Vil ikkje ha pupp

LilleE <3

Gift med forumet
Novemberlykke 2015
Når frøkna blir sulten om dagen kan eg bare drite i å dra frem puppen, eg legger hun til og vet at eg har melk, men ikkje faen, ho tar to sug å så hyler hun alt hun klarer. Om kvelden, natten og morningen vil ho ha, og på morningen vil ho kun ha pupp. Det har vært sånn i ca 2 uker nå (ho ble 3mnd siste søndag). Eg blir så frustrert at i dag begynte eg rett og slett å grine når hun begynte med det der. Er det noe eg kan gjøre?

Sånn var de me mi elste også.om dagen nekta ho å puppe å kunne gå mange mange timer uten å spise å ho grein å grein for ho va sulten,men pupp skulle ho ikkje ha.enda me att ej pumpa mej å måtte gi med sprøyte,for ho tok ikkje flaske helder..enda me att ej mysta melka å fikk ho til å ta flaske til slutt ! Ho var då nesten 4 måna

Skjønner deg såååååååååå godt!! Hu mi er sånn nå også:( hun pleier å ligge i 5-7 min og blir mett og fornøyd med det. Men nå er det ofte at hu hiver seg på puppen av sult men etter et par minutter hiver hu seg av og spenner seg no voldsomt og vil ikke mer. Til gjengjeld spiser hu godt på kveldene da. Men fytti det er superfrustrerende...... Jeg håper det bare er del av et utviklingstrinn, og at det blir bedre.

Jeg har god erfaring med spisevansker på min premature datter på 4 år. Ikke tving eller dytt puppen i henne iallfall. Da blir det værre. Friske babyer vil regulere dette selv, så prøv så godt du kan å ikke stresse med det. Vil hun ikke ha, så avbryt matinga og gjør noe koselig, lek, bade eller la hu sove så prøver dere på nytt igjen. Slik gjør vi her iallfall. Måltida varer i alt fra 1-15 minutter, og det går fra 2-5 timer mellom hvert måltid.
Har hu spist dårlig ved et måltid prøver jeg å tilby før dupp igjen. :)

Sånn var de me mi elste også.om dagen nekta ho å puppe å kunne gå mange mange timer uten å spise å ho grein å grein for ho va sulten,men pupp skulle ho ikkje ha.enda me att ej pumpa mej å måtte gi med sprøyte,for ho tok ikkje flaske helder..enda me att ej mysta melka å fikk ho til å ta flaske til slutt ! Ho var då nesten 4 måna
Nå delammer eg allerede da, men eg kjenner at eg begynner å miste melken!

Skjønner deg såååååååååå godt!! Hu mi er sånn nå også:( hun pleier å ligge i 5-7 min og blir mett og fornøyd med det. Men nå er det ofte at hu hiver seg på puppen av sult men etter et par minutter hiver hu seg av og spenner seg no voldsomt og vil ikke mer. Til gjengjeld spiser hu godt på kveldene da. Men fytti det er superfrustrerende...... Jeg håper det bare er del av et utviklingstrinn, og at det blir bedre.

Jeg har god erfaring med spisevansker på min premature datter på 4 år. Ikke tving eller dytt puppen i henne iallfall. Da blir det værre. Friske babyer vil regulere dette selv, så prøv så godt du kan å ikke stresse med det. Vil hun ikke ha, så avbryt matinga og gjør noe koselig, lek, bade eller la hu sove så prøver dere på nytt igjen. Slik gjør vi her iallfall. Måltida varer i alt fra 1-15 minutter, og det går fra 2-5 timer mellom hvert måltid.
Har hu spist dårlig ved et måltid prøver jeg å tilby før dupp igjen. :)
Takk for tips, det skal eg prøve :)

Nå delammer eg allerede da, men eg kjenner at eg begynner å miste melken!

Har du hørt på helsestasjonen?
Har du lest dette? https://ammehjelpen.no/artikkel/18/brystvegring

Min baby har vært borti ulike ting, nekte ett bryst i vanlig stilling men ikke tvillingstilling, nekte begge (tett i nesa). Det nyeste er at han lett blir distrahert av omgivelsene så han slipper puppen. Hender også ar han gjør som det beskrives her; sliter og drar og slipper mens han spenner kroppen. Da tilbyr jeg det andre. Ofte kommer det rap og promp etterpå.

Ifølge andre sider på ammehjelpen er det sjelden at man ikke klarer bygge opp produksjonen igjen om den har gått ned ved å legge inn økedøgn. Det er slitsomt men verdt det om du ønsker å amme.

Hvordan kjenner du at du mister melken?

Jeg vil anbefale deg å få legen til å skrive ut cyntosin nesespray. Ta det og stimulere vorten et par minutter før amming så kommer melken med en gang. Jeg bil tro babyen er trøtt og litt overstimulert og helst vil sove. Slik er det her. Vært igjennom det samme, men litt bedre nå. Lykke til

Back
Topp