Vil ikke..

Fikk bre av lege ay jeg må ta glukosebelastningsprøve å greier. For det første koster det meg 200 kr å reise til lege å 110 for å kjøpe den prøven ... å jeg har syykt sprøyteskrekk.....

Er det blodprøve fra arm ell finger på den prøven?? Å hvordan reagerte du på sukkervannet??

Jeg må også betale for den testen hos legen. 150,-. Lite satt opp imot risikoen for hva som kan skje om man IKKE tar den testen.

Peace & love from Tessa
Termin 26/9-13

Jeg har nettopp tatt denne prøven.. eneste jeg betalte for var noe kanyler og småting.. for jeg tok IKKE i fingeren. De tok 2 små rør med blod fra armen min. Jeg var fastende i 10 timer, og satt i ro 2 timer før de tok ny prøver..

Tydeligvis gjør de forskjellig fra sted til sted. Men visst du gruer deg sånn så ring og hør. Så vet du hva du går til :)

Var på legekontoret å skulle ta den testen i dag, men etter første blodprøve viste det seg at blodsukkeret mitt var for høgt til at jeg kunne ta testen. Så da er jeg nok i gang med tredje omgang med svangerskapsdiabetes :-(

Ingen som kan tvinge meg vell?
Skjønner at det er skummelt, men det er et veldig godt hjelpemiddel dersom du skulle trenge ekstra oppfølging under svangerskapet på akkurat dette:) Vi vil jo gjerne gi disse små den beste starten mulig. Håper du klarer å se på det her som hjelp, og at du fikk klart opp i den misforståelsen med at du må betale for det! :)

Back
Topp