Vil ikke ta smokk

Nosu

Blir kjent med forumet
Hei.
Fikk tips av helsesøster om å starte med smokk, siden jeg er utslitt og mini bruker meg som smokk. :( Men han vil ikke ta den. Har prøvd nyfødt-smokk fra avent og 0-6mnd og 6mnd+ fra mam.
Har dere noen tips til hvordan få han til å ta smokken?

Hei.
Fikk tips av helsesøster om å starte med smokk, siden jeg er utslitt og mini bruker meg som smokk. :( Men han vil ikke ta den. Har prøvd nyfødt-smokk fra avent og 0-6mnd og 6mnd+ fra mam.
Har dere noen tips til hvordan få han til å ta smokken?

Du må bare prøve flere typer smokker. Det er vanskelig å si akkurat hvilken som faller i smak.
Anbefaler natursmokker der ALT er av gummi. Den blir varm over alt som et bryst og flere nyfødte foretrekker den. Avent har en type som heter nipple eller noe sånt. Tror du finner den på apotek og Coop obs

Har samme problem her, men lurte ham med å dryppe litt sukkervann på tutten før jeg gir ham. Det funker!

Min ville heller ikke ta smokk. Føler ikke det var verdens undergang til tross for at han også hang en del i puppen. Han fikk koseklut da, så smattet litt på den av og til..

Takk for svar! :D Jeg skal prøve ut sukkervann og evt flere smokker, men det må vente til jeg får sovet noe mer. Trøtt! -.-

Vi trodde også først at babyen ikke tok smokk men etter en kveld med ekstremt mye skriking etter konstant puppekos kokte jeg klar ALLE smokker jeg fant som vi har fått i gaver, pakker osv og prøvde. Da var det en hun tok, nemlig mam sin smokk for 0-2 mnd, den er særlig egnet for nyfødte og premature og er enda mindre enn den mam smokken 0-6 mnd! Lykke til!

Lille her bruker meg også som smokk.. veldig slitsomt! Har prøvd 4 ulike typer smokk, og den som han brekker seg minst av er en smokk fra chicco i hel naturgummi. Men selv ikke den vil han sutte skikkelig på..

Vi har selv ei som ikke har hatt sugebehov som brødrene hadde (som fikk smokk på dag 8 og mellomste som fikk på dag 2 på sykehuset) her har vi prøvd og prøvd hver dag med mam sin nyfødt tutt sommer kjøpt på apoteket. Et tips er å prøve å holde seg til en tutt og ikke forvente at den aksepteres med en gang, men heller jobbe litt med det. Dersom baby brekker seg ikke press tutten inn, men heller la baby få "smake" litt og bli litt vant. Det har funket her og lillemor er nå straks 6 uker og har først nå endelig tatt tutten. Hun brekker seg innimellom enda og svelger en del luft av den enda slik at hun må rapes innimellom:)

Ikke gi opp, og hold deg til en tutt:) heia heia:) :)

Her bruker han meg som smokk også, noe som føles litt sært noen ganger for jeg delammer bare.

Men pga god erfaring at Avent soothie smokkene så var det kjøpt inn tidlig og er den smokken han også tar best, han vil ikke ha mam smokkene ihvertfall og tar andre Avent smokker, men favoritten er soothie.
Uvant siden storesøster tok absolutt alt utenom brystet nærmest :p

Takk alle sammen. Godt å høre at det fremdeles er håp. Storebror tok sutten på første forsøk, men så fikk jeg aldri helt til ammingen med han. Lillebror sutter på sutten og lukker igjen munnen. Tror han synes den smaker vondt eller noe. Så første forsøk i dag skal bli sukkervann, og så får jeg vel bare fortsette å prøve. :-) Den han har tatt best er faktisk mam sin 6mnd+ smokk. Helsesøster sa at jeg burde forsøke en stor smokk, fordi det likner mer på brystet.

Har prøvd sukkervann, ulike typer smokker (også soothie), men han vil ikke ta smokken. Tror jeg gjør som ei foreslo og prøve igjen og igjen med samme smokk. En gang må han vel ta den? :P

Mulig du har fått disse tipsene allerede, men det kan hjelpe å varme hele smokken før du prøver. I vann eller på huden din. Det kan også hjelpe å holde hånda på kinnet og nesetippen mens du holder inne smokken så baby tror det er en pupp ;)
Her kan smokken fortsatt komme raskt i retur om den er kald, selv om han har brukt den i 5 uker allerede..

Prøver som oftest å varme den, men ikke prøvd å holde på kinnet.. han suttet litt på den ene smokken i dag, så er litt fremgang.

Back
Topp