ville dere sendt snart 7-åring..?

Datra mi blir 7 år til sommeren og jeg hadde aldri sendt hun avgårde alene..

Nei - det hadde jeg aldri turt. Og som noen sier så er det godt mulig de har aldersgrense for å dra alene. Det er altfor mange "hva om..." til at jeg hadde gjordt det.

Jeg hadde snakka med en av de fergeansatte slik at de kunne holde henne igjen til alle bilene var kjørt av og pappaen kom henne i møte. Avhengig av ungen så tror jeg dette burde gå helt fint jeg! [:)]

Halhjem-sandvikvåg hadde jeg ikke våget og gjort det på nei.
Det er en veldig trafikkert ferje da. Jeg hadde nok tatt ferja over med ho[:)]

Jeg ville nok ventet til ho var 9-10 år..men om ho tar den alene kan du vel følge ho ombord og sette ho ved et bord ved kiosken og ho vet vel at ho aldri skal bli med noen osv og har ho mobil med fri familie kan dere snakke sammen hele veien til ho ser pappan sin[:)]

Jeg hadde ikke turt det. Ikke fordi ikke hun kan klare fergeturen, men fordi det er mange folk og biler, og som mange andre sier; du vet aldri hva som kan skje. Hvis noen av mannskapet kan passe på henne hele veien er det noe annet, men ikke alene tenker jeg.

skjønner absolutt tankegangen din.
men 7åringer går jo alene til og fra skolen i ulike deler av norge - noen steder er det mange folk og man kan aldri vite hvem de møter på. Man kan aldri vite hvem 14åringen møter på og hva som skjer heller.
Jeg tenker at om man følger ungen vekk fra dekk (og biltrafikk) og ber henne oppholde seg der det er mange folk samlet og ikke bli med fremmede noe sted, så går det vel bra? aner ikke hvordan denne fergen du snakker om er...

Nææh, tror ikke jeg hadde gjort det..
En ting å ta buss alene, da kan jo barnet sitte fremst sammen med sjåføren.
Men det er mye mer uoversiktlige forhold på en ferge, i tillegg til mye mer folk..
Hadde ikke klart tanken selv jeg[:o].

ORIGINAL: Tweak

Jeg hadde snakka med en av de fergeansatte slik at de kunne holde henne igjen til alle bilene var kjørt av og pappaen kom henne i møte. Avhengig av ungen så tror jeg dette burde gå helt fint jeg! [:)]

Jeg ville ventet litt til. Og særlig om magefølelsen din er dårlig, den pleier og stemme.

Men hør litt med fergeselskapet, hva slags retningslinjer o.l de har for barn som reiser alene under 10 år.

jeg tok buss til trondheim alene fra jeg var rundt 6 år.. gikk fint det.. Kanskje ikke samme som ferje nei.. men..

Back
Topp