Vil ikke ligge, bare sitte

Amaryllis85

Glad i forumet
Jenten min vil helst sitte på fanget! Er dette vanlig når de er knapt 3 mnd? Jeg legger hun med hennes rygg inntil min mage, hun tar sats og løfter seg opp i sittende stilling. Er dette bra for ryggen hennes? Hun vil jo ikke ligge....

Min har nettopp begynt med det samme! Styrer og baler med å skal ta i og sette segprøver å lene meg såpass bak at det blir vanskeligere for han men han kan holde på slik en stund. Nettopp blitt 3 mnd

Min blir bare sint hvis hun ikke får sette seg opp. Gjør det samme i vippestolen og jeg ser at hun har lyst når hun ligger på stellebordet!!

Opplever det samme her ;) helt vanlig! Ikke bra for ryggen å la dem sitte før de setter seg opp selv. Slitsomt ja.... :p

Ja helt normalt. Sitte,eller stå :p

Opplever det samme her ;) helt vanlig! Ikke bra for ryggen å la dem sitte før de setter seg opp selv. Slitsomt ja.... :p

Men det er ok for ryggen hennes nå når hun setter seg opp selv? Hun sitter jo som et større barn ville gjort... Hun sitter jo ikke så lenge av gangen da....

Men det er ok for ryggen hennes nå når hun setter seg opp selv? Hun sitter jo som et større barn ville gjort... Hun sitter jo ikke så lenge av gangen da....
Det er bare ok hvis hun klarer å sette seg opp selv på gulvet. Altså uten hjelp eller støtte fra deg. Og det pleier ikke skje før de har startet med krabbing. For noen er det tidlig å sitte selv ved 6 mnd alder. Det vanligste er rundt 8 mnd!

Min første var veldig tidlig ute, han satt selv og krabbet ved 6 mnd ;)

Min har gjort det leeenge! Jeg gleder meg på hans vegne til han kan sitte selv. :P

Mi har vært sånn nesten så lenge jeg kan huske :p Nå vil hun bare stå. Så lenge det er det hun vil og du støtter henne når hun sitter på fanget tenker jeg det må være greit :) selvfølgelig alt for tidlig å sette henne på gulvet for seg selv, men regner med det ikke er det du mener, men på fanget :)

Det er bare ok hvis hun klarer å sette seg opp selv på gulvet. Altså uten hjelp eller støtte fra deg. Og det pleier ikke skje før de har startet med krabbing. For noen er det tidlig å sitte selv ved 6 mnd alder. Det vanligste er rundt 8 mnd!

Min første var veldig tidlig ute, han satt selv og krabbet ved 6 mnd ;)

Takk for informasjon om sitting når så langt kommer :-)
Nå er det sitting på fanget som gjelder. Jeg kunne ikke ha sittet hun på gulvet, det er hun absolutt ikke klar For!! Det hun gjør er at når jeg legger hun ned, slik jeg vil gjøre når jeg ammer hun, reiser hun seg opp for å se. Vil kun ligge hvis hun får mat eller er veldig trøtt. Så jeg lar hun sitte delvis oppreist eller lar hun sitte mens jeg holder hun under armene (holder jo egentlig hele overkroppen hennes siden hun er så liten). Hun sitter ikke så lenge sånn, 5-10 min så er hun klar for noe annet ;-)

Mi har vært sånn nesten så lenge jeg kan huske :p Nå vil hun bare stå. Så lenge det er det hun vil og du støtter henne når hun sitter på fanget tenker jeg det må være greit :) selvfølgelig alt for tidlig å sette henne på gulvet for seg selv, men regner med det ikke er det du mener, men på fanget :)

Hihi, du har en nysgjerrigper du og :-) det er litt artig!!
Var selvfølgelig på fanget jeg mente, er litt liten til å sitte selv enda ;-) selv om jeg av og til tror hun tenker at hun kan alt ;-)

Jenten min vil helst sitte på fanget! Er dette vanlig når de er knapt 3 mnd? Jeg legger hun med hennes rygg inntil min mage, hun tar sats og løfter seg opp i sittende stilling. Er dette bra for ryggen hennes? Hun vil jo ikke ligge....
Det gjør min også. Under 3 måneder, og bruker magen til å sette seg opp fra armkroken min. Vil ikke ligge sånn mer. :-)
Hadde nok ikke gjort det om det var vondt i ryggen, så tenker at det er greit. Kan ikke holde de nede akkurat! ;-)

Det gjør min også. Under 3 måneder, og bruker magen til å sette seg opp fra armkroken min. Vil ikke ligge sånn mer. :)
Hadde nok ikke gjort det om det var vondt i ryggen, så tenker at det er greit. Kan ikke holde de nede akkurat! ;-)

Da er det iallefall ikke bare min som gjør sånn :-) min mor fikk litt panikk, og sa at jeg ikke måtte la hun sitte, men det er jo som du skriver, man kan ikke nekte de :-)

Da er det iallefall ikke bare min som gjør sånn :) min mor fikk litt panikk, og sa at jeg ikke måtte la hun sitte, men det er jo som du skriver, man kan ikke nekte de :)
De sitter jo ikke så lenge av gangen. Ikke min iallfall. Vil opp å titte litt på søsknene sine. :-)
Godt at de er sterke, i både vilje og kropp. Flinke babyer vi har. :-)

Mi vil også helst sitte. Men prøver å begrense det da det ikke er bra for ryggen dems.

Back
Topp