Vil ikke pusse tennene

Bellsi

Elsker forumet
har ikke vært noe stort problem å pusse tenner tidligere, men nå når hun hadde feber i noen dager her så nektet hun plent - og har fortsatt med det! Lukker munnen så det er så og si umulig å komme til.. Vi lar henne holde kosten selv, men det blir jo ikke akkurat noen effektiv puss av det.. Noen som har tips her?

Her står pappan ved siden av og pusser sine tenner, så han ser at vi også gjør det. Men noen ganger er det umulig uansett, han kniper ikke igjen munnen, men dytter tannbørsten ut igjen med tunga.... Så det hender nok jeg er bekymret for om det blir bra nok, er jo redd for at han skal få hull i tennene allerede nå. Men det skal kanskje litt til?

Ja, det kan vi jo prøve - hun synes det er moro å se når vi pusser tennene ellers [:)] Jeg tenker også på hull, men tror det skal litt til - og de skal jo uansett miste tennene - men det gjør jo vondt, om de skulle få det.... [&:]

Har begynt å bruke fluortablettene som utpressing. Jeg rister på boksen og sier si Aaaaaa, så får du[:D] Da pleier hun å gape litt bedre[;)]

hun har egentlig likt å pusse tenna hele tida.. men det blir liksom kortere og kortere.. hun får nemlig fluortablett etterpå.. og det er jo egentlig bare den hun vil ha.. men hun pusser litt selv, også pusser jeg litt, også får hun fluor som "premie"

Stort problem her også. Tror det kom når han fikk nye tenner og var litt øm. Prøver å lokke med fluor og vise og lar han pusse mine, mannen og makka pakka sine tenner, men neeeeeeida.

Her er det også problem! Elsker fluoren etterpå, men hater tannpussen, prøver å lokke så godt jeg kan, men ender som regel med at jeg må holde han i fanget, holde fast hendene hans (ellers slår han tannbørsten ut) og pusse i full fart! Det blir jo ikke særlig nøye, og hater å tvinge han, men må jo,, Har blitt litt bedre i set siste da, så håper det går seg til og han forstår at dette er noe som må gjøres..

Her hjelper det når snuppa får stå på krakk forran vasken. Da gaper hun, men det er bare å skynte seg å pusse, for hun er fort ferdig [8D]

Snuppa nektet forresten å pusse sist når det kom tenner - tipper det ble sårt i munnen [;)]

ORIGINAL: 3barnsmor*30

hun har egentlig likt å pusse tenna hele tida.. men det blir liksom kortere og kortere.. hun får nemlig fluortablett etterpå.. og det er jo egentlig bare den hun vil ha.. men hun pusser litt selv, også pusser jeg litt, også får hun fluor som "premie"

Sign!

Tannpussen hos oss går ikke særlig bra. Men det hjelper litt hvis vi pusser i ikke-iskaldt vann.

Back
Topp