Vil strikke til lille etter hvert, men helt nybegynner

Sia

Forelsket i forumet
Flere der ute?[emoji85] Isåfall er det noen andre her som egentlig ikke er superkreative men alikevell klarer å få til noen fine og ålreite plagg?
 
Jeg ønsker også å strikke etterhvert, men får det virkelig ikke til. [emoji85]
 
Jeg ønsker også å strikke etterhvert, men får det virkelig ikke til. [emoji85]

Godt det ikke kun er meg[emoji85] Har riktignok ikke prøvd meg med pinnene og garnet på noen år nå, men tror ikke akkurat det har skjedd underveker og at jeg plutselig er superflink nå uten å ha øvet meg[emoji28]

Men det er jo SÅ fint og søtt med strikkeplagg, håper jeg klarer å få til noe!
 
Jeg strikker mye. Begynte å strikke når jeg var i permisjon med nr 2..
 
Jeg begynte å strikke etter mønster i august. Begynte med små prosjekter som luer og hals. Så gikk jeg over til genser etter å ha øvd litt på å forstå oppskrifter. Gikk overraskende bra. Klompelompe er veldig greit å begynne med. Der står det hvilket nivå de forskjellige prosjektene er. Genialt! [emoji106]
 
Jeg kan anbefale Kjappstrikka drakt fra Paelas. Den strikkes i ett stykke, så man slipper å sy sammen deler etterpå. Rett, vrang, øke, felle er stort sett det man trenger å kunne.
Et godt tips er at det ligger mange videoer på YouTube hvor man blir vist feks hvordan man lager knappehull.
 
Jeg er enig i c-tine over her. Når jeg var gravid sist strikket jeg mange slike kjappstrikka drakter, de er morsomme og enkle og strikke [emoji1319][emoji1319] i tillegg kan jeg anbefale klompelompe bøkene, myye fint i de, og endel enkle oppskrifter [emoji4][emoji4]
 
Jeg har også lyst...
Men etter erfaring blir jeg bare veldig sint av det :p

Har sånn ca ingen tålmodighet med håndarbeid.. prøvde å hekle et teppe til venninna mi sin baby.. teppet er halvferdig (av mamma) og "babyen" blir 4 til jul....

Følger denne tråden, for har egentlig veldig lyst!
 
Jeg må bare le og mimre litt[emoji23] strikket babyteppe til jenta mi forrige graviditet, og hadde aldri strikket før. Gikk greit i starten, men så ble det feil på feil og jeg måtte få hjelp av mamma og svigermor (som bor et stykke unna begge to) gjentatte ganger. Kastet det i veggen og gav opp flere ganger, men da jeg gikk ut i perm og kjedet meg ble jeg sta og skulle få det til!!! Var en del igjen på termindato, men jeg gikk 7 dager over. Ble til slutt ferdig og var SUPERSTOLT! Fant til og med en enkel heklekant på YouTube og satte på den og. Da jeg var ferdig la jeg meg til å sove en time, og så startet fødselen [emoji23] haha, hun skulle liksom ha det teppet!!Vis vedlegget 233027
 
Last edited:
Jeg har prøvd meg på strikking flere ganger, men for hver maske jeg klarer å miste eller plutselig har en ekstra blir jeg mer og mer frustrert- og gir opp :p

SÅ! Her om dagen fant jeg ut at jeg skulle gi hekling et forsøk - har så lyst på babyteppe i oldemorsruter. Så med god hjelp fra YouTube-videoer og kun EN nål å forholde seg til (kontra to strikkepinner), har jeg fått dreisen på det :D Mye greiere å se at jeg fullfører en og en lapp relativt raskt, en å føle at jeg aldri blir ferdig med et strikkeprosjekt som ikke går fremover :p
 
Jeg har prøvd meg på strikking flere ganger, men for hver maske jeg klarer å miste eller plutselig har en ekstra blir jeg mer og mer frustrert- og gir opp :p

SÅ! Her om dagen fant jeg ut at jeg skulle gi hekling et forsøk - har så lyst på babyteppe i oldemorsruter. Så med god hjelp fra YouTube-videoer og kun EN nål å forholde seg til (kontra to strikkepinner), har jeg fått dreisen på det :D Mye greiere å se at jeg fullfører en og en lapp relativt raskt, en å føle at jeg aldri blir ferdig med et strikkeprosjekt som ikke går fremover :p

