en i deres nære familien hadde brukt samme navn som en av barna deres og i tilegg bruker samme etternavn? Fikk vite i dag at et nært familiemedlem har navngitt datteren sin det samme som en av mine døttre. Må inrømme at jeg rett og slett ble litt sjokkert. Hun har ikke nevnt noe om dette tidligere, selv om vi ikke er sånn super tette. Vet at jeg ikke har enerett på navnet, og i bunn og grunn så må hun jo få kalle barnet sitt det hun vil. Kan jo godt forstå at hun synes navnet er fint, jeg har jo selv valgt det[:)] Hadde nok ikke reagert på samme måte dersom en veninnde hadde valgt og kalle barnet sit det samme, men hadde nok forventet at hun hadde snakket med meg innen hun gikk ut med det offentlig, men da deler de tros alt ikke samme etternavn.
Snakket med flere i familien min som åpenbart har visst om dette lenge og de kan ikke forstå at jeg reagerer på dette. De synes det var en sak av så liten betydning at de helt har "glemt" å nevne det for meg????
Er det bare jeg som er hårsår? kommer jo ikke til å kreve at familiemedlemmet mitt enderer navnet eller noe, men ble litt sjokka og ikke minst litt såret over at i det minste ikke ble spurt om hva jeg synes.
Snakket med flere i familien min som åpenbart har visst om dette lenge og de kan ikke forstå at jeg reagerer på dette. De synes det var en sak av så liten betydning at de helt har "glemt" å nevne det for meg????
Er det bare jeg som er hårsår? kommer jo ikke til å kreve at familiemedlemmet mitt enderer navnet eller noe, men ble litt sjokka og ikke minst litt såret over at i det minste ikke ble spurt om hva jeg synes.