VIL SLUTTE Å RØYKE

_venter_

Elsker forumet

jeg vet at røyking er ikke bra, ivertfall for meg som skal/ prøver å bli gravid for 1 gang

noen som har sin historie på en bra røyke slutt.

jeg har sakt til fam og venner at den dagen testen er positiv så SKAL jeg slutte,

noen med erfaring???

jeg har ingen erfaring, men så bra at du har den instillingen. du klarer dette skal du se[:D]

ORIGINAL: _venter_

jeg vet at røyking er ikke bra, ivertfall for meg som skal/ prøver å bli gravid for 1 gang

jeg har sakt til fam og venner at den dagen testen er positiv så SKAL jeg slutte,

noen med erfaring???

jeg hadde samme innstilling for en stund tilbake...
sluttet å røyke i mars..
fordi: jeg bestemte meg for at det var nok. jeg vil ikke røyke mer...
og det var ikke vanskelig.

men veldig mange som sier at boken "endelig ikke røyker" hjalp dem... dem hadde slutta med røyken før de hadde kommt hallveis....

lykke til med røykeslutt[:)]

ORIGINAL: Nymse

noen med erfaring???

jeg hadde samme innstilling for en stund tilbake...
sluttet å røyke i mars..
fordi: jeg bestemte meg for at det var nok. jeg vil ikke røyke mer...
og det var ikke vanskelig.

men veldig mange som sier at boken "endelig ikke røyker" hjalp dem... dem hadde slutta med røyken før de hadde kommt hallveis....

lykke til med røykeslutt[:)]

Kan anbefale boka på det sterkeste [:D]
Du har ikke lysst på røyk etter du har lest den....garantert!

Jeg slutta å røyke den 5 juli 2008. Jeg satte en dato slik at jeg viste når det var slutt på røykingen. Sa det til venner og familie, fordi da hadde flere vært skuffa om jeg ikke klarte det. Slutta også for jeg tok ut p-staven noen dager etter, og ville ikke risikere å være gravid og røyker samtidig. Mannen min snuste å slutta på dagen han også. Var godt å være to om det.  Økonomi var også en del av grunnen for at vi slutta. Vi sparer ca 25.000 i året på å slutte. De penga suttet vi heller i en sparebørse, og i mars i år hadde vi en sydentur for de penga vi ellers hadde brukt på røyk. Så her er vel flere gode grunner for å slutte. Men... jeg skal innrømme at det var til tider ganske tøft å slutte på sommeren. Satt jo ute hele dagen og grilla å tok noen øl, og da fristet det med en røyk mer enn en gang, men det gjelder bare å tenke på de positive sidene med saken, og det blir lettere etter hvert.... Masse lykke til videre.. krysser fingrene for at du klarer det.

Jeg og sa at jeg skulle slutte den dagen jeg fikk positiv test... Men det har desverre ikke skjedd[&o] Er skikkelig forferdelig å ikke ha klart å slutte. Jeg har hatt røykfrie perioder, og klart å trappe ned, men allikevel klarer jeg det ikke helt. Leste også den boken, men om du forventer en "quick fix" av den så blir man nok skuffet. Det ble skuff for min del med den boken i hvert fall. Jeg leste ut boken og tenkte; var dette alt? [8|] Men selvsagt, den funker for en del!

Jeg anbefaler heller å prøve å slutte nå, før du blir gravid. Prøve å se hvordan det går i hvert fall! Jo snarere jo bedre, for det er jo absolutt ingen tvil om at det å røyke i svangerskapet ikke er bra for babyen! Dette vet jeg så inderlig godt, og går rundt med konstant dårlig samvittighet. Så jo før du klarer det, jo bedre[;)]

Lykke til!

hei hei jeg sniker litt jeg,,,
jeg har klart å slutte, og jeg leste boka, men den nye versjonen, for damer... og om du har virkelig lyst til å slutte så virker den, men det er ikke boka som virker det er du!! du må jobbe mentalt med instilling og tankegang..  ønsker deg lykke til!!!

Jeg slutta på dagen da testen viste positiv.( men varte ikke lenge da..) ( Har røyket i 11 år [:o] ) Har tidligere lest boka og slutta i 4 mnd.. og begynte på sommeren. Uff. Men etter at jeg hadde sa i jan. var jeg så lei meg og begynte igjen gitt.. [&:]

Men nå har jeg 6 dager igjen å røyke! Jeg smugrøyker for sambo..[8|] ( så røyker egentlig ikke mye) og vi drar på ferie i 3 uker til mandag,så da er det slutt!!

Sluttet å røyke etter å ha lest slutte å røyke boka, det er vel 3 år og 4 mnd siden!
Var veldig greit, bestemte meg for at jeg ikke orket å røyke lenger, begynte å lese boken og sluttet å røyke da boken var ferdiglest. dag 1 var kjedelig, føltes nesten ut som om jeg hadde mistet en god venn, men ble bedre for hver dag som gikk! Du må bare bestemme deg også kommer det til å gå kjempefint!

