Vil ikke :/

Funlight er jo diskutert vedlig i forhold til aspartan, forskning viser veldig forskjellig, hadde heller gått for vann med lime eller si tron og isbiter, kejmpegodt. Hender jeg putter bær i vannet også:) og nå som det begynner å bli varmere trenger kroppen mye vann
En liten ting å legge til her er jo også det at å drikke mye vann motvirker vannansamling i kroppen (som kan føre til vektoppgang ;) )
 
Jeg skjønner veldig godt hva du mener! Jeg gikk heldigvis ikke opp så mye da jeg fikk nr 1, "bare" 15 kg, men var veldig redd for det. Vektparanoiaen har ikke kommet enda denne gangen, men det er vel fordi jeg er så kvalm at jeg har problemer med å spise i det hele tatt. Mitt tips er at du må spise FØR du blir sulten. Prøv å time det litt. Jeg spiser ca hver 3 time når jeg passer vekta (både som gravid og til vanlig). Så gjelder det å tenke på hva en spiser. Noen hovedregler er at du kan spise så mye grønnsaker du vil. (Med unntak av poteter... poteter er den sunneste kilden til karbohydrater vi har, men man kan ikke spise ubegrensa av de... Det samme gjelder frukt, dessverre. Sunt, men man legger på seg hvis man spiser FOR MYE av det. Det samme med fruktjuice, det er jo også frukt... Vann er beste tørstedrikk! Og så er det mengde. Stopp FØR du er helt mett. Ofte tar det litt tid før en kjenner at en er mett. Ellers synes jeg det er viktig å kose seg. Her var mange gode tips til sunne alternativer, men jeg synes også at en må kunne unne seg en sjokolade, eller is i ny og ne... Men husk; alltid mat først, så slipper en å spise seg mett på sjokolade og is!
 
Og forresten, du er jo superflink, som har kutta både cola og røyk. Ikke rart du er ekstra fysen da! Drikke med smak er jo bra mot søtsug. Jeg bruker sodastreamer, og presser litt sitron i, legger i noen eplebiter, agurk, ingefær, pærer, appelsin, osv, osv. Det blir jo nesten brus! Og bær, da! Sikle, sikle, gleder meg stort!
 
Sniker litt da jeg er i samme situasjon som deg:) Er 17 uker i morgen og har bare gått opp 2 kilo*stolt*. Men jeg har smurt meg ett knekkebrød på kvelden med godt pålegg og drøssevis med agurk og tomat:) dette gjør at jeg ikke småspiser, frukt, youghert, nøtter utover kvelden:) lykke til for dette fikser du helt sikkert! SUPERT at du har kuttet røyken!!!

Sent from my LG-P880 using BV Forum mobile app
 
Smootie er en kjempe hit her :) når jeg er fysen (noe jeg er ofte) lager jeg smootie :) har også laget vannis med forskjellig safter og med litt frukt i :) Søtsuget forsvinner :) :)
 
Back
Topp