vil ikke spise "biter"?!?

theagullet

Andre møte med forumet
Håper noen her kanskje har et råd eller 2 til meg[:)].Har ei jente på 1 år(1.mars) som ikke vil/klarer å svelge mat med biter/klumper i.Sitter bare å brekker seg hvis hun får 8 mnd/12mnd glass med mat,så hun spiser kun 6 mnd glassene.Kan spise litt brød biter,men blir det for mye i munnen brekker hun seg av det oxo.Nå skal det sies at vi ikke har vært veeeeldig flinke til å øve på 8mnd mat,så virker på en måte som om hun ikke helt skjønner hvordan hun skal få tygget/løst opp biter.Har lixom vært så mye tull med mat fra dag 1 så når hun eeendelig spiste/-og så ut til å like et par av 6 mnd glassene har jeg bare gitt det,og vært gla´til:),men er vel på tide med litt annen mat nå.
Så hvis det er noen som har vært borti det samme eller har noen tips blir jeg super glad:)(er ikke mye hjelp å få fra helsestsj.)

Du kan ikke blande 6 og 8mnd mat da slik at hun ikke får så mange klumper på en gang?

Her er det også brekking med en gang det kommer klumper.
Jeg heller 8 mnd glassene i en skål og knuser maten litt med en gaffel.
Da blir den ikke så glatt som 6 mnd, og ikke så klumpete som 8 mnd maten.
Brød dypper jeg i melk, ellers så kommer det opp igjen. Tar vel litt tid å lære seg å svelge en grovere konsistens har jeg tenkt.
Men det går fremover, så da bekymrer jeg meg ikke[:)]

Jeg og slet med dette... jenta mi er bare 9 mnd da.. hun brekker seg av alle barneglass hun da.. nekter å spise barnemat på glass. Så må lage egen middag til henne... og da må jeg mose maten med en kjøkkenmoser.. hvis ikke så brekker hun seg. Har i det siste begynt å bare mose potet/gulerot med gaffel og da har det gått greit.. men klumper vil hun ikke ha.. da starter brekningene med en gang... Har vel egentlig ikke noe gode tips til deg.. men du kan kanskje mose klumpene i glassene? Enn så lenge.. går seg vel til etterhvert.

Back
Topp