Vil så gjerne fullamme denne gangen

BabyUndercover2016

This mom makes beautiful babies;-)
Oktoberskatter 2014
Jeg er gravid med mitt 6. barn. Problemet mitt er at jeg aldri har klart og fullamme noen av barna mine, fordi jeg tror ikke jeg klarer å produsere nok melk. Hver gang jeg har pumpet meg kommer det ikke mer enn en halv dl ut, og da mener jeg hver eneste gang. Syntes det er veldig rart. Min siste fødte var prematur og jeg pumpet jo nesten døgnet rundt den mnd hun lå på prematuravdelingen, og fikk aldri ut mer en toppen en dl. Er det noe galt med meg? Jeg vil så gjerne fullamme denne gangen, men det virker jo som det er noe jeg ikke kan.

Er det noe jeg kan gjøre i forkant eller forberede denne gangen?

Sent from my SGP321 using BV Forum mobile app
 
Hei!

Gratulerer så mye med baby nr 6 på vei!

Har noen spørsmål til deg :)

Ammet du noe i tillegg til å pumpe deg? Når du skriver at du fikk ut en halv til en dl, mener du da hver gang du pumper eller tilsammen på ett døgn? Vet du hvor mye du pumpet totalt på et døgn?

Hvordan har du merket at du ikke har hatt nok til de andre barna? Er det fordi de ikke har lagt på seg tilstrekkelig?

Avventer svar fra deg før jeg skriver mer :)

Med vennlig hilsen

Ammehjelper Ingebjørg
 
Beklager sent svar, glemte helt og svare deg.

Ja jeg ammet i tillegg til og pumpe, men måtte tidlig begynne med morsmelkserstatning fordi babyen var sulten og ikke la på seg nok.

Jeg mener 1 dl ca hver gang jeg pumpet. Særlig ved siste fødsel var dette veldig sårt, da datteren min var 2 mndr prematur og jeg pumpet så og si døgnet rundt den første mnd, men det ble aldri mer enn en dl. Mens de andre mødrene på avdelingen fylte opp en flaske etter den andre på en og samme pumping.

Jeg merket det på at de var veldig urolige ved brystet, gråt og var alltid sulten, og at de ikke la på seg nok.

Jeg har aldri egentlig fått noe hjelp til dette her, så vet jo ikke i bunn og grunn hvorfor dette skjer og om det er noe jeg selv gjør feil eller.
 
Back
Topp