vil ikke ta abort

ORIGINAL: *lille fe*

nei, seriøst.. jeg faker ikke[:(] måtte bare skrive alt jeg bar på her inne.. sorry... forstår at dere reagerer slik som dere gjør.. men jeg skal slutte og srive her nå.. skal beholde barnet.. har bestemt meg for det.. takk til alle dere som svarte på innleggene mine.. jeg har kanskje litt for mye og bære på, til at jeg kan skrive det her.. men jeg skal love dere en ting.. jeg har snakket sant i alle mine innlegg.. og har ikke løyet til dere.. jeg har åpnet meg veldig her, og forsøk og få frem mine største problemer.. beklager så fryktelig mye for at dere berer så stor tvil åver meg.. mn jeg forstår dere.. har ingen andre og prate med.. kan ikke si dette til noen, har prøvd psykolog, mamma, pappa, veninnene mine, og kjæresten min.. men ingen av dem har så gode svar.. så før jeg ga helt opp tenkte jeg og prøve her inne. og spørre dere litt.. sorry alle sammen, men jeg faker faktisk ikke.. det er faktisk sånn jeg er, og mulig jeg virker litt "fucked up" og forvirret nå.. men jeg er faktisk begge delene for øyeblikket.. har vært helt nedbrutt i det siste.. unskyld for at det gikk utover dere folkens.. beklager..[:(]

Nei herregud! Her kan du si akkuratt hva du mener og føler. Trenger ikke unnskylde deg i det hele tatt. Ingen av oss andre har noe rett til å dømme noen her inne! Ingen som vet situasjonen til den enkelte. Så en unnskyldning syns jeg ikke noen her fortjener( kanskje Maritk). En annen ting er jo at man kan si meningene sine som f. eks for og i mot abort, det må man faktisk akseptere, men ikke med en dømmende tone! Når det er sagt så håper jeg du får den hjelpen du trenger. Det som er viktig her er at barnet får det bra, det er det du som nå styrer. Dop og ukontrollert festing og barn har ingen sammenheng, men det skjønner du og...Håper du får støtte og hjelp av voksne mennsker rundt deg. Du klarer dette helt fint!

ORIGINAL: Lille My80

ORIGINAL: *lille fe*

nei, seriøst.. jeg faker ikke[:(] måtte bare skrive alt jeg bar på her inne.. sorry... forstår at dere reagerer slik som dere gjør.. men jeg skal slutte og srive her nå.. skal beholde barnet.. har bestemt meg for det.. takk til alle dere som svarte på innleggene mine.. jeg har kanskje litt for mye og bære på, til at jeg kan skrive det her.. men jeg skal love dere en ting.. jeg har snakket sant i alle mine innlegg.. og har ikke løyet til dere.. jeg har åpnet meg veldig her, og forsøk og få frem mine største problemer.. beklager så fryktelig mye for at dere berer så stor tvil åver meg.. mn jeg forstår dere.. har ingen andre og prate med.. kan ikke si dette til noen, har prøvd psykolog, mamma, pappa, veninnene mine, og kjæresten min.. men ingen av dem har så gode svar.. så før jeg ga helt opp tenkte jeg og prøve her inne. og spørre dere litt.. sorry alle sammen, men jeg faker faktisk ikke.. det er faktisk sånn jeg er, og mulig jeg virker litt "fucked up" og forvirret nå.. men jeg er faktisk begge delene for øyeblikket.. har vært helt nedbrutt i det siste.. unskyld for at det gikk utover dere folkens.. beklager..[:(]

Nei herregud! Her kan du si akkuratt hva du mener og føler. Trenger ikke unnskylde deg i det hele tatt. Ingen av oss andre har noe rett til å dømme noen her inne! Ingen som vet situasjonen til den enkelte. Så en unnskyldning syns jeg ikke noen her fortjener( kanskje Maritk). En annen ting er jo at man kan si meningene sine som f. eks for og i mot abort, det må man faktisk akseptere, men ikke med en dømmende tone! Når det er sagt så håper jeg du får den hjelpen du trenger. Det som er viktig her er at barnet får det bra, det er det du som nå styrer. Dop og ukontrollert festing og barn har ingen sammenheng, men det skjønner du og...Håper du får støtte og hjelp av voksne mennsker rundt deg. Du klarer dette helt fint!

Jeg er helt enig med deg, Lille My 80. De som ikke kan komme med meningene sine uten å gjøre annet enn å kritisere og dømme andre har vel ikke noe å gjøre på et forum som er ment for å være en støtte for folk. Jeg er heller ikke tilhenger av abort, men jeg vet hvordan det er å måtte gå til det skrittet fordi ting utenom din egen vilje styrer avgjørelsen. De som sier at abort er en lettvint løsning vet ikke hva de snakker om. Det er det vanskeligste noen kan gjøre.

