Vil noen bytte hode ...?

JuniSpire

Glad i forumet
Flere som sliter med migrene her ?
Mitt forrige svangerskap ble jeg sykemeldt 50 % pga migrene... den kom hver dag i 12-13 tiden.. og eneste mulighet jeg hadde for å avverge var å få sove rundt lunsj... men med onsdagen fri og kortere dager så kom jeg meg igjennom .. men jeg syntes jo ikke at sykemelding er veldig morsomt i seg selv:(

I begynnelsen jobbet jeg hele dager.. spøy på slutten av dagen pga migrene og la meg for kvelden når jeg kom hjem.. ofte litt før 4.. fordi jeg ikke klarte mer... sånn vil det jo ikke funke nå.. med en liten gutt i hus..
I dag våknet jeg med migrene.. men så bestemte jeg meg for å prøve å sove litt til.. fikk en kald klut av mannen som fiksa lillegutt.. og så la jeg meg til 1,5 t til..til kl 9.. for å se om det hjalp.. og nå kjenner det ut som om det slipper... og jeg har pella meg opp foran datan på hjemmekontor..

Noen flere som sliter med migrene.. som har noen gode overlevelsesråd ?
 
Offda, det hørtes ikke så greit ut å ha det sånn:/ jeg er ikke veldig plaget med migrene, men får det en gang iblant og vet at det er forferdelig. Spesielt forferdelig vondt blir det om man ikke har mulighet til å hvile med en gang man kjenner det er på vei. Jeg kommer meg hvertfall mye raskere om jeg kan gå å legge meg for å sove med en gang.
Så det er spesielt ille under svangerskap da altså?:/
 
Jeg var det sist.. pluss at jeg ikke fikk ta medisiner.. jeg føler jeg generelt har perioder hvor jeg kan ha migrene nesten 1 uke mer eller mindre i strekk.. og så kan jeg gå 1 mnd uten... eller så kan jeg ha 1 og 2 dager innimellom... men i svangerskapet sist så var jeg veldig plaga fra rundt uke 8... og ser jeg kastet inn håndkledet i slutten av november ( termin er på samme dato nå..) Og det ble vesentlig bedre med å sove på dagen.. har hatt noen turer hjem.. ( type 2t og med ferje) som jeg ikke forstår hvordan jeg kom meg hjem i det heletatt...

Prøver å ikke ta sorgene på forskudd... men ble litt pessimist i dag.. da jeg våknet med glovarme kinn og dunkende migrene..!
 
Jeg har migrene ja, er heldigvis mye bedre i svangerskap *bankibordet*.
Har du medisiner? Det er medisiner man kan ta selv om man er gravid :) da slipper du forhåpentligvis gjentagende anfall!
 
Back
Topp