Da jeg skulle begynne i ny jobb bestemte jeg meg for å slutte å røyke.. Nå har jeg snart vært røykrfri i 2 år... Dvs... jeg røyker når jeg er på fest... Øl smaker ikke helt d samme uten [;)] Har forøvrig hørt mye bra om "slutt å røyke-boken...." Masse lykke til!

å her va det mange gode innlegg

jeg har kjøpt boka, og leste den på trass, men da va det fordi at jeg sko vise de andre at den va ikke noe bra.

jeg slutta i 4 år og begynte igjenn og har vel egentlig røykt siden jeg va 16 år til i dag minus 4 år [;)] hehe og jeg er 82 mod

men jeg skal slutte, min sambo slutta fo 1 1/2 år siden og da fikk han nok. men han snuser litt, så det skal jeg tåle,

jeg røyker ute for vil ikke ha røyken inne, og alle venner må ut til og med mammen min[;)]

så eg håper at dette skal gå bra. [:D][:D][:D]

Masse lykke til i hvertfall[:)]
*dette klarer DU*

takke takk

ja det er så sant.

jeg håper at det blir no røyke slutt når en evt test kommer til å bli positiv, men det er en laaaang vei å gå

og av og til så tillater eg meg å si den kan være til trøst, når en sa og en neg test er blitt bekreftet.

i følge B,V så er dette min neste test dag  28.06.2009
og kanskje 1 av de siste lunge dragene eg tar som røyker.

eg va på tur for en stund siden med min sambo, vi var på en tank for å fylle og ta en pause..

då kom det forbi meg ei dama ca 67 år masse rynker, grov halv manne stemme, sigatett hullete grå brun skitten jogge bukse  som hun da antakelig har mistet glo på,

og hun gikk i slitne tøffler og morgen kåpe med en ekkel lang ut-svettet gul brun hvit tskjorte uten bh.... hun skulle ha rød mix m dobbel papir

og da sa jeg til min sambo..  fyy f... hva det kan gjøre med en som er avhengig håper at jeg kan slutte før jeg kommer i det hele tatt til å se slik ut

og eg ville aldrig tilgitt meg sjøl for å ha blitt slik æsjameg offff

ja det er så sant.

jeg håper at det blir no røyke slutt når en evt test kommer til å bli positiv, men det er en laaaang vei å gå

og av og til så tillater eg meg å si den kan være til trøst, når en sa og en neg test er blitt bekreftet.

i følge B,V så er dette min neste test dag  28.06.2009
og kanskje 1 av de siste lunge dragene eg tar som røyker.

eg va på tur for en stund siden med min sambo, vi var på en tank for å fylle og ta en pause..

då kom det forbi meg ei dama ca 67 år masse rynker, grov halv manne stemme, sigatett hullete grå brun skitten jogge bukse  som hun da antakelig har mistet glo på,

og hun gikk i slitne tøffler og morgen kåpe med en ekkel lang ut-svettet gul brun hvit tskjorte uten bh.... hun skulle ha rød mix m dobbel papir

og da sa jeg til min sambo..  fyy f... hva det kan gjøre med en som er avhengig håper at jeg kan slutte før jeg kommer i det hele tatt til å se slik ut

og eg ville aldrig tilgitt meg sjøl for å ha blitt slik æsjameg offff

Jeg tenker det samme som deg, vil absolutt ikke være 60-70 år og se ut SLIK !!![:'(] Håper den tanker gir deg motivasjon til å slutte.....eller i hvertfall en liten push....

hehe jo jeg skal prøve så godt jeg kan[:D][:)][8D]

og til dere andre som og vil slutte masse lykke til[8D]

jeg begynte igjenn når jeg var i syden.[:)]

eg må jo si at når du kjenner en som fyrer opp en ny fersk trilla tobbak så kjente jo jeg at det kom vann i min munn.[:)]

og jeg leste boka på trass for at det va noen som anbefalte den boka så skulle eg se om at den virka. ( hadde negativ innstilling da i den tid)[:'(]

eg røykte i en god mnd etter jeg hadde lest den. men det er ikke så vanskelig å si til deg selv at Nå skal eg slutta, men verre e å utføre det.[;)]

og i den tiden så hadde vi ingen planer om barn og familie. dette var jo for mange herrens år siden. [&:]

og tankene min til røyk var jo i bevisstheten i den tia jeg var røykfri, dømmer om der jeg røykte, va messunlig av de andre som fryte opp en, etter en herlig god middag, i 4 år hadde eg det sånn og når du er med en gjeng som drikker og røyker og du er den eneste som har slutta så er det tøft, å se, du føler deg til side satt av "vennene" dine. og de vennene er jeg forlengst ferdige med

men nå er den tida over, jeg er blitt voksen ( tror eg da) ville egentlig høre med noen her inne som hadde enklere måte å slutte på, for den boka for meg var et mareritt..

årene har gått og nå tenker eg at eg ska starta me blanke ark. med gode tips fra B.V

hehe takk for det[:D] det skal få en orden hehe 

Back
Topp