ville du beholdt?

Vanillatwin

Elsker forumet
ville du beholdt barne vis du fikk vite tidlig i svangerskapet at ungen vill ha en feil? ( downs/hjertefeil) tenker ikke på blind eller døv.

Sånt er vanskelig å svare på egentlig....
Men sånn som jeg ser på det nå, så ville jeg definitivt beholdt barnet...og det samme sier sambo...Godt å høre at han sier det, for da har jeg i allefall mer tro på at vi kan klare alt uansett hva ungen måtte feile. For han er med 100%...

Og jeg tror ikke man får utfordringer i livet som er vanskeligere enn at det går ann å takle det, man må bare bestemme seg for å takle det isteden for å gi opp...

Jeg ville definitivt beholdt....

Da er det verre med situasjonen man kommer i med premature - gjenopplivning - multihandikappet---

Men jeg tenker: det som skjer, det skjer for en grunn... og man kan uansett ikke styre det, så det er ikke vits i å bekymre seg for det.

[:)]men  respekterer selvsagt de som tviler eller som ville valgt anderledes...

Jeg skal være så ærlig og si at det vet jeg faktisk ikke. Min instinktive reaksjon er at jeg ikke ville beholdt, men når man står i den situasjonen at man får en sånn beskjed, vet jeg ikke om jeg hadde vært så tøff i trynet. Jeg synes det er veldig vanskelig å ta stilling til dette før man er i situasjonen.

Vi tok jo tetser, og dersom han hadde hatt lettere varianter ville vi beholdt og dersom det var ganske alvorlig,og fare for at han ikke ville overleve etter fødslen, eller til fødsle så hadde vi planlagt å la det gå.
Men heldigvis var det ikke noe feil her...[:)]

så sant barnet ikke hadde vært så alvorlig sykt at det ville hatt det vondt så hadde vi beholdt det.

Jeg har jo faktisk måtte ta et sånt valg, og jeg angrer hver eneste dag på valget mitt. Skulle noe skje igjen tror jeg at jeg ville tenkt anderledes. Det er et valg som vil følge deg livet ut, tro meg....jeg vet.....[:(]

ORIGINAL: småsmurf

Vi ville ikke beholdt.
Hadde vært jævli tøft å måtte ta det valget, særlig når en har brukt lang tid på å lage nurket, men for oss hadde det blitt det rette. Snakker selvfølgelig ikke om små feil, men større.

det samme her, downs hadde jeg taklet, men hjerneskadet og sterke handikap hadde jeg nok vurdert det ja, man får jo ungen til man dør og det tror jeg ikke hadde orket

tror ikke jeg hadde greid å velge vekk barnet..

ORIGINAL: ingentingjør

Jeg skal være så ærlig og si at det vet jeg faktisk ikke. Min instinktive reaksjon er at jeg ikke ville beholdt, men når man står i den situasjonen at man får en sånn beskjed, vet jeg ikke om jeg hadde vært så tøff i trynet. Jeg synes det er veldig vanskelig å ta stilling til dette før man er i situasjonen.

ORIGINAL: Chumalunga

Downs - ja, uten tvil.
Hjertefeil eller andre ting - da måtte jeg vurdert det utfra hva det gjaldt, ville barnet lide mye, sjansene for å overleve osv osv. Jeg vil ikke la et barn komme til verden og lide bare fordi JEG ønsker så sterkt å få barn.

Sier som de fleste her; downs eller andre mindre skader ville vi nok sagt ja takk til, men hvis det var snakk om store lidelser og mulig ikke levedyktig særig lenge etter fødsel, så ville vi nok avsluttet.

Ja, jeg ville det. Jeg har personlige meninger om det da jeg selv er født syk.

Jeg ville definitivt beholdt, seff viss det ikke var at jeg visste at barnet kom til å ha store smerter og slikt..jobber med sånt og brenner skikkelig for det.. man ser både når di har det bra og ikke bra..

jeg ville ha beholt..

det er vi som har lagd barnet, og då skal vi beholde barnet uansett hvilke skallevanker barnet har...

KAN aldri tenke meg å abortere et liv...

ORIGINAL: Blåmann

Sier som de fleste her; downs eller andre mindre skader ville vi nok sagt ja takk til, men hvis det var snakk om store lidelser og mulig ikke levedyktig særig lenge etter fødsel, så ville vi nok avsluttet.

sign Blåmann her, sjølv om dette er svært vanskelig å sei før ein er midt oppe i situasjonen!

Back
Topp