Ville dere reagert hvis

@nniken

Forelsket i forumet
en i deres nære familien hadde brukt samme navn som en av barna deres og i tilegg bruker samme etternavn? Fikk vite i dag at et nært familiemedlem har navngitt datteren sin det samme som en av mine døttre. Må inrømme at jeg rett og slett ble litt sjokkert. Hun har ikke nevnt noe om dette tidligere, selv om vi ikke er sånn super tette. Vet at jeg ikke har enerett på navnet, og i bunn og grunn så må hun jo få kalle barnet sitt det hun vil. Kan jo godt forstå at hun synes navnet er fint, jeg har jo selv valgt det[:)] Hadde nok ikke reagert på samme måte dersom en veninnde hadde valgt og kalle barnet sit det samme, men hadde nok forventet at hun hadde snakket med meg innen hun gikk ut med det offentlig, men da deler de tros alt ikke samme etternavn.

Snakket med flere i familien min som åpenbart har visst om dette lenge og de kan ikke forstå at jeg reagerer på dette. De synes det var en sak av så liten betydning at de helt har "glemt" å nevne det for meg????
Er det bare jeg som er hårsår? kommer jo ikke til å kreve at familiemedlemmet mitt enderer navnet eller noe, men ble litt sjokka og ikke minst litt såret over at i det minste ikke ble spurt om hva jeg synes.

Hadde nok følt det på samme måte. Helt likt liksom.

Tror nok jeg hadde reagert på det jeg også, når det i tillegg er samme etternavn.

Hadde aldri gjort det selv!

Har dere kalt opp etter noen? Da blir det jo gjerne sånn. Det blir jo litt upraktisk mtp post og sånn hvis de har samme fornavn/etternavn og bor på samme postnummer. Da hadde jeg kanskje ikke syntes det var greit, men jenta vårt sine navn er det flere som har i våre familier, men ikke i samme kombinasjon og ikke samme etternavn.

viss det er ett spesielt navn dere har funnet på selv forstår jeg det, men viss det er ett vanligere navn så hadde det vært annerledes.

hadde sikkert syns det var litt sært, men det er ikke alle som går å kringkaster hva de vil kalle barna og dette er kanskje ett navn hun eller han har tenkt på lenge, tom lenge før du fikk barn.

ORIGINAL: Black Beauty

viss det er ett spesielt navn dere har funnet på selv forstår jeg det, men viss det er ett vanligere navn så hadde det vært annerledes.

hadde sikkert syns det var litt sært, men det er ikke alle som går å kringkaster hva de vil kalle barna og dette er kanskje ett navn hun eller han har tenkt på lenge, tom lenge før du fikk barn.

signerer denne.
Syns dette med navn må få være en smaksak å da skal det ikke være opp til andre om barnet ditt kan hete det eller ikke. De aller fleste i verden heter det samme som en eller annen der ute, og om d så måtte være en litt nærmere som har navnet ser jeg ikke helt det store problemet. Men de kunne jo hatt en annet mellomnavn eller noe, sånn at man vet hvem man snakker om..

Det kommer an på hvor nært familiemedlem det er..
Hadde søstra eller broren min kalt opp ungen sin etter Lillemann hadde jeg nok reagert ja, men om det var en tremenning hadde jeg vel ikke det.. [:)]

jeg hadde reagert siden det er samme etternavn.
syntes det var litt sært av dem![8|]
blir jo to jenter i samme familie med eksakt samme navn. syntes så absolutt de kunne valgt noe annet.
hadde blitt skikkelig irritert[:@]

ORIGINAL: Kal-El

Definer "nært" familiemedlem.

Kusine

enig..
ORIGINAL: Black Beauty

ORIGINAL: Dreams

Tror nok jeg hadde reagert på det jeg også, når det i tillegg er samme etternavn.

Hadde aldri gjort det selv!

ORIGINAL: McMor

Har dere kalt opp etter noen? Da blir det jo gjerne sånn. Det blir jo litt upraktisk mtp post og sånn hvis de har samme fornavn/etternavn og bor på samme postnummer. Da hadde jeg kanskje ikke syntes det var greit, men jenta vårt sine navn er det flere som har i våre familier, men ikke i samme kombinasjon og ikke samme etternavn.

Er ikke oppkalling, hun synes bare navnet er veldig fint. Akkurat det med helt lik identitent jeg tenker på også. Blir bare 1,5 år mellom dem. Ser for meg at de går på samme skole med helt like navn[:o]

Ja,ja, må nok bare fordøye det litt. akkurat nå synes jeg det er utrolig dumt, men venner meg nok til tanken etterhvert selv om jeg nok aldri kommer til å synes det er optimalt.

ORIGINAL: @nniken

Kusine

Drit i det, sært kanskje ja - men ikke noe å bruke tiden på, for alt du vet kanskje hun har drømt om å bruke det navnet hele livet sitt, lenge før du ga navnet til ditt barn. Se på det som et kompliment over navnevalget. De blir uansett ikke nærmere en 3. menninger disse to barna, så neppe noen identitetskrise.

ORIGINAL: Mrs.Cullen

jaja, SÅ få navn er det ikke å velge i i denne verden...[8|]

Haha, det var min første tanke også [:)]

Skjønner deg godt, og æ ville ha reagert..og faktisk forventet at de fortalte til oss før de ga ungen sitt det navnet.

Men for å ha d sagt--så e vi jo godt vant til d her, kor annahver jente heter ellen eller marit hætta eira sara..[8|]..
men hadde fortsatt reagert..

ORIGINAL: Juliette

Hvis det var en i mine nære familie, så hadde jeg reagert, ja

ORIGINAL: @nniken

Kusine

Drit i det, sært kanskje ja - men ikke noe å bruke tiden på, for alt du vet kanskje hun har drømt om å bruke det navnet hele livet sitt, lenge før du ga navnet til ditt barn. Se på det som et kompliment over navnevalget. De blir uansett ikke nærmere en 3. menninger disse to barna, så neppe noen identitetskrise.

Det er sant[:)]
Har bedre ting å bruke tiden min på, ble bare litt sjokkert siden jeg ikke visste noe om det på forhånd.

Back
Topp