Men når man skriver et innlegg her om hva synes dere jeg burde gjøre...JA da får man tåle andres meninger enten om det er positivt el negativt spørr du meg....mine meninger forandres ikke uansett!!!
(om man er litt hårsår bør man kanskje vurdere å skrive under innlegget sitt at negative kommentarer ønskes ikke el rett og slett ikke legge ut innlegget her)

Å si meningen sin er helt greit. Men å ha en sånn dømmende tone er ikke årlreit! Vi vet ikke hvor gammel denne personen er og ikke hvordan situasjonen er ellers. Jeg er ikke for at noen skal bestemme hvordan andre skal leve livet sitt! Og dette har gått så langt at det grenser til mobbing! Da snakker jeg om komentarer som "splitta personlighet...?", " Det er vel greit å se hvordan hun egentlig er", " det virker ikke som om alt er som det skal med henne"
Denne personen er helt tydelig i en situasjon som er helt forferdelig i seg selv, hva er greia med å sparke noen som ligger nede. Det er andre måter å si meningen sin på!

Nå må det sies at det en stund nå har vært en person her inne som sletter seg og skifter nick veldig ofte.[:-]
Ut i fra hvordan denne personen(lillefe) skriver synes jeg det ligner veldig på denne personen. Den jenta el personen lurte mange og var falsk. Om man ser alle innleggene til lillefe er det masse som ikke stemmer!!! Stor trang til oppmerksomhet er det iallefall!! Syynes ingen her inne har drevet mobbing. Om man ikke tåler å høre sanheten og andres meninger bør man kanskje ikke skrive så mye oppsiktsvekkende og absurde ting her inne. Men for all del, det trenger ikke være denne personen, men det er mye likheter mener nå jef.

ORIGINAL: FrknFryd

Folk kan få skrive akkurat hva de vil her. Er jo tross alt et diskusjonsforum. Men noen medlidenhet fra meg får du hvertfall ikke. Synes igrunn du får som fortjent.
En annen ting, ikke noe form for trakasering altså..
Men med disse skrivefeilene, og ikke minst ordforrådet virker det på meg som trådstarter er en av disse "fjortisjentene" som ønsker seg barn. Tåpelig...

Herlighet, skrivefeil er vel ingen indikasjon på at det må være en ungdom! Jeg er journalist og leser daglig kommunale papirer fra rådmenn og folk som har vært ansatt i det offentlige i en årrekke og som fremdeles ikke kan skrive! Har dessuten lagt merke til at det er langt fra alle som er like stø på språket her inne på forumet. Noen sliter med dysleksi, andre har bare ikke den interessen som skal til for å få et "rent" språk, man trenger ikke å mobbe dem for det.

quote:

Folk kan få skrive akkurat hva de vil her. Er jo tross alt et diskusjonsforum. Men noen medlidenhet fra meg får du hvertfall ikke. Synes igrunn du får som fortjent.
Men med disse skrivefeilene, og ikke minst ordforrådet virker det på meg som trådstarter er en av disse "fjortisjentene" som ønsker seg barn. Tåpelig...

Herlighet, skrivefeil er vel ingen indikasjon på at det må være en ungdom! Jeg er journalist og leser daglig kommunale papirer fra rådmenn og folk som har vært ansatt i det offentlige i en årrekke og som fremdeles ikke kan skrive! Har dessuten lagt merke til at det er langt fra alle som er like stø på språket her inne på forumet. Noen sliter med dysleksi, andre har bare ikke den interessen som skal til for å få et "rent" språk, man trenger ikke å mobbe dem for det.
sitat fra labben

må si meg enig med labben...... jeg har en blandings dialekt og det blir ofte til at det som blir skrevet på dialekt ....ja , blir blanda.... og har aldri vært stødig i bokmål...

litt gøy å sitte her å lese hvilke forskjellige meninger og oppfattninger folk har...=) j er enig med så mye som blir sagt... men synes likevell litt synd på lille fe hvis d nå skulle ha seg sånn at d hun forteller til oss er virkelig...hun åpner seg jo for oss og d må da være litt vanskelig å sitte der hjemme å lese at folk beskylder deg for ¨å være både fjortiss om ungdom som ønsker seg barn. J vet med meg selv at når j sitter å trykker på tastaturet, så skriver j d sånn j ville sagt det... tenker ikke over hvordan j skriver... er akkurat som når j skriver mld på mobilen=) kan jo ikke dømme folk ut fra d... er helt enig i at hun må selv stå til ansvar når hun gjør noe så dumt, men d er ikke vår rett å dømme henne likevell..... håper allefall alt ordner seg for deg lille fe=)

Nei folk kan ikke si" hva de vil" her. Det er et diskusjonsforum ja, og her er det regler. Disse regelen skal spare forl for personangrep og mobbing. I et diskusjonsforum skal man si meningene sine og komme med sakelig argumenter!

ORIGINAL: Lille My80

Nei folk kan ikke si" hva de vil" her. Det er et diskusjonsforum ja, og her er det regler. Disse regelen skal spare forl for personangrep og mobbing. I et diskusjonsforum skal man si meningene sine og komme med sakelig argumenter!

Jeg støtter den!

