Ville du valgt et oldemorsnavn til babyen din??

Ja vi har faktisk ett av navnene i den artikkelen ;) Oppkalt etter tippoldemor ;)

Dessverre ikke de typiske oldemornavnene, som var populære i Norge på starten av 1900-tallet. Men ser jo på navn fra Tyskland, England osv at det finnes navn der som har vært "populære" i Norge ei stund, og disse er ikke så ille. Noen av de var under overveielse da vi fikk dattera vår i februar, men ingen av de ble brukt.

Nei. Det har ikke vært aktuelt her.

Minstemor har sin tippoldemors navn som mellomnavn :)

Storesøster er oppkalt etter sin oldemor, lillesøster i magen får kanskje navn etter en annen oldemor :-)

Jeg er oppkalt etter min oldemor, av mine tre er en oppkalt etter farfar, en etter tippoldemor og oldemor, en etter oldefar.

Sofie er oppkalt etter min oldemor, og jeg har et annet oldemorsnavn klart hvis vi får en jente til.

Av alle navnene i artikkelen kunne jeg brukt Lilly og mille.
Min yngste heter faktisk det samme som min oldefar, men det fant jeg ut først for et par uker siden.

Har oppkalt mellomste etter sin Oldemor men, da i form av min Farmors hele navn også flere bokstaver etter det som er en egen vri på et navn :D
Synes det var så genialt.
Jeg er ikke glad i de Oldermor navnene som de andre i slekta vår har...
Dermed kan jeg ikke kalle opp barna etter dem...

Kjenner at jeg blir usikker når jeg skal si Mary - hvordan sier dere det?

Vi sier Mary rett fram, men er noen rundt oss som sier det på den engelske måten Mery.. er de som ikke kjenner henne så godt. En av tankene bak å velge Mary er at det skal kunne brukes både her hjemme og i utlandet :)

Det kunne jeg fint gjort, men samboer er ikke helt enig ;)
Førstefødt er oppkalt etter min mor da♡

Back
Topp