Ville du ringt føden?

Raro

Elsker forumet
Desemberskatter 2016
Var hos jordmor i går og fikk diagnosen svangerskapsforgiftning i tidlig stadie.. Har utslag på proteiner i urin og BT på 145/100. Men hadde ingen andre symptomerda.. Kun 1 i ødem.
I går kveld og i dag utover dagen har jeg vært tung i hodet( vil ikke kalle det hodepine, mer ør), Vært utrolig sliten av lite aktivitet, ett par tilfeller med svimmelhet..
Blir jo veldig bekymret, men kvir meg litt for å ringe...
 
Ring en gang for mye enn for lite:) er for oss de jobber:) så ja, syntes du burde ringe


Termin 31.08.13
Sladrer med *lykkelige*
 
Var hos jordmor i går og fikk diagnosen svangerskapsforgiftning i tidlig stadie.. Har utslag på proteiner i urin og BT på 145/100. Men hadde ingen andre symptomerda.. Kun 1 i ødem.
I går kveld og i dag utover dagen har jeg vært tung i hodet( vil ikke kalle det hodepine, mer ør), Vært utrolig sliten av lite aktivitet, ett par tilfeller med svimmelhet..
Blir jo veldig bekymret, men kvir meg litt for å ringe...


Tar de sjekk av blodprøve også når de sjekker for svangerskapsforgiftning? Har også hevelse i hender og føtter, kjenner jeg er litt bekymret for svangerskapsforgiftning da min mor har hatt det i to svangerskap.

Når skal du inn til neste kontroll?
 
Ring en gang for mye enn for lite:) er for oss de jobber:) så ja, syntes du burde ringe


Termin 31.08.13
Sladrer med *lykkelige*

Enig ;)

* Lillesøster kom 26.juli, termin var 19.08 *
* Sladrer med Lillemirakel *
 
Tar de sjekk av blodprøve også når de sjekker for svangerskapsforgiftning? Har også hevelse i hender og føtter, kjenner jeg er litt bekymret for svangerskapsforgiftning da min mor har hatt det i to svangerskap.

Når skal du inn til neste kontroll?
Nei, de tok ikke sjekk av blodprøve.. Kun BT og urinprøve.. Lenge siden du har vært på kontroll? har du høyt BT? Hevelser er vel normalt på slutten uten at man har svangerskapsforgiftning er det ikke?
Skal på kontroll hos fastlege på mandag..
 
Har ringt nå.. Hun mente at jeg ikke måtte kjenne for mye etter for da kunne man lett innbille seg symptomer. Ørheten i hoden kunne også ha med været og gjøre, men og at BT mitt er såpass høyt i utgangspunktet som jo vil gi litt ørhet utenat det er noe å bekymre seg for.. Hun mente at det ikke ville utvikle seg så raskt og siden jeg skulle på kontroll på mandag så var hun ikke bekymret.. Var ikke høyt utslag på urin syntes hun.. så da får jeg prøve å slappe av da.. Ble vel litt roligere..
 
På sykehuset tok de blodprøver for å sjekke om jeg hadde svangerskapsforgiftning. Blodplatenivå, leverprøver mm :)


Venter ei lita snuppe 5. august :)
 
Det er 1 mnd siden jeg har vært på skikkelig kontroll, men skal også nå på mandag. Så får sjekket alt da :) Det er nok vanlig med hevelse i slutten av svangerskapet, har bare vært heldig å sluppet unna det tidligere :p
 
Back
Topp