Ville dere tatt dette opp med bf?

Jeg faller ned på "egne rutiner hos pappa"-siden her.
Hos oss er det nesten omvendt: Jr. har alltid sovet bedre hos pappa enn hos meg... [8|]
De har vært veldig konsekvente på leggingen, mens jeg er litt "mykere", samt at Jr. i likhet med de fleste barn er trygg nok til å tøye grensene lengst når han er hjemme - altså hos meg.
Så her er det pappan som kommer med råd og ønsker om leggerutiner til meg. [8D]

Om peanøtter er skadelig, så informer om det - men resten er bare "filleting". Ja, det er dumt med kaffe, og uheldig med snop - men så lenge tennene pusses skikkelig er det mer "uff da" enn "hjelpe meg"-problemer.

Dersom far etterhvert får mer samvær vil nok litt av "ferie"-faktoren falle bort - når hverdagen kommer ramlende med sekker som må pakkes, matpakker som må smøres, osv. Så lenge de bare har noen dager i måneden sammen blir det fort party-party-modus hele veien, og det er nesten ikke til å unngå.

Lykke til videre! [:)]

ORIGINAL: Anna Anka

Nei.

Sålenge dere ikke bor sammen og har delt omsorg for barnet, er han i sin fulle rett å lage sine egne rutiner og regler når barnet er hos han.

Har dere et godt samarbeid kan dere jo bli enig om hoved-linjene og så er det opp til dere begge om dere vil forholde dere til dem... Hvis det er noe som kan være skadelig for barnet kan du jo informere f.eks at nøtter lett kan sette seg i halsen... Bryr han seg ikke om det du sier, er det ikke noe du kan gjøre med det.

Enig med deg!
Går helt fint å ha to forskjellige sett regler - et hos mor, et hos far. Men du kan jo alltids fortelle HVORFOR barnet ikke skal ha nøtter, og ikke bare si at han ikke får lov å gi han det.

regler er jo en ting - det kan barna tilpasse seg, kan være enig i det. men døgnrytme er en annen ting.

Back
Topp