Vil lage kake!!

lillegull11

Gift med forumet
Februarlykke 2015
men har nesten ingen ingredienser fordi jeg tordde jeg hadde alt fra før av men når jeg sjekket idag mangler jeg jo mye! så noen som har en oppsktift til meg med få ingredienser? :P jeg har Mel , melis, vaniljekesam ,, kaffe , kakaopulver, hornsalt , melk og jeg har 2 egg ja åsså har jeg 100 gram sjokolade !! :P noe jeg kan få utav det ? ;)
Takk for eventuell hjelp :P

Har du smør?
Da kan du i såfall lage kladdkake :)

Skal egentlig være vaniljesukker i også, men det kan droppes.

Ingredienser:
2 dl hvetemel
2 egg
100 gram smør
2,5 dl sukker
1 ss vaniljesukker
3 ss kakao

Fremgangsmåte:

1. Smelt smør i en kasserolle.
2. Vips egg og sukker luftig.
3. I denne rekkefølgen visper du inn kakao, vaniljesukker, mel og smør. Visp til en jevn røre.
4. Bruk en smurt rund form.
5. Stekes midt i ovnen ca. 20 minutter på 175 grader.
6. NB! Kladdkake skal være litt klisset og fuktig i midten. Pass på å ikke stek den for lenge.
7. Avkjøl kaken i romtemperatur før servering.
8. Best om den serveres med nypisket krem eller vaniljeis.

Kilde: http://mattips.org/kladdkake/#ixzz2soTpHLaH

woho fant bakepulver, langt inni skaper, men nå prøvde jeg på denne kladdekakken jeg har dog ikke rundt form!! :p men en bamseform jeg brukte i guttungen sin bursdag haha , så den ble jo veldig tynnn! haha så vi får se hvordan dette går! gikk forresten greit det og jeg fikk tilogmed til å få laget glasur :-P

Last edited:
Ikke så mye råd, men ville sende trøst. Er så kjipt når det der skjer. Jeg har planer om å bake kake idag, og er redd jeg kommer til å mangle noe... :( farsken.. Kommer på at jeg mangler egg as we speak... :(

Back
Topp