Vil ikke drikke nok mme

*Høna*

Forumet er livet
* Fra frø til Juliblomst 2015 *
Augustlykke 2015
Flere som sliter med å få i barna nok mme?

Matheo har fått mme siden han ble født og har hatt perioder hvor han virker lei og har drukket lite, men så går det seg til igjen, men nå går det ikke over. Det er et slit å få i han mme og sånn har det vært leeeenge! Jeg er så LEI den flaska og matingen er bare pes. Må underholde han med masse forskjellige leker og ting, og bytte på med smokk og flaske. På en god dag får vi i han kanskje 400 ml, men stort sett ligger det mellom 2-300 ml i døgnet, det er fordelt på 3 flasker (lager 200 ml hver gang).
Jeg vet han får i seg nok mat, for han er veldig flink til å spise alt annet, og han drikker vann, men det er jo ikke nok væske til å erstatte han ikke drikker i mme. Han er ikke dehydrert, men har litt hard avføring de dagene han drikker veldig lite. Mme/MM skal jo være hovednæringen til de er 1 år, det er det absolutt ikke her.. :/

Skal på 8,5 mnd kontroll om 2 uker så får snakke med helsesøster igjen da, men hadde vært greit å vite om det er flere i samme situasjon :) Og hva dere gjør

Samme her. Bare her går det litt i bølgedaler. Noen ganger drikker hun mye andre dager må jeg slå ut masse melk. Hun spiser grøt og middag og drikker godt med vann. Man kan ikke tvinge de til å spise og så lenge han spiser godt av annen mat og drikker greit med vann har ikke jeg ville gjort noe stort utav det. Vekten øker sikkert og han er glad og fornøyd?her er det ekstrem kløe i munnen for tiden så her verken spiser eller drikker hun noe særlig idag. Har prøvd alt av mat men d eneste hun vil er og gnage på tutkoppen sin.

Samme her;) veldig varierende, så lenge han har våte bleier og går opp i vekt så er det bra sa barnelegen på ahus til meg. Jeg spurte hun siden sønnen min har vært en del syk, og hun sa at de drikker akkurat hva de trenger og hva de vil så lenge de har våte bleier og virker fornøyde:) kan jo evnt bytte mme, er jo litt forskjellig smaker på de:)

Helt likt her. Lager 3 flasker på 200ml, og det er som regel kun den første om dagen som blir tom. Igår fikk jeg i henne 250ml på hele dagen... Spiser fint annen mat, men ikke melk... Har en skje grøtpulver i på kvelden, det har faktisk hjulpet. Hun elsker grøt, så når melka smaker grøt går det ned mer;) Noe annet enn det gjør jeg egentlig ikke. Hun blir bare illsint hvis jeg prøver å få i henne mer, og det orker jeg ikke. Hun går fint opp i vekt og har bra med tissebleier, så da tar jeg det litt med ro og håper det tar seg opp igjen snart.

Har du prøvd å gi mme av kopp? La han sitte i spisestolen sin å se på drømmehagen, eller noe annet han er interessert i. Det måtte