Vil trene, men er kvalm

Anine91

Gift med forumet
Assistert-jentene
Påskekyllingene 2020
Altså, noen tenker kanskje at det er helt tull å trene når kroppen er litt i ubalanse. Men jeg skulle gjerne holdt ved like formen litt selv om jeg er gravid:) Sliter med kvalme, men er ikke SÅ gale. Noen som har gode/dårlig erfaringer?

Hvordan ville du løst det?

Altså, noen tenker kanskje at det er helt tull å trene når kroppen er litt i ubalanse. Men jeg skulle gjerne holdt ved like formen litt selv om jeg er gravid:) Sliter med kvalme, men er ikke SÅ gale. Noen som har gode/dårlig erfaringer?

Hvordan ville du løst det?

Yoga er fint, det kan du gjøre hjemme. Trenger ikke være egen gravidyoga, nå heller :)
Da får du opp blodsirkulasjonen og alltid bra for kroppen å tøye og bøye, og 5 min er bedre enn ingenting.
Hva med sykling? Enten ute eller på spinningsykkel. Da kan du tilpasse intensiteten helt etter det som passer.
Synes selv at jogging ikke er så behagelig når man er uggen.

Yoga er fint, det kan du gjøre hjemme. Trenger ikke være egen gravidyoga, nå heller :)
Da får du opp blodsirkulasjonen og alltid bra for kroppen å tøye og bøye, og 5 min er bedre enn ingenting.
Hva med sykling? Enten ute eller på spinningsykkel. Da kan du tilpasse intensiteten helt etter det som passer.
Synes selv at jogging ikke er så behagelig når man er uggen.
Ja, er liksom jogging jeg helst driver med (bortsett fra å gå turer i skogen).

Yoga var en god idé!

Yoga er sikkert fint, kanskje svømming også. Er jo egentlig bare å prøve seg litt frem og se hva du greier og trives med. Fysisk aktivitet i svangerskapet er som oftest bare veldig bra selv om man en litt uggen:)

Nå vet ikke jeg hvor langt på vei du er, men her kastet jeg opp av all fysisk aktivitet, inkl yoga de 4 første mnd i alle mine 3 svangerskap. Måtte bare innse at kroppen trengte hvile. Etter disse mnd har jeg trent (dvs trilleturer med dobbelt vogn i motbakke) på formiddagen da har mest energi og blir minst kvalm. Mitt råd er å lytte til kroppen, finne tider på døgnet du er minst kvalm og prøve ut litt ulike typer aktivitet

Her har jeg først nå kommet litt godt igang igjen med treninga... trente 4-5 ganger i uka før men nå ork bare til 2-3.. prøver gå tur med hunden så ofte jeg orker... 19+0 idag. Håper på å komme meg opp på 4 dager i uken igjen nå :)

Måtte bare ta det de dagene som var bedre enn de andre. Trener stort sett styrke og litt spinning.

Jeg var veldig kvalm de første 5 månedene, men klarte å trene styrke ukentlig. Måtte bare ha lettere vekter, droppe øvelser som gikk utover bekkenet og ta lange pauser. Løpingen måtte jeg derimot gi opp ganske tidlig siden jeg fikk så vondt i magen etter kort tid.

Back
Topp