vil ikke sove

shokois

Blir kjent med forumet
hvordan får dere babyene deres til å sovne?
lillegutt er så trøtt at han gnir seg i øynene og alt er galt, men han får ikke til å sove. I dag lot jeg han grine 5 min til han endelig sovna, men liker ikke at han skal ha det sånn.
har dere noen tips.? Hvis jeg prøver å legge han før han blir trøtt klarer han heller ikke sovne. da må jeg trille en time på han i vogna men har ikke mulighet til det hele tiden.
 
Vi har en sånn periode nå hvor vi prøver å lære henne å sovne selv. Jeg liker heller ikke at hun griner så de kveldene jeg vet hun er så urolig at jeg vet det blir skriking bærer vi henne i sjalet til hun halvsover før vi legger henne ned, så slipper vi å måtte ta henne opp igjen. Men på kvelder der hun er rolig legger vi henne bare oppi senga. Hun begynner å sutre, men sovner ganske greit etter en liten stund. Det hjelper å synge litt. Det jeg håper på er at hun etter hvert lærer seg å roe seg selv i senga slik at vi kan legge henne ned uten at det blir skriking de kveldene hun er veldig urolig også. Vet ikke om planen min funker altså...
 
Glemte å skrive at det er på dagtid det er vansklig å få han til å sovne, på kvelden går det egentlig ganske greit, men kanskje jeg skal få tak i et sjal og prøve det på dagtid :) synging hjelper ikke stort han bare smiler og synger tilbake da hehe;P
Takk for tips :)
 
Dette er noe vi også sliter litt med. men i det siste har vi gitt mme en time før på kvelden og da er han flink og roer seg litt tidligere. Men han må liksom være i halv søvne for å legge han på eget rom.. Før har vi lagt han i kurven i stua men har gått mer og mer bort i fra det på kvelden. Så får vi se hva tiden bringer;) Håper det kommer flere gode tips;)
 
Hei, lillen vår sovner nesten kun hvis han ammes eller om vi triller med vogna (men da må han nesten være trøtt når vi legger han ned, han skriker ellers). Det har også skjedd et flertall ganger at han har sovnet i bæresjalen. Jeg har ikke mange andre tips dessverre.
 
Takk for svar:)

skal ut å lete etter ett godt bæresjal i dag så får vi prøve det, kanskje han syns det er bedre :P
er ikke så lett å vite hva man skal gjøre hele tiden for di små :)
 
Back
Topp