Ville du tatt kontakt med legevakt?

hennipenni

Glad i forumet
Aprilbarna`15
Har hatt moderate magesmerter siden klokken 13 i dag, og bare ligget på sofaen etterpå. Tok to paracet for å se om det kunne hjelpe på. Hjalp kanskje litt. Men nå har smerten flyttet seg til høyre side.
Er ikke veldig vondt nå når jeg ligger, kjenner det trykker litt på magen. Men det gjør ganske vondt når jeg nyser eller setter meg rett opp. Og hvis jeg presser der med to fingre og slipper. Begynner å mistenke blindtarmen, men finner vel raskt utav det om det blir værre.

Det er ikke kynnere heller, for det har vart konstant uten stopp siden klokken 13. Og minner ikke om rier heller.

Har det helt greit om jeg bare ligger i ro. Hva tenker dere? Burde jeg ringe legevakt, eller se det litt an?


Mamma til Novembergutt -12, en ny skatt ventes i april/mai - 15
 
Hm - hvis du er bekymret over smertene/ubehaget er det bedre å ringe og høre om de mener du burde sjekkes!

Jeg har vanligvis høy terskel for å gå til legen, men tenker at man heller burde ta en telefon for mye når man er gravid og "deler" kroppen med en til :) Selv om det ikke er svangerskapsrelaterte plager :)

God bedring!
 
Det er uansett fint å ringe de. Som oftest vil de gi deg råd om hva du skal gjøre. Så får du mer ro også. Masse god bedring!!
 
Takk for svar :) Smertene har avtatt litt, og kjenner liv i magen. Skulle det ta seg opp igjen reiser jeg bare inn til legevakta.

Smertene startet jo etter at jeg spiste lunsj på kafé, så kan også være maten som ikke var helt god. Hvem vet. Får ta natta til hjelp, og håpe jeg er helt god i morgen :)


Mamma til Novembergutt -12, en ny skatt ventes i april/mai - 15
 
Bedre å ringe en gang for mye enn en gang for lite! Jeg ville ha ringt uansett hvis du har så vondt!
 
Fikk vite i etterkant at det var flere på jobb som hadde hatt magesmerter torsdag/fredag så det var nok et magevirus av en sort :) Alt gikk fint!


Mamma til Novembergutt -12, en ny skatt ventes i april/mai - 15
 
Så bra at du føler deg bedre! :)
 
Back
Topp