Vil ikke ligge i vogna!

Mammatil.

Glad i forumet
Augustlykke 2015
Snøkrystallene2021❄️
Hei, jenta mi vil aldri ligge lenge i vogna om gangen, må nesten alltid bruke bæresele, og det begynner å bli litt tungt. Noen andre som har det sånn? Eller noen som har tips til hvordan hun kan begynne å like å ligge i vogna i litt lenge perioder av gangen? :)
 
huff!! Føler med deg :P
Her våkner han og sutrer så fort vognen står i ro. Så her går det i bæring og vippestol. Sovner i vognen på kvelden da, for da er alternativet senga- å den er kjedelig den...

Rådet mitt er å invistere i godt bæretøy. 

 


sovik skrev:
huff!! Føler med deg :P
Her våkner han og sutrer så fort vognen står i ro. Så her går det i bæring og vippestol. Sovner i vognen på kvelden da, for da er alternativet senga- å den er kjedelig den...

Rådet mitt er å invistere i godt bæretøy. 


Jeg har vugge til henne på kvelden og den liker hun veldig godt, så jeg er heldig der! :)
Den bæreselen jeg har nå synes jeg er grei, hun er jo ikke så alt for tung enda, men hvis jeg skal en lengre tur så kan det bli litt tungt.. Må kanskje skaffe meg en bedre  bæresele etterhvert da :).
 
Minsten vår likte heller ikke vogna de første ukene.. uansett om den var i bevegelse eller ikke! Var redd det ikke skulle bli mulighet for å trille tur engang uten skrik!! Men han har vendt seg til det etterhvert, og sover stort sett bare i den på dagen nå.. er allikevel ikke alltid han vil ligge der.. aller helst vil han jo få med seg hele verden fra mammas skulder, så klart :P 
 
Prøv å gjøre vogna lun å god?? her elsker snuppa  når posen er i vogna, så fort e tok ut posen når det var veldig varmt sleit jeg med å få ho til å sovne, men pakker teppe osv rundt ho, og gjerne en gulpeklut eller tre rundt hodet.. Her elsker hun vogna, trenger ikke trille engang, bare legger ho rett oppi, hun sover gjerne den lengste luren i vogna, sover da 3-4 timer..  men hun er avhengi av å ha ting rundt seg, gjerne rundt hodet.
 


Mi ( nr 2 på vei) skrev:
Prøv å gjøre vogna lun å god?? her elsker snuppa  når posen er i vogna, så fort e tok ut posen når det var veldig varmt sleit jeg med å få ho til å sovne, men pakker teppe osv rundt ho, og gjerne en gulpeklut eller tre rundt hodet.. Her elsker hun vogna, trenger ikke trille engang, bare legger ho rett oppi, hun sover gjerne den lengste luren i vogna, sover da 3-4 timer..  men hun er avhengi av å ha ting rundt seg, gjerne rundt hodet.


sign :)
 


Mi ( nr 2 på vei) skrev:
Prøv å gjøre vogna lun å god?? her elsker snuppa  når posen er i vogna, så fort e tok ut posen når det var veldig varmt sleit jeg med å få ho til å sovne, men pakker teppe osv rundt ho, og gjerne en gulpeklut eller tre rundt hodet.. Her elsker hun vogna, trenger ikke trille engang, bare legger ho rett oppi, hun sover gjerne den lengste luren i vogna, sover da 3-4 timer..  men hun er avhengi av å ha ting rundt seg, gjerne rundt hodet.


Så heldig du er! Kan prøve å pakke henne litt inn, men vil jo ikke det skal bli for varmt heller. Til nå har jeg som regel bare hatt et teppe/dyne over henne og den sparker hun ganske fort av.. Kanskje jeg kan pakke henne godt inn i et helseteppe neste gang jeg skal ut på tur. Takk for tipset :).
 


Aprilblomsten skrev:
Minsten vår likte heller ikke vogna de første ukene.. uansett om den var i bevegelse eller ikke! Var redd det ikke skulle bli mulighet for å trille tur engang uten skrik!! Men han har vendt seg til det etterhvert, og sover stort sett bare i den på dagen nå.. er allikevel ikke alltid han vil ligge der.. aller helst vil han jo få med seg hele verden fra mammas skulder, så klart :P 


Hun kan ligge i vonga i ca 20 min om gangen men så blir hun lei... Da vil hun opp å se hva som skjer :). Er glad jeg har bæresele, men er jo litt mye å gå med både vogn og bæresele. Får bare håpe hun kommer til å bli mer vant til å ligge i vogna etterhvert.
 
I bæreselen, sitter de med hodet inn mot brystet deres eller utover så de kan se? Har sett folk i byen med barn både forover og bakoverlent, men vet ikke åssen det er ift alder osv?
 


Lykke'i'magen skrev:
I bæreselen, sitter de med hodet inn mot brystet deres eller utover så de kan se? Har sett folk i byen med barn både forover og bakoverlent, men vet ikke åssen det er ift alder osv?


Jeg har henne fortsatt med hodet inn mot brystet, men hun pleier å ligge med det ene kinnet inntil brystet sånn at hun ser ut på siden, og det liker hun veldig godt. Men tenker jeg snart kan snu henne siden hun så og si holder hodet selv nå. :). Er ikke sikker på når de kan sitte med hodet utover ift alder.. Kommer sikkert litt ann på når de kan holde hodet selv osv.
 