Hekling får jeg ikke til så godt, men har heklet små blomster til noen luer jeg har strikket - da ved hjelp av videoer på YouTube :D
 
Jeg er sykt dårlig på strikking, så det får mamma og andre gjøre:p men jeg syr! Gleder meg til å vite kjønn så jeg kan sy små bukser, bodyer og luer [emoji4][emoji4]
 
Jeg er sykt dårlig på strikking, så det får mamma og andre gjøre:p men jeg syr! Gleder meg til å vite kjønn så jeg kan sy små bukser, bodyer og luer [emoji4][emoji4]
Åh, jeg skulle ønske jeg var lit flinkere med symaksinen altså! Men klarte faktisk å sy et babynest til mini da han ble født i 2015 - men herlighet som jeg svettet mens jeg holdt på! Nylig sydde jeg dynetrekk til ham også, men bukser, bodyer og luer? Wow - du er knallflink! Hvor finner du oppskrifter? For jeg kunne absolutt tenkt meg å prøve. En lett oppskrift altså, og hvilket stoff er best å bruke? Slike ting er jeg helt grønn på :wideyed: Jeg som hadde tekstilforming som valfag i 9. klasse (vel og merke var det i 1997) :D
 
Åh, jeg skulle ønske jeg var lit flinkere med symaksinen altså! Men klarte faktisk å sy et babynest til mini da han ble født i 2015 - men herlighet som jeg svettet mens jeg holdt på! Nylig sydde jeg dynetrekk til ham også, men bukser, bodyer og luer? Wow - du er knallflink! Hvor finner du oppskrifter? For jeg kunne absolutt tenkt meg å prøve. En lett oppskrift altså, og hvilket stoff er best å bruke? Slike ting er jeg helt grønn på :wideyed: Jeg som hadde tekstilforming som valfag i 9. klasse (vel og merke var det i 1997) :D

Du, Jeg kjøpte symaskin i juni [emoji16] sydd siden da! Kjøpte den første oppskriften på stoff og stil, en bukse med ribb! Og det er jo ikke så vanskelig! Og deretter kjøpte jeg et par bøker! [emoji16] stoff kjøper jeg på forskjellige steder! Masse på nett! Elsker spesielt kjekk&søt! De har så mye fine stoffer[emoji7] jeg hadde vel aldri sydd med symaskin før jeg hadde lyst i våres:p
 
Du, Jeg kjøpte symaskin i juni [emoji16] sydd siden da! Kjøpte den første oppskriften på stoff og stil, en bukse med ribb! Og det er jo ikke så vanskelig! Og deretter kjøpte jeg et par bøker! [emoji16] stoff kjøper jeg på forskjellige steder! Masse på nett! Elsker spesielt kjekk&søt! De har så mye fine stoffer[emoji7] jeg hadde vel aldri sydd med symaskin før jeg hadde lyst i våres:p

Oi, så fersk? Da er du flink!! Jeg får sjekke litt på nettet, og se om jeg ikke prøver meg på en babybukse. Det er oppmåling og klipping som er min svake side - litt utålmodig der :oops:
 
Oi, så fersk? Da er du flink!! Jeg får sjekke litt på nettet, og se om jeg ikke prøver meg på en babybukse. Det er oppmåling og klipping som er min svake side - litt utålmodig der :oops:
Har du stoff og stil i nærheten? De har ferdige oppmålte mønster du legger på stoff, evt. Tegner rundt og klipper! (Jeg kjøpte rullekutter og legger på vekter og skjærer rundt! [emoji85]) mener å huske at du syr sidesøm, sidesøm og så skrittsøm. Så ribb [emoji4]
Og takk [emoji16]
 
Har du stoff og stil i nærheten? De har ferdige oppmålte mønster du legger på stoff, evt. Tegner rundt og klipper! (Jeg kjøpte rullekutter og legger på vekter og skjærer rundt! [emoji85]) mener å huske at du syr sidesøm, sidesøm og så skrittsøm. Så ribb [emoji4]
Og takk [emoji16]

Ja, har Stoff og Stil ganske i nærheten, så jeg får ta meg en tur etter neste lønning :cool:
 
Jeg ønsker selv å begynne å strikke, men har liten tro på meg selv siden jeg har prøvd flere ganger og hver gang så strikker jeg for hardt[emoji23][emoji1381] men vil veldig gjerne finne noe lett å starte med til barnet. Elsker jo håndarbeid, har bare aldri forstått meg på strikketeknikken.
 
Back
Topp