Villkjøtt/ navle granulom

Minionmor

Forelsket i forumet
Augustbarna 2021
✨️Julestjernene2023✨️
0AD9005D-4EFA-4E45-A67A-53372122FAA8.jpeg Noen andre av deres babyer som har fått villkjøtt etter at navlestumpen falt av?
Jeg dro til legen med det, fikk beskjed om å rense det med klorheksidin og ha på brulidine 2-3 ganger om dagen. Leser på nettet at det kan behandles med noe som heter lapis, men dette sa ikke legen noe om til meg.
Dere som har erfaring med det, hva slags behandling brukte dere og hvor lenge tok det før det forsvant?
 
Last edited:
Sniker. Mitt barn hadde dette, og vi behandlet med lapis et par ganger. Fikk helsesykepleier til å gjøre det første gangen, for jeg synes det var litt skummelt. Andre runde gjorde jeg det selv :) ble helt fin etter et par runder. Men tok litt tid før "skorpen" datt av.
 
Vi fikk tips om lapis av helsesøster da han har væsket endel fra navlen og det var litt villkjøtt. Har hatt en behandling, men han må sikkert ha en til. Jeg har renset med klorheksidin også.

Så det er en skorpe som skal falle av altså? Lå igjen noe i bleien som så ut som en skorpe.
Syns det er litt skummelt med lapisen da det er
etsende stoff. :confused:
 
Oppdatering: Er lapisbehandling som skal til, han fikk lapis på granulomet på onsdag, i går kveld ble den helt svart og blødde litt, mens i dag morges var den borte. Ser ut som det skulle bare en behandling til, så håper Den forblir borte nå. Skjønner ikke hvorfor legen sa at det var nok med klorheksidin og brulidine, tror ikke han hadde peiling. Det var HS som hadde på lapis og sa at det var den rette behandlingen. Er veldig glad for at den er borte nå :happy:
 
Oppdatering: Er lapisbehandling som skal til, han fikk lapis på granulomet på onsdag, i går kveld ble den helt svart og blødde litt, mens i dag morges var den borte. Ser ut som det skulle bare en behandling til, så håper Den forblir borte nå. Skjønner ikke hvorfor legen sa at det var nok med klorheksidin og brulidine, tror ikke han hadde peiling. Det var HS som hadde på lapis og sa at det var den rette behandlingen. Er veldig glad for at den er borte nå :happy:

Som regel vil de at man skal la det ordne seg selv, men når det ikke gjør det så er det kun lapis som tar det, ifølge helsesøster her. Vi må til med ny behandling nå. Jeg lot det sikkert gå for mange dager mellom påføring 1 og 2, men syns det har blitt mindre da.
 
Som regel vil de at man skal la det ordne seg selv, men når det ikke gjør det så er det kun lapis som tar det, ifølge helsesøster her. Vi må til med ny behandling nå. Jeg lot det sikkert gå for mange dager mellom påføring 1 og 2, men syns det har blitt mindre da.

Her ble det påført lapis på onsdag, torsdagskveld ble den svart og blodig, og på fredagsmorgen var den borte. Ble satt opp på en ny behandling uka etter, men det ble ikke nødvendig. Nå skal jeg bare la det være og helst ikke være borti navlen i tilfelle det kommer tilbake :happy:
 
Back
Topp