Ville du latt pappa "slippe" pappaperm hvis han fikk 50 000 kr i bonus?

J

Janet

Guest
Bedrifter betaler seg ut av pappapermen med bonus
Betaler opptil 50.000 kroner i måneden mot at far sier fra seg hele eller deler av pappapermen.

Les artikkelen på Aftenposten!



Ville du latt pappa "slippe" hele eller deler av pappapermen hvis han fikk 50 000 kr av arbeidsgiveren sin?
 
Nei, jeg er veldig for fedrekvoten.
Men i mot at den er påtvunget og "tatt" av fellesdelen...
 
På en måte ja - fordi jeg synes det er alt for tidlig for meg selv å begynne å jobbe når Daniel bare er 7 måneder.. men samtidig synes jeg det er bra at fedrene skal måtte være hjemme i permisjon de også og knytte bånd med barna.
 
Nei, jeg er veldig for fedrekvoten.
Men i mot at den er påtvunget og "tatt" av fellesdelen...
Enig med du:)

Sent from my HTC Sensation Z710e using BV Forum
 
Her i huset hadde ikke pappan takka nei til permen, og det er jeg glad for. Ekstra penger er kjekt, men tiden sammen er viktigere! Det er forskjellig fra familie til familie hvordan de kan og ønsker å ta perm så det finnes sikkert mange ulike svar. Vi er heldige med at jeg kan kombinere litt jobb med å være hjemme, og da skal det bli godt å få jobbe litt, men å begynne å jobbe 100% når hun er 7 mnd hadde vært uaktuelt for meg. Så lenge man har mulighet så syns jeg babyene har det best med mor og far første tiden. Spesielt gjelder dette mamma/baby for de som ammer. Derfor skulle jeg heller sett at permen kunne fordeles slik som hver familie ønsker, for det som er riktig for oss er ikke nødvendigvis riktig for alle andre.
 
Å betale noen for ikke å ta perm blir helt feil! MEN det skulle virkelig vært opp til hver enkelt familie å fordele permisjonen som det passer for dem. Er ikke statens jobb å blande seg inn i privatfamiliens anliggende om hvem som skal være hjemme med babyen, når og hvor lenge!
 
JA! Ganske enkelt fordi det absolutt hadde lønnet seg økonomisk, og fordi vi er så heldige at mannen har en veldig fleksibel arbeidstid, sånn at han allikevel ville fått vært mye sammen med barnet :)

Ellers sier jeg som de andre her, at jeg er for fedrekvote, men mener man burde få fordele permisjonen selv!
 
Back
Topp