Vil ikke rulle fra mage til rygg

Thaliz

Forumet er livet
* Fra frø til Juliblomst 2015 *
Lille er veldig aktiv, ruller fra rygg til mage. Men vil ikke rulle fra mage til rygg :(

Hun lærte dette først men nå virker der som at hun ikke gidder, begynner å hyle å blir kjempe sinna om vi ikke hjelper henne tilbake..
Tips til hvordan vi kan få henne til å rulle? Hun kan det jo, men hun gidder bare ikke :p

Lille slenger med hode til han faller fra mage rygg.. Men gidder kun rulle fra rygg til mage i sengen eller når faren leker med han. Med meg hyler han til jeg kommer å hjelper han rundt :/

Så tips til allerede utspekulerte minier tas imot med takk

Last edited:
Sånn er det her og... Ruller over på magen, men må ha hjelp andte veien :p

Mi ruller ikke i det hele tatt :p Hun syns ikke særlig om å ligge på magen heller. Satser på at det løsner snart:)

Sånn er det her og... Ruller over på magen, men må ha hjelp andte veien :p
Haha godt det er flere :D hun lærte jo først å rulle fra mage til rygg! Syns det var sååå gøy :p men nå gidder hun ikke :p pappa kommer løpende med en gang "pappa kommer lille venn" :p meeh hun må lære seg å rulle selv sier jeg :p

Haha godt det er flere :D hun lærte jo først å rulle fra mage til rygg! Syns det var sååå gøy :p men nå gidder hun ikke :p pappa kommer løpende med en gang "pappa kommer lille venn" :p meeh hun må lære seg å rulle selv sier jeg :p

Her har han bare rulla over til ryggen en gang tror jeg :p men det kommer nok...

Samma her :) ruller over til magen heletiden, men ikke andre veien. 2 ganger har vel det skjedd og det tror jeg ikke var bevisst :p

Samme som her. Var hos fysio da han var 3 mnd (gratis tilbud til alle babyer i samarbeid med helsestasjonen) og da sa hun at dette var typisk for babyer.. At det på en måte ble litt kjedelig når de først hadde fått det til noen ganger :p så da er det vel bare å smøre seg med tålmodighet tenker jeg,så finner de vel ut at det kan lønne seg å snu seg fra mage til rygg (rygg til mage som er det "mest kjedelige" her da).

Har opplevd lignende situasjoner med flere ting: plutselig en dag gjør han noe nytt, og så kan det ta lang tid før han gjør det igjen, og det virkelig blir noe utav det. Kommer sikkert av seg selv:-)

Samme som her. Var hos fysio da han var 3 mnd (gratis tilbud til alle babyer i samarbeid med helsestasjonen) og da sa hun at dette var typisk for babyer.. At det på en måte ble litt kjedelig når de først hadde fått det til noen ganger :p så da er det vel bare å smøre seg med tålmodighet tenker jeg,så finner de vel ut at det kan lønne seg å snu seg fra mage til rygg (rygg til mage som er det "mest kjedelige" her da).
Haha for kjedelig :p men jo det kan nok stemme med min :p når hun ligger der rett før hun begynner å suttre gir hun meg "men så hjelp meg da mamma" blikket :p så fort jeg legger hun på rygg så er det *vips* over på magen :p

Han klarer ikke å rulle fra mage til rygg, men klarer fint å rulle motsatt også går det 2 min så vil han tilbake og må ha hjelp. Det går ikke lange tiden fra han har fått hjelp til han ruller seg tilbake på magen. Har prøvd med leker, vise hvordan han skal rulle tilbake og øve med han men neida :P
Jeg setter han i vippestolen så jeg får spist frokost eller når jeg må på do :P

Haha for kjedelig :p men jo det kan nok stemme med min :p når hun ligger der rett før hun begynner å suttre gir hun meg "men så hjelp meg da mamma" blikket :p så fort jeg legger hun på rygg så er det *vips* over på magen :p
Kjenner til det blikket der ja :p

Hun rulla fra mage til rygg idag, to ganger til å med :D men så jeg det? Neida :p fillern altså :p
haha! Typisk! Her ruller hun som bare juling, men det er siste mnd det virkelig har løsnet fra mage til rygg. (ble 6 mnd i går). Hun gjorde det et par ganger i begynnelsen,men så var det baaare rygg til mage som gjaldt fra hun var 3.5 mnd til ca 4.5 - 5 mnd. I begynnelsen gjorde hun det bare når jeg ikke såg på... jeg la henne på ryggen i leikegrinda, såg at hun rulla seg på magen med en gang. Så gikk jeg bort litt, og når jeg kom tilbake låg hun på ryggen igjen. Så jeg lot henne være litt i fred. La henne i grinda (det er der hun er tryggest og tør å prøve mest) og gikk for å sette på ei maskin med klær eller vaske opp f eks. da fikk hun prøve på egenhånd uten at jeg var der. Hun blir så opphengt i meg bare hun ser meg selv om jeg lar henne være i fred :P nå gjør hun det hele tiden, over alt :P

Hun rulla fra mage til rygg idag, to ganger til å med :D men så jeg det? Neida :p fillern altså :p
Haha,kjempetypisk! Her er det helt slutt på å snu se fra mage til rygg og rygg til mage.. Er kun "med klokka" som gjelder.. Og sånn som han slagger er det rene gulvvasken når han snur seg.. Gulvet og klærne hans er like vått :p får vel snart knytte på han noen gulvmopper på underarmene :D

Haha,kjempetypisk! Her er det helt slutt på å snu se fra mage til rygg og rygg til mage.. Er kun "med klokka" som gjelder.. Og sånn som han slagger er det rene gulvvasken når han snur seg.. Gulvet og klærne hans er like vått :p får vel snart knytte på han noen gulvmopper på underarmene :D
Duu det finnes sånn body med mopp :pImageUploadedByBV Forum1452105394.622982.jpg

Back
Topp