Vil ikke ha pupp lenger!

Java

Flørter med forumet
Aurora er nå litt over 4 mnd og hun ta ikke puppen hele tiden. Første måltid på morgenen går bra uten noe tull, men resten av måltidene sliter jeg med å få henne til å ta puppen.
 
Jeg legger henne til, men etter noen få drag så begynner hun å grine og river seg vekk. Jeg har massert og ventet til melka kommer når jeg legger henne til også, men det hjelper seg regel ikke.
 
Hun har tatt flaske siden hun var 3 uker (jeg begynte å jobbe da). Men det har aldri vært noe problem å ta flaske når jeg er på jobb og pupp når jeg er hjemme.
 
Jeg synes kanskje jeg har fått litt lite melk de siste ukene, men det har kommet seg igjen nå. Dessuten får hun ut mer enn det pumpa gjør har jeg hørt. Så jeg tror ikke det er det at jeg har for lite... Jeg tror kanskje at hun blir utålmodig når melka ikke kommer med engang, slik som på flaska.
 
Får de i seg mer pr. slurk med flaske enn med pupp?
 
Blir litt frustrert da... hm... I dag har hun bare spist frokostpupp, resten har vært flaske siden hun ikke vil ha pupp. Når flaska kommer sluker hun den.
 
Hun er jo i den alderen der det gjerne kan bli litt plunder. De små begynner å bli mer opptatt av hva som skjer rundt seg, og finner ikke samme roen på brystet som før. Kan det være en faktor kanskje?
I en periode måtte jeg skjerme oss veldig når jeg skulle amme lille. Det var nok at pappan surret rundt oss, så kastet han på hodet og skulle følge med på alt. Så vi måtte være helt alene i fred og ro. Da hadde han ro nok i seg til å die. Slik varte det en stund, men så gikk det over av seg selv.
 
En annen mulig faktor er jo det med flaska. De får melka lettere i seg med flaske enn med pupp ja. Og det er grunnen til at endel velger bort puppen hvis de blir tilbydd flaske. Det går raskere og de slipper å jobbe så mye for å få den ut.
 
En tredje faktor er at det kan jo være snakk om øking? At hun vil småpuppe endel for å trigge produksjonen.
 
Vanskelig å vite med disse små gullene våre.
 
Men du kan jo ringe ammehjelpen (kan maile og chatte med dem også). www.ammehjelpen.no
 
De er veldig dyktige og hjelpsomme. Jeg har selv hatt kontakt med dem flere ganger. [:)]
 
Lykke til , håper det ordner seg for dere. [:)]
 
Back
Topp