Jeg er forholdsvis ny her inne... eller har holdt meg til juniklubben min til nå.. Men så tenkte jeg at jeg skulle sette meg ned å prøve å komme inn i noen av diskusjonene her på generell.. Nå har jeg lest mye om dette med abort/ikke abort rundt "lille fe" og jeg må si at jeg er sjokkert...

Jeg signerer det med at man SELVFØLGELI kan komme med sine meninger her, men det er noe med måten ting blir sagt på. Og noen av kommentarene er jo rett og slett usaklige.. Er en fjortis, kan ikke skrive, splitta personlighet... Hvis dette er saklige meninger, og ikke mobbing så lurer jeg på hva som er mobbing her inne! Hva skal man med fiender, hvis man har så koselige venner....??

Jeg skjønner det at det ikke er særlig koselig å få en pm der man blir kalt bitch osv, dette var jo dumt gjort av lille fe.. (Men Maritk har jo selv sagt at hun fikk en unnskyldning for dette, som hun godtok...) Men lillefe innrømmer faktisk at hun har det veeeldig vanskelig her og at hun sliter med store problemer... Hvis hun ikke har andre å snakke med, enn de på forumet her, så håper jeg vi kan prøve å gi henne noen svar og støtte, i steden for å mobbe...

Jeg kaller det mobbing.. Jeg jobber selv som barnevernspedaog, og slike personangrep som jeg nevnte ovenfor kan jo ikke være noe annet enn det.. Kanskje var det ikke ment som mobbing fra de som sa det.. Noen gang blir man revet med, og skriver før man får tenkt helt igjennom hvordan en som har store problemer kan takle et slikt svar. Vi takler jo alle sammen ting forskjellig.. Men jeg håper at vi her inne er såpass voksne at vi kan ta litt hensyn hvis noen innrømmer at de har store problem, er deprimert eller sliter med noe. Da er man i en skjør situasjon, og tåler ikke like bra og få dårlige kommentarer slengt rundt seg...

Unnskylder ikke det som lillefe har sagt, noe av det var heller ikke så fredelig. Men vi skal da ikke bli uvenner her inne?

Ser det er flere som har reagert på noen sine kommentarer, og håper vi blir enige alle sammen om at vi helst vil ha det saklig her inne, og at ALLE og ENHVER ser seg frabedt usaklige slengbemerkninger og mobbing. Slik at vi åpner for at alle kan komme med sine problemer så vel som gleder her inne..

quote:

jeg er ikke enig...hvorfor skal man si noe annet enn det man mener når personen legger ut et innlegg om hva andre synes??skal man ikke få mene hva man vil??hvis man er litt sårbar så bør man skrive at man ønsker kun positive svar da!!

Enig Becca. Når man ber om andres meninger , så må man forvente å få dem. Man kanikke lyve heller!!!

Enig Becca. Når man ber om andres meninger , så må man forvente å få dem. Man kanikke lyve heller!!!

Takk nå ble jeg veeeldig glad i deg....godt å høre at det er flere enn meg som mener dette:)[:D][:D]

Oj, det må jeg si.. Ble en del reaksjoner på svaret jeg gav trådstarter. Var virkelig ikke meningen å støte noen, men må fortsatt si jeg står for det jeg mener. Jeg sa ikke at det kun var skrivefeilene hennes som tilsa at hun var en "fjortis", men også ordforrådet hennes og ikke minst det å være utro med kjæresten når man ikke er beskyttet. Det er vel ingen moden oppførsel?

Når man skriver et slikt oppsiktsvekkende innlegg, må man få lov til å si meningen sin. Ja, selvfølgelig har man regler her inne som andre diskusjonsforum, men sier man noe støtende, er det forumets eieres plikt til å fjerne innlegget.

Når man skriver et slikt oppsiktsvekkende innlegg, må man få lov til å si meningen sin. Ja, selvfølgelig har man regler her inne som andre diskusjonsforum, men sier man noe støtende, er det forumets eieres plikt til å fjerne innlegget.

man skal selføleglig si sin mening,men det går an å si det på en saklig måte.går ikke det,skal du la vær å svare,slik er reglene!det er vi som forum brukere som har ansvar for å overholde forums reglene,ikke bryte dem.slik at "forumets eiere"er nødt til å slette innlegget!

ORIGINAL: pebbles

Ikke bry deg om henne maritk. Dette er tydeligvis nok et menneske som ikke har skjønt at prevensjon er greit å bruke når man skal ha sex med andre enn kjæresten..

Nå roter du vel pebbles... man skal ikke bruke prevensjon når man har sex med andre enn kjæresten... man skal ikke ha sex med andre enn kjæresten!! [;)]

ORIGINAL: lenemor

ORIGINAL: pebbles

Ikke bry deg om henne maritk. Dette er tydeligvis nok et menneske som ikke har skjønt at prevensjon er greit å bruke når man skal ha sex med andre enn kjæresten..

Nå roter du vel pebbles... man skal ikke bruke prevensjon når man har sex med andre enn kjæresten... man skal ikke ha sex med andre enn kjæresten!! [;)]

Det var et veldig godt poeng lenemor! [:D]

Back
Topp