Vil ikke sove mer...

Englevakt

Ønske om en til
Mailykke <3
Vår elskede skatt har, fra han var ganske liten, hatt en fantastisk rutine. Viste jo at det var fare for at den ikke holdt evig, men huff... Han er nå 3,5 mnd forresten.
Han la seg i 19-20 tiden, og sov da til 2-4. Fikk mat og sov til ca 7. Sto opp og var våken 1,5 til 2 timer. Sov så ute i vognen, ca to timer. Slik holdt han på frem til han tok kvelden. Men nå, legger han seg i 19-20 tiden. Sover til 23-01. Spiser. Sover til ca 04, spiser  og tar så morgen halv seks. Umulig å få han til å sove lengre. Er oppe i mange timer. Sover så i kun 20-30 min. Slik holder han på hele dagen. Er dermed ikke den glade sprudlende gutten han har vært. Mye mer surking og gråt. Han er jo stuptrøtt, men sover ikke. Hva i alle dager skal vi gjøre med han? Går dette seg til, eller er det slik det skal bli?
 


Englevakt skrev:
Vår elskede skatt har, fra han var ganske liten, hatt en fantastisk rutine. Viste jo at det var fare for at den ikke holdt evig, men huff... Han er nå 3,5 mnd forresten.
Han la seg i 19-20 tiden, og sov da til 2-4. Fikk mat og sov til ca 7. Sto opp og var våken 1,5 til 2 timer. Sov så ca to timer. Slik holdt han på frem til han tok kvelden. Men nå, legger han seg i 19-20 tiden. Sover til 23-01. Spiser. Sover til ca 04, spiser  og tar så morgen halv seks. Umulig å få han til å sove lengre. Er oppe i mange timer. Sover så i kun 20-30 min. Slik holder han på hele dagen. Er dermed ikke den glade sprudlende gutten han har vært. Mye mer surking og gråt. Han er jo stuptrøtt, men sover ikke. Hva i alle dager skal vi gjøre med han? Går dette seg til, eller er det slik det skal bli?

Huff.. det høres litt ut som min gutt det der, bare at han legger seg oftest senere (han er kun 11,5 uker dog). Jeg har ikke noen tips dessverre ettersom jeg selv ikke har funnet ut av hvordan jeg skal få han til å sove om dagen, annet enn når han legges i vogna - da sover han i hvert fall 2 timer og i beste fall opp til 4 timer. Men jeg sliter akkurat som du å få han til å sove om dagen ellers, mest fordi at han kun sover hvis han får ligge "på" mig. Legger jeg ham ifra meg så våkner han med en gang. Min lille skriker også mye om dagen, trolig fordi at han er trøtt :-(

Hvis du finner en oppskrift så får du gjerne høre av deg :-)
 
Det der høres kjent ut;) Vi får bare håpe de kommer på andre tanker etterhvert;)
 
De endrer gjerne søvnmønstret sitt ved tre mnd alder :-) Vi opplevde akkurat det samme, men etter en stund ble det bedre. Kan hende det er tenner som plager den lille, eller at han ikke er mer sulten (vi måtte starte med grøt fra tre mnd). Da vi startet med grøt ble det mye bedre, og alt surkingen ble borte, viste seg og at han fikk en tann i tillegg å da blir de gjerne mer utilpass og surkete.
 
Back
Topp