Vil ikke ligge for seg selv...

Kritar

Første møte med forumet
Hei! Dette er første ganga jeg er her inne... Jeg fødte en nydelig sønn for 5 uker siden og storkoser meg. Men jeg har et stort problem. Han vil ikke ligge for seg selv, hverken når han skal sove eller når han er våken. Dette er veldig slitsomt da jeg ikke får gjort noen ting i huset. For å få han til å sovne om natten så begynner jeg i 9 tiden. Da bærer jeg han til han sover tungt i armene mine. Da klarer jeg kanskje å få han til å sove et kvarter til en halltime. Slik holder jeg på frem til vi legger oss i 12 tiden. Da roer han seg og sover et par timer før jeg må opp for å gi han mat. Så går det en time på å få lagt han igjen. Han har maks intervaller på 3 timer.
Om dagen så har jeg prøvd å legge han ved siden av meg på sofaen for å se om det bare er det at han vil være med meg men med en gang jeg legger han ned så begynner han å gråte. Jeg har en skinnfell på gulvet og har prøvd å legge dette slik at han har forskjellige ting å se på, men ingenting nytter.
Så nå er jeg ganske rådvill og frustrert. Det hadde vært så deilig å slippe å bære på han hele dagen. Jeg vil jo selfølgelig bruke mye tid sammen med han, men når han ikke vil sove for seg selv en gang på dagen så får en liksom aldri "fri". Jeg savner å kunne ha en time sammen med mannen min der vi kunne konsentrere oss kun om oss eller å kunne gjøre andre ting uforstyrret.
Dette ble et langt inlegg. Er det noen som har noen gode råd til en rådvill førstegangsmamma?

heisann..
jg har en gutt som ble født 3.april, tilhører egentlig mars da terminen var 22.mars,  men vil likevel svare da dette ligner veeeeldig på min lille david på måten han r på...[:o][:o][:-][:-]

han også måtte sovne på armen minfor en stund siden, nektet plent å sovne av seg selv....
da fikk jeg det tipset at han kanskje var overtrøtt når han endelig ville sove...

ser du tegnene han gir for når han begynner å bli trøtt???
jeg gjorde ikke d og når david endelig ville sove så var han kjempe overtrøtt og d var kun byssing som var godt nok... prøv å ta tiden fra han får mat til han blir trøtt. da kan du prøve å legge han ned i senga si kanskje 10 min før han vanligvis blir trøtt...

hvordan ligger han når han sover? sover han i vugge, seng, vognbagen??? david ligger nå i vognbagen på dagen og natta. han må ha d trangt for å kunne sove godt...
kanskje d r for åpent for han??? har du prøvd å lage en pølse rundt hodet når han skal sove?
mange bebiser liker d trangt når de skal sove...

david sover heller ikke noe særlig bra om nettene... mat hver 3 time, og d tar gjerne en time fra han får mat til han roer seg og sover igjen... d r travelt ja, d vil gå over med tiden, men her og nå r d veldig frustrerende...
vi skal imorgen til kiropraktor da de har fått gode tilbakemledinger på spebarn som sover dårlig..
kanskje gutten din har en låsning eller noe som plager han? kan jo kanksje ta dere en tur for å finne d ut? bare et tips[;)]

hmm... håper du ble klokere....

Jeg vet ikke hva som er tegnet på at han er trøtt. Når han begynner å gråte og jeg vet at han er mett og har ren bleie så vet jeg at han sikkert er trett, men det kan fort bli litt mye styring for å finne ut hvorfor han gråter. Men jeg skal prøve å se om jeg kan finne ut når han er trett.

Om natten så ligger han i sprinkelseng, men jeg har lagt en pølse rundt hode. Har dette også i vognen. Men føler ikke at det har noe å si til eller fra. Han ligger på ryggen eller på siden. Jeg har sett at han roer seg mer når han ligger på magen, men jeg våger ikke å la han få sove på magen.

d kan tyde på at han ofte blir overtrett ja.... du kan jo kanskje prøve å ta tiden fra han våkner, får mat til han blir trett igjen? her tar d ca 1,5 til 2 tima før han blir trøtt igjen... ser du om han gjesper mye, gnir seg i øynene, blir blank i øynene????
imellomtiden så leker vi på krabbeteppet, rydder og vasker litt også[:)]

du kan jo kanskje la han ligge litt på magen og sove på dagen når du har han under oppsikt...
david ligger kun på ryggen...

vi bruker vognbaggen natt som dag, hvertfall nå som han r så liten... tror han synes sprinkelsenga si r for stor. har også en vugge stående på stua, den blr også lite brukt ja....

dem e veldig små, men guri for noen personligheter de allerede har...

Ja jeg merker veldig godt at han vet meget godt akuratt hvordan han vil ha det selv om han er så liten[:)]

Skal prøve å finne ut når han er trett... Du har ikke noen tips om hvordan jeg kan få han til å ligge litt for seg selv når han er våken?

Lille jenta mi er vanskeli å få til å sove på dagen, skriker til i søvne når hun sover på ryggen, men da legger jeg henne på magen, å da sover hun godt! stortrives på magen, får sove der på dagen når jeg kan følge m..[:D]

Vi hadde et problem der hver gang vi la Tuva for seg selv så skreik hu, tror det var forde det var så kalt i sengen fremfor i armene mine, da la jeg en varmeflaske med barmse påutsiden i sengen og hun storkoste seg[;)]

Og når hun ikke vil sove og bare ligge på magen, har jeg henne på magen i armene mine til hun sovner og så legger jeg hu over på ryggen et sted for seg selv..

Håper du finner ut av det så du kan få slappet av og gjort litt du også. Lykke til[;)] 

Back
Topp