400 g til termien :) Helt perfekt! Skal tilbake til gynekologen om 2 uker igjen, så håper hu vokser som hun skal.

Humøret svinger mye om dagen og jeg merker at jeg lett lar meg vippe av pinnen. Hjelper heldigvis en del at våren har kommet for fult og gjør hverdagen lysere!
For et søtt navn :)
 
39+1
Uansett hvordan jeg vrir og vender på det nå, så er det ikke lenge igjen! Men det stopper ikke meg fra å føle at denne siste ventetiden trekker ut i evigheten. Hvorfor kunne ikke et svangerskap vart frem til jaa... Uke 38? Følte meg faktisk i ganske fin form frem til det... Nå derimot føler jeg at alt jeg foretar meg, både fysisk og psykisk er en kamp. Tanker som at kroppen ikke er skapt for dette dukker opp. Alt er ubehagelig, magen sprenger og kroppen er full av vann. Jeg blir sur av alt, og bruker opp alt min energi på å bekymre meg over småting (konsekvensen av å ha for mye fritid). Da lurer jeg litt på, hvorfor må babyen vente med å komme ut til jeg er helt tom! Huff, mye klaging fra meg her, men måtte bare få det ut...

Samtidig driver jeg å bekymrer meg for når hun tenker å komme.. Samboeren min har sin 3. Eksamen i dag og neste er ikke før til mandagen... Hadde jo bare vært helt perfekt om hun kom i morgen for eksempel
 
Back
Topp