Apekatter
Elsker forumet
Vi har en nabogutt på alder med min eldste (3,5 år). De krangler ofte, men kan også leke fint sammen. Sist vi var på lekeplassen kom han og spurte om barna mine ville være med å hoppe på trampolinen hans. De ble med, og hoppet fint, så jeg gikk for å hente syklene våre. Da jeg kom tilbake prøvde han å dytte sønnen min av trampolina. Jeg sa fra at dytting ikke er lov. Sønnen min fortalte at han plutselig hadde sagt at de ikke fikk hoppe på trampolina likevel, og ikke fikk lov til å låne lekene hans som han hadde dratt frem for å vise dem, det var bare nabogutten som skulle ha disse lekene, og han ville ikke leke med mine gutter likevel. Han sa «faen i helvete» flere ganger.
Jeg syns ikke det virker veldig unormalt at et så lite barn sliter med å dele, men fordi han sa han ikke ville leke med dem sa jeg at vi kunne leke et annet sted. Syns ikke noe om å tvinge andres unger til å leke med mine...
Mannen min mener jeg burde si fra til foreldrene. Denne typen ting har skjedd også når foreldrene har vært hjemme, og jeg har ikke inntrykk av at han hører på dem hele tiden, selv om de nok også ville sagt ifra om dyttingen. Syns det er rart at et så lite barn banner, men han har flere eldre søsken, så da blir det sikkert fort sånn.
Ville dere gitt beskjed om dette til foreldrene?
Jeg syns ikke det virker veldig unormalt at et så lite barn sliter med å dele, men fordi han sa han ikke ville leke med dem sa jeg at vi kunne leke et annet sted. Syns ikke noe om å tvinge andres unger til å leke med mine...
Mannen min mener jeg burde si fra til foreldrene. Denne typen ting har skjedd også når foreldrene har vært hjemme, og jeg har ikke inntrykk av at han hører på dem hele tiden, selv om de nok også ville sagt ifra om dyttingen. Syns det er rart at et så lite barn banner, men han har flere eldre søsken, så da blir det sikkert fort sånn.
Ville dere gitt beskjed om dette til foreldrene?