Vil kun sove på meg om natta

Iii86

Andre møte med forumet
Lillegutt på snart tre uker har den siste uka kun villet sove på meg om natten. På dagtid kan han roe seg i vogna og til tider i vugga dersom jeg ammer han i søvn. Noen som har erfaring med dette, og eventuelt gode tips? Hvor lenge har deres baby slitt med natteroen? Skjønner at dette er behov for nærhet, og er åpen for å gjøre det deler av natten og på dagtid, men det blir utfordrende uten nattesøvn nå som pappaen har begynt på jobb igjen.
 
Lillegutt på snart tre uker har den siste uka kun villet sove på meg om natten. På dagtid kan han roe seg i vogna og til tider i vugga dersom jeg ammer han i søvn. Noen som har erfaring med dette, og eventuelt gode tips? Hvor lenge har deres baby slitt med natteroen? Skjønner at dette er behov for nærhet, og er åpen for å gjøre det deler av natten og på dagtid, men det blir utfordrende uten nattesøvn nå som pappaen har begynt på jobb igjen.
Det er forskjellig fra baby til baby hvor mye nærhet de trenger og hvordan de ønsker å ha det. Min første måtte ligge i armkroken de første månedene, han var også plaget med kolikk.. så det ble veldig lite søvn. Jeg var også alene med nr 1, så det var veldig tøft med en baby som ikke sov. Han begynte å sove hele natta når han var 2,5-3 år, det hender seg han våkner en gang om natten nå også.

Nr 2 er snart 6 uker, han er en del urolig på kveldstid, men med masse kos og amming så sovner han til slutt. Han vil ikke ligge i egen seng, så her har far fått seg nytt soverom en periode og baby får samsove med meg. :happy:
Far kan ikke hjelpe til på natten, da han må ha søvn for å få til jobben sin.

Hvor lenge en baby er urolig på kvelden/natten er forskjellig, de går også inn i ulike utviklingstrinn som kan ha innvirkning på søvn. Beste tips fra meg er å sove når det er mulig, bruke bæresele, følg rytmen til baby.. for i starten er det veldig vanskelig å endre rytmen til babyen.
 
Mine 3 unger har alle sovet best sammen med meg. Nå med nr 3 klarer jeg å få henne til å sove litt i bed side crib. Ligger da og holder henne i hånden eller har hånden på magen hennes. Hun trenger nærheten. på dagtid er d først nå på 6 uker at jeg har klart å få henne til å sove når jeg går tur i vognen. Helst vil hun ligge på brystet mitt eller henge i babybjørnen eller bæresjal og sove.
 
Her har far flyttet på eget rom og baby er sover med meg på soverommet.. Han må helst ligge plantet inni armkroken oppå puppen min for god søvn.. Så det er ikke bare deg, nei! Kan bli litt intenst innimellom selv om det selvsagt er koselig.
 
Her har jeg enda ikke greid å legge henne i bedside crib’en, hun sovner alltid ved siden av meg mens hun ammes. Og hvis ikke må jeg ha henne oppå meg, og da må jeg rulle henne over på siden når hun har sovnet skikkelig. Det tar jo fort litt tid. Men vanligvis sovner hun ved puppen, selv om hun nå har veldig mye kveldsuro, og da må jeg fort tilby en pupp, så den andre, så den første igjen. Har troen på at jeg får henne til å sove i senga si etter hvert (hadde hjulpet om hun snart tok smokk), men for øyeblikket har jeg ikke ork til det, og sover inntil henne. Så her går jeg for minste motstands vei for øyeblikket. :)
 
Lillegutt på snart tre uker har den siste uka kun villet sove på meg om natten. På dagtid kan han roe seg i vogna og til tider i vugga dersom jeg ammer han i søvn. Noen som har erfaring med dette, og eventuelt gode tips? Hvor lenge har deres baby slitt med natteroen? Skjønner at dette er behov for nærhet, og er åpen for å gjøre det deler av natten og på dagtid, men det blir utfordrende uten nattesøvn nå som pappaen har begynt på jobb igjen.
Hvordan går det med dere? Funnet noen hode rutiner for å sikre søvn for både deg og mini? :)
 
Hvordan går det med dere? Funnet noen hode rutiner for å sikre søvn for både deg og mini? :)

Noen netter fungerer godt. Da kan han først sove i fanget/ på brystet til pappaen i stua på kvelden i opp til 3 timer, mens jeg får meg litt uforstyrret søvn. Enkelte dager får vi lagt han ned i vugga på gangen rett utenfor soverommet (med åpen dør) og han kan sove der et par timer før jeg tar han inn i senga til meg resten av natten. Har nå et par ganger lagt han ned på armen min og han har sovnet der. Da greier jeg å sove litt også Har prøvd å finne ut om det er noen anbefalinger rundt dette, men ikke greidd å finne noe. Han støtter nakken mot underarmen min, og det oppleves i hvertfall trygt!
 
Back
Topp