Vil ikke :/

Nell@

Forelsket i forumet
Jeg veier en del allerde, og vil ikke legge på meg så veldig mye dette svangerskapet.
Jeg snakker ikke om å slanke meg, men at jeg tror jeg må portsjonere og være litt strengere med hva jeg spiser og når jeg spiser det.
Problemet er jo bare at jeg er sulten HELE TIDEN!
hva kan man gjøre? jeg vil ikke nå et 3 siffret tall hvis dere skjønner.

Eneste jeg kan tenke meg er kutte ut brus, sukker ting og portsjonere maten.
Men hvordan gjør man det når man er fysen..
Man kan jo ikke spise for mye sunt heller før det snur og blir usunt i dagens media :/

Har dere noen tips snupper?

Jeg går litt turer så veit dere det også ;)
 
Hva med å kutte ut litt å Litt. Ikke kutt ut alt det usunne sukkerholdige du liker på en gang, begynn med f.eks brus eller godteri å så legger du til mer etter en eller to uker...

Å spis lite men ofte, altså en brødskive, banan, knekkebrød, eple osv hver tredje til fjere time...

Å drikk mye vann, når man først begynner å drikke mye vann så klarer man etterkvart seg ikke uten :)


Btw, er Jan.2013 :)
 
Ja jeg har blitt flinkere og drikke vann, og tisser jo sykt mye så der er det jo fremgang :p
Drikker for det meste farris, har kutta ut røyk, kaffe og cola allerede..
Prøver ikke spise så mye brød, spiser mest grovt knekkebrød.
 
Det er kveldene som er værst og middag det er der jeg må portsjonere mest tror jeg :/
Men har begynt og bli sulten på natta.. og det liker jeg IKKE :(
DA ligger jeg med magekramper og drikker helst bare vann for jeg vil ikke spise på natta, for jeg har lært og hørt det er da man legger på seg som mest :/
 
Ha masse grønnsaker og frukt i kjøleskapet :) gjerne kutt det opp på forhånd og legg det i en boks. Små biter av gulerøtter, hodekål, sukkererter... Det er utrolig godt og lettvint :) Skyr eller dobbel null yoplait yoghurt, fun light, 1-2-3 sunn kakao :)

Bare tenk litt kreativt over hva man kan spise som snacks og gjerne bytt ut usunne ting med sunne litt etter litt..

også kommer det jo så mange gode frukter og bær i butikken nå som det nærmer seg sesong i norge ;)

åhh! Smoothies! det er også veldig godt
 
skyr.jpg


*Friste friste* - denne metter utrolig godt! og er kjempesunn ;) (bare husk å velge den uten sukker)


yoghurt.jpg


Disse er også sunne ;)




Håper du blir inspirert til neste gang du skal på butikken ;)
 
...Og denne om du skulle bli veldig fysen ;)

1564694_250x320.jpg
 
Søte deg, tåler ikke melk har laktoseintoleranse, så de youghurtene kan ikke jeg spise, men tusen takk for alle tipsene ja bær sesongen gleder jeg meg skikkelig til + vannmelon osv..
 
Har det likt som deg, sulten hele tiden. Og når jeg ikke spiser blir jeg kvalm. Skal ikke være lett.
Har heller ikke lyst å havne oppi 3 siffer denne gangen.
Skal prøve å begynne å ha oppskårne grønnsaker i boks med på jobb, og ha liggende i kjøleskapet hjemme. Og når bærsesongen begynner ja, det blir flott :)
 
Søte deg, tåler ikke melk har laktoseintoleranse, så de youghurtene kan ikke jeg spise, men tusen takk for alle tipsene ja bær sesongen gleder jeg meg skikkelig til + vannmelon osv..

Bare hyggelig :) jaja, det er mye godt man kan velge. Lykke til med å finne noe som passer for deg ;) Og ett annet lite tips er sånne proteinbarer som man kan få kjøpt på butikk eller helsekost (nå vet jeg jo ikke sikkert, de kan jo også inneholde laktose), men de er uten sukker og gir en litt mettende følelse, pluss at de er gode om søtbehovet blir stort..

protein+barer.JPG


Kan være ett alternativ ;)

Uansett håper du finner noe som passer for deg :)
 
Må bare komme med tipsene etter som jeg kommer på de :p

Ett annet supert søt-sug-tips ;)

5.jpg


Du tar fun light og fryser det i is-former




Og tadaa.. Super sunn og søt liten dessert for deg og familien


Eller.. Fun light pluss gelatin:

blogg_lavkarbo_gele.jpg


Og du har gele som du kan spise med super samvittighet ;)

Men det anbefales vel ikke mer enn en liter fun light til dagen grunnet søtstoffene ;)
 
Jeg har det som deg. Min synd er iskald cola med isbiter. Sukk...
kan ikke gå opp... Gruer meg til vekta hos legen!!!
 
Jeg kutta ut kaffe/cola og røyk fordi det kan faktisk gi SA :/
så jeg vil være på sikkre siden :)

Må bare si at du er så flink som har klart å kutte brus og røyk! Vært stolt av deg selv. Da det gjelder farris ville jeg vært forsiktig. Det inneholder mye salt. Jeg drakk masse farris i forrige graviditet. Fikk super vannannsamling. Mistenker saltet.



Venter en liten skatt i september 2013 <3
 
Må bare si at du er så flink som har klart å kutte brus og røyk! Vært stolt av deg selv. Da det gjelder farris ville jeg vært forsiktig. Det inneholder mye salt. Jeg drakk masse farris i forrige graviditet. Fikk super vannannsamling. Mistenker saltet.



Venter en liten skatt i september 2013 <3


Ja det er sant ;) Farris Bris har mindre salt (ca. halvparten av farris), mens Bonaqua med kullsyre inneholder tilnærmet ingen salt :) Så Bonaqua er min favoritt nå som jeg er gravid, men innimellom drikker jeg Farris Bris
 
Tusen takk for tipsene!
jeg elsker farris osv.. men da skal jeg være flinkere og drikke bonaqua ;)
 
Spis ofte, lite og næriNgsrik. Kutt ut eksempel sukker og spis massemfrukt, kesam, korn ol som er godt og som hjelper litt mot fysen. Gå masse turer. :) smootie er også godt når maner fysen :)
 
Funlight er jo diskutert vedlig i forhold til aspartan, forskning viser veldig forskjellig, hadde heller gått for vann med lime eller si tron og isbiter, kejmpegodt. Hender jeg putter bær i vannet også:) og nå som det begynner å bli varmere trenger kroppen mye vann
 
Back
Topp