En liten oppdatering. Pappa snakket med oss sammen , og da rolig til samboer at som han vet er jeg engstelig og nervøs for fødselen og de første dagene etterpå. Og da er det viktig at akkurat han er der, ikke bare fordi jeg trenger støtte men fordi han har beroligende effekt på meg. Samboer sa han skjønt det da.
Jeg trodde pappa nådde frem, men nei. Vi møtte en kollega av samboer tidligre i dag og han sa «fortell henne hvor fint det gikk at du dro på jobb etter fødselen da» og jeg fikk en lang lekse om at det gikk så fint for alle parter at han dro på jobb
.. Virker som han han vil guilt trippe meg til å si at han kan dra på jobb
Jeg har forsøkt alt. Jeg har prøvd kompromiss og si vi ikke trenger familierom om han ønsker å sove hjemme, og heller komme tilbake om morgenen. Jeg har også sagt jeg er redd og nervøs, og fortalt at på barsel blir han også å lære mye.
Så jeg gir opp jeg nå, og bruker helle tiden på å mentalt forberede meg på å takle redsel og sykehustiden alene enn å prøve å få han til å forstå. Vanligvis er han jo så forståingsfull men nå er hanbare vrang nesten
.
Forhåpentligvis kan jordmødrene støtte meg på barsel om tårene kommer. Så får jeg ellers bare finne fram min sterke side og være tøff og takle alt det nye alene istedenfor å lene meg på han.
Er ingen jeg stoler nok på til å ønsker å ha med på barsel andre enn han. Heldigvis er jeg som regel sterk jeg sa, og har stått i stormer alene før og kommet fint ut på andre siden
. Dette skal jeg klare å ikke la motviljen fra han ødelegge den første tiden. Men magisk familietidbobla mi på barsel er sprukket da. Men pytt pytt. Jeg elsker babyen min [emoji813]red