Vil ikke ligge i vogn

LykkemammatilT

Glad i forumet
Februarlykke 2015
Jeg vil så gjerne gå masse masse trilleturer med lille. Men hun liker ikke å ligge i vogn. Enkelte dager kan jeg være heldig at hun faktisk sovner i den uten grining. Men vanligvis blir hun kjempe lei seg og griner så masse at jeg gir opp og går hjem igjen :(
Trodde alle barn elsket vognen jeg. Hehe :)

Noen fler som har det sånn? Har dere tips til hva jeg kan gjøre for at hun skal like det bedre?

Alltid vært slik? Min skriker når eg legger han ned.e r helt stille når vi kommer ut. Skriker han på tur tar jeg han i bæresele eller gir han litt mat :P

Hvor sover hun til vanlig? Begge mine gutter var slik den første tiden. Lillebror tok smokk, så da roet han seg. Den største tok det litt mer tid med, kanskje ca 1 mnd. det som funket var å gi mat og så legge han søvnig, Evt la han sovne før jeg begynte å trille. Han likte aldri å ligge våken i vogna.

Pass på å trille når lille er trøtt. Jeg venter alltid 1,5-2t etter hun våknet med å trille. Triller jeg før hun er trøtt så gråter hun bare her og

Hvor sover hun til vanlig? Begge mine gutter var slik den første tiden. Lillebror tok smokk, så da roet han seg. Den største tok det litt mer tid med, kanskje ca 1 mnd. det som funket var å gi mat og så legge han søvnig, Evt la han sovne før jeg begynte å trille. Han likte aldri å ligge våken i vogna.
Hun sover i sengen vår på dagtid, og i sin seng om natten:)
Ja kanskje jeg skal prøve det litt oftere:)

Her hylskriker hun også ofte når jeg legger henne ned i vogna (gjorde ikke det før), men pleier heldigvis å roe seg når vi begynner å trille. Kan sutre litt på "kjedelig", flatt asfaltunderlag, men på grusvei/skogsvei med ujevnt underlag der vognen rister (jo mer jo bedre) roer hun seg med en gang.

Ellers er det nok også som andre skriver her at det går lettere hvis hun er trett/sover, så lenge vi begynner å trille kjapt. Å bare legge henne i vognen for at hun skal sove i den når den står i ro funker ikke her. Da våkner hun relativt kjapt:-(

Mi er heller ikke fan. Her må vi legge kosekluten over ansiktet (passer på at hun får puste med munn/nese fri). Da roer hun seg og sovner litt.

Men hun sover ikke lenge i vognen altså.

Her hylskriker hun også ofte når jeg legger henne ned i vogna (gjorde ikke det før), men pleier heldigvis å roe seg når vi begynner å trille. Kan sutre litt på "kjedelig", flatt asfaltunderlag, men på grusvei/skogsvei med ujevnt underlag der vognen rister (jo mer jo bedre) roer hun seg med en gang.

Ellers er det nok også som andre skriver her at det går lettere hvis hun er trett/sover, så lenge vi begynner å trille kjapt. Å bare legge henne i vognen for at hun skal sove i den når den står i ro funker ikke her. Da våkner hun relativt kjapt:-(
Akkurat samme her, tydeligvis veldig kjedelig å bli lagt i vogna, men roer seg med en gang vi kommer ut av døra.

Min er også sånn, griner med en gang hun blir lagt ned :( Har klart å gå ut 2-3 ganger..Med storebror var det helt annerledes, var ute hver dag!

Mini her har aldri likt å ligge i vogna syns jeg. Nå er hun fire måneder og jeg begynte tidlig med å ha bæreselen med meg under vogna. Synes det er så godt å komme seg ut og gå så når hun begynner å gråte tar jeg henne raskt opp i bæreselen. nå føler jeg at det begynner å gå seg til, hun gråter ikke lenger så mye i vognen, kanskje fordi hun vet at hun får komme opp ? Jeg anbefaler å bære babyene i bæresele, for oss har det fungert supert og mini får også sett mye rundt seg. Noen ganger sovner hun i bæreselen og da bare løfter jeg henne over i vogna (jeg har både bæreselen og vogna med meg for å venne henne til det).

Mini her har aldri likt å ligge i vogna syns jeg. Nå er hun fire måneder og jeg begynte tidlig med å ha bæreselen med meg under vogna. Synes det er så godt å komme seg ut og gå så når hun begynner å gråte tar jeg henne raskt opp i bæreselen. nå føler jeg at det begynner å gå seg til, hun gråter ikke lenger så mye i vognen, kanskje fordi hun vet at hun får komme opp ? Jeg anbefaler å bære babyene i bæresele, for oss har det fungert supert og mini får også sett mye rundt seg. Noen ganger sovner hun i bæreselen og da bare løfter jeg henne over i vogna (jeg har både bæreselen og vogna med meg for å venne henne til det).

Hvilken sele har du?

Min har også begynt å synes det er kjedelig og vil se :)
Har noe pynt inne i vogna i hodedelen, så legger henne på mage og triller :) så får hun se på fine farger. Men må jo gå suuuuuperforsiktig mtp hodet hennes hvis hun holder det oppe. Men det som er fint er at hun blir sliten og da sovner hun på rygg:)

Har også lagt en dyne bak ryggen hennes så hun sitter godt bakoverlent(som i bilstol) og får se på meg :) sikkert fyfy å sette henne opp så tidlig, men er bare for kort stund og hun ligger ellers alltid :)

Vi har d sånn! og jeg går altid tur når jeg vet d er sove tid. Men likevel så må jeg bysse mens jeg går. Kan ta 30 min før han sovner, bare gråter,og sover Max 40 min. Og gråter igjen.Selv om jeg ikke stopper! Men testet med sportsdelen hin dagen. Og han sovnet uten at jeg måtte gjøre noe,ikke en lyd. Og jfg gikk I 1,5 time. Og han sov over 1 time etterpå mens vognen var I ro! ( låg helt flatt). Så håper vogn skrekken er kurert .

Back
Topp