Ville dere visst?

ORIGINAL: Tøsa

men HVORFOR skjedde dette da? det var sikkert bare noe som skjedde.
de hadde jo sagt det hvis det var fare for at det kunne skje igjen under en ny narkose.
jeg hadde ikke villet vite det, synes det er unødvendig egentlig hvis det bare var en engangshendelse.

Jeg tror det var fordi de ikke fikk ned slangen når de skulle intubere.
De måtte bytte slange flere ganger.

Og det er jo noe som kan skje igjen, kanskje han hadde trang hals eller noe..

ORIGINAL: Lolodi

Slik jeg forstår det så hadde ikke de problemene noe med narkosen å gjøre?!? Da har jo ikke det noe å si for fremtidige narkoser, så nei da ville jeg ikke visst.

Nei, jeg tror ikke det hadde noe med narkosen å gjøre.
Men hva om det skjedde fordi gutten var trang i halsen, og kanskje skal ha en operasjon ved et annet sykehus senere. Da hadde det vel vært en fordel at dette står i papirene, for da kan det jo strengt tatt skje igjen?

ORIGINAL: Gollemor

TS.. jeg ser hvor du er fra.. kan jeg få spørre hvilket sykehus dette var..?
For om det er det sykehuset jeg tror, blir jeg ikke så veeeldig forundret.

Det er ikke et sykehus i Nord Trøndelag, jeg er innflytter hit.. 

ORIGINAL: LaPez

så lenge d gikk bra ville jeg ikke visst[:D]

Samme her! [:)]

ORIGINAL: tindra

sjølsagt ville æ visst det..ikke minst med tanke på framtidige operasjoner.

jeg ville helt klart visst!!!

fordi om det kanskje ikke er store faren for gjenntakelse, ville en slik situasjon gjøre halsen ekstra sår i etterkant, det kan oppstå arrdannelser i halsen som gjøre det vanskeligere for barnet å spise seinere, og senskader av en lav oksygenmetning er ikke å skimse av...

sjangsen for at noe av dette skulle skje med akkuratt dette barnet er sikker ikke stor, men skulle problemene oppstå er det så greit å vite hvorfor i stedenfor å måtte leite frem svaret via mange tester osv!!

dessuten, så har det med min tillitt til helsepersonalet å gjøre...
jeg vet slike feil kan oppstå, de ansatte er bare mennesker og ikke trollmenn eller gud.
så jeg ville helt klart vite!!

ORIGINAL: Lissyjane

ORIGINAL: Bymusa

Trodde de var pliktige til å fortelle jeg...

Ikke så lenge det var deres feil og de klarte å rette den opp...

Jo de er egentlig pliktig å fortelle alt! Det kan ha f eks ved senere operasjoner og komplikasjoner. Hva om de laget rifter nedover i halsen?! Det er ikke bra om dette skjer ved flere operasjoner når dette eventuelt kan forbygges ved å velge en slange som er tynnere!!

I helsevesnet skal alt dokomenteres, selv om det virker ubetydelig så kan det være veldig viktig. Det var noe av det første jeg lærte!

JA, jeg ville visst!
Synes det er helt utrolig at de ikke ga beskjed om dette til foreldrene!

Men ble det dokumentert av de som var ansvarlige? Som nevnt over skal jo alt dokumenteres, og i så fall kan jo foreldrene få lese det om de ber om å se journalen.

Jeg har blitt mye operert i ører, nese og hals, og mamma har fått vite om intuberingsproblemene hver gang, når operasjonen var ferdig... Når jeg blei voksen fikk jeg beskjed om det når jeg våkna... 

Det ville jeg definitivt ha visst! Hadde sannsynligvis ikke laga noe rabalder uansett, da. Men man vil jo bare vite om det. Når legene sier "alt gikk kjempebra!", så vil jeg kunne stole på at det faktisk gjorde det.

Hvis dette var en nydelig, blond krølltopp på Haukeland i mars, så vil jeg vite det NÅ!! [8D]

Tror ikke jeg ville visst.

Å intubere og ha et lite barn i narkose er en vanskelig sak! At det forekommer problemer underveis vil jeg tro er noe som skjer i mange tilfeller.

Det var jo tydeligvis ikke sånn at barnet reagerte på narkosen, men at det var problemer med utstyret/finne rette strl på slanger/tuber!

Tror dere virkelig ikke at det skjer masse underveis i operasjoner som foreldre aldri får vite? Det er heller ikke alle foreldre som er i stand til å ta til seg informasjon i et sånt øyeblikk, og for noen kan det gjøre vondt verre.

ORIGINAL: Roxanne

Det ville jeg definitivt ha visst! Hadde sannsynligvis ikke laga noe rabalder uansett, da. Men man vil jo bare vite om det. Når legene sier "alt gikk kjempebra!", så vil jeg kunne stole på at det faktisk gjorde det.

Hvis dette var en nydelig, blond krølltopp på Haukeland i mars, så vil jeg vite det NÅ!! [8D]

Hehe, dette er flere år siden.. har bare ikke tenkt så mye på det før jeg fikk barn selv.

Visst legene mener det ville bekymre dem unødig  så har det nok ingenting å si for fremtidige operasjoner, at kanskje bare var et uhell den ene gangen. Så sett fra deres side så var det nok bare gjort i beste mening.

Men hadde det vert min unge ville jeg nok visst ja [8D][;)]

Back
Topp