Natalie:) skrev:


Mi ( nr 2 på vei) skrev:
Prøv å gjøre vogna lun å god?? her elsker snuppa  når posen er i vogna, så fort e tok ut posen når det var veldig varmt sleit jeg med å få ho til å sovne, men pakker teppe osv rundt ho, og gjerne en gulpeklut eller tre rundt hodet.. Her elsker hun vogna, trenger ikke trille engang, bare legger ho rett oppi, hun sover gjerne den lengste luren i vogna, sover da 3-4 timer..  men hun er avhengi av å ha ting rundt seg, gjerne rundt hodet.


Så heldig du er! Kan prøve å pakke henne litt inn, men vil jo ikke det skal bli for varmt heller. Til nå har jeg som regel bare hatt et teppe/dyne over henne og den sparker hun ganske fort av.. Kanskje jeg kan pakke henne godt inn i et helseteppe neste gang jeg skal ut på tur. Takk for tipset :).

Ja vi er heldige, storesøster var ikke så glad i vogna, så kjenner litt på det nå at det er deilig at hun kan sove der, det spiller igrunn ingen rolle hvor hun ligger, hun sovner alle veier, må bare ha noe godt over seg..
Vi har hatt henne i helseteppe først når hun ligger i senga, helseteppe pluss dyne..
Lykke til
 


Natalie:) skrev:


Aprilblomsten skrev:
Minsten vår likte heller ikke vogna de første ukene.. uansett om den var i bevegelse eller ikke! Var redd det ikke skulle bli mulighet for å trille tur engang uten skrik!! Men han har vendt seg til det etterhvert, og sover stort sett bare i den på dagen nå.. er allikevel ikke alltid han vil ligge der.. aller helst vil han jo få med seg hele verden fra mammas skulder, så klart :P 


Hun kan ligge i vonga i ca 20 min om gangen men så blir hun lei... Da vil hun opp å se hva som skjer :). Er glad jeg har bæresele, men er jo litt mye å gå med både vogn og bæresele. Får bare håpe hun kommer til å bli mer vant til å ligge i vogna etterhvert.

akkurat slik er det her også :( Sover jo ikke på dagtid, bare et par smålurer på 10-20 min på hver... og slår opp øya så fort vogna står i ro. Ufattelig slitsomt å bære fra kl 06.00 på morran (storebror tar morran da, og dermed våkner henne også) til rundt 23.00 på kvelden.. Å ha to små er ikke optimalt da kjenner jeg :( Storebror sover jo mer enn henne jo..
 
Har det samme problemet med at hun ikke sover på dagen her også, sover kanskje 30-40 min 2 ganger iløpet av dagen. Og jeg kan ikke la henne ligge alene i mer enn 5-10 min før hun begynner å skrike. Jeg er mye alene hjemme for tiden(mannen jobber fra 08.00 til 22.00) så blir mye bæring, blir jo litt utslitt av det... Kan tenke meg det er mye jobb med 2 små ja. Merker det er mye jobb selvom jeg "bare" har ei, hehe :p
 
Sånn var mini også en stund, men jeg fant ut at om jeg svøper han inn i teppe sånn som på sykehuset (litt stramt) og ruller et laken og legger det i bue over hodet hans så sovner han med en gang. Tror han synes det ble litt for åpent nedi der. Slik kan han sove i opp til 4 timer på dagtid.
 
Har ikke barn selv enda, men har vært endel med mine venners små, og lilletuppa til en av mine beste venninner var IKKE glad i å trille. Der var det skrik fra ende til annen. Kunne til nød gå om hun var stuptrøtt og jeg trillet som en gal. Jeg foreslo for venninnen min at vi kunne prøve å rulle opp noen tepper og håndklær rundt henne, altså ikke noe over, for det var gloheite sommerdager, men å rulle de i "pølser" og legge på madrassen i bagen, slik at hun fikk inntrykk av at bagen var mindre. Det hjalp! Hun hadde den største bagen til Emmaljunga, og fikk rett og slett litt for mye plass der til at hun synes det var komfortabelt :) 

(Tror det var det noen mente lenger oppe her og, men fikk inntrykk av at du trodde de mente å ha noe OVER babyen? Altså helt rundt kroppen? )
 


Labbeliten skrev:
Har ikke barn selv enda, men har vært endel med mine venners små, og lilletuppa til en av mine beste venninner var IKKE glad i å trille. Der var det skrik fra ende til annen. Kunne til nød gå om hun var stuptrøtt og jeg trillet som en gal. Jeg foreslo for venninnen min at vi kunne prøve å rulle opp noen tepper og håndklær rundt henne, altså ikke noe over, for det var gloheite sommerdager, men å rulle de i "pølser" og legge på madrassen i bagen, slik at hun fikk inntrykk av at bagen var mindre. Det hjalp! Hun hadde den største bagen til Emmaljunga, og fikk rett og slett litt for mye plass der til at hun synes det var komfortabelt :) 

(Tror det var det noen mente lenger oppe her og, men fikk inntrykk av at du trodde de mente å ha noe OVER babyen? Altså helt rundt kroppen? )

Det pleier å fungere her også:) De er jo vandt til å ligge lunt og trangt fra de lå inni magen, så det hjelper nok for de fleste!
 
Back
Topp