Vil ikke ha mat - kun pupp!

Skrulla

Blir kjent med forumet
Min lille skatt er drøye 6 mndr. Vi har gitt han smaksprøver på grøt, mos og middag fra han var ca. 4 mndr. Nå får han også litt brød. Men han vil ikke ha noenting! Han lukker munnen og nekter og åpne! Og får vi lurt inn litt mat, så bare brekker han seg og dytter maten ut igjen med tunga.
Jeg fullammer, men nå er det på tide å gå over på mme fordi jeg skal begynne å jobbe om to mndr og så spiser han fryktelig ofte mellom kl. 19 og 06. Noe som jeg reger med er fordi jeg begynner å få mindre melk og han trenger mer for å bli ordentlig mett.
Det er ingenting i veien med apetitten når det gjelder pupp, gutten vår veier over 10200 gram og er 71 lang, så han er en stoooor gutt.

I forhold til mat har jeg prøvd hjemmelaget middag og kjøpt på glass, grøten er tilberedt med vann, mme og mm pluss at vi har prøvd flere merker og 4 og 6 mndr grøt. Han har fått hjemmelaget mos og mos kjøpt i butikken. Men ingenting gaper han for! Mme vi har prøvd er bare nan, både ferdig blandet og pulver.
Han nekter i grunn å ta flaske også, selv om den er mm på. Hjelper ikke at pappan gir...

Nå trenger jeg noen råd og tips! Flere som har slitt / sliter med det samme??
 
Dytt ;-)

Har det akkurat likt som deg, 7 mnder gammel baby.

Helsestasjonen mener at hun har mat aversjon (problem med nye smaker), dvs. de sier at hun må få lov til å leke med maten og velge selv om hun ville putte hånden ned i maten og deretter inn i munnen.
Har latt henne leke, men ser ikke store forbedringer.

Hun har også sluttet å ta flaske og mme, av og til virker det som hun synes noe er godt, men når hun får servert det samme igjen senere eller dagen etter lukker hun bare munnen. Jeg er heldig hvis jeg får i henne 5 skjeer med grøt (ikke fulle skjeer).

Bruker ca 45. min 3 ganger til dagen for å leke/mate henne. Håper vi snart ser resultater, for slik har vi holdt på lenge nå.
 
Her også, kun pupp! Spytter alt ut igjen, han vil ikke ha noe. Brekker seg og setter i halsen det han ikke får spyttet ut igjen.
 
Back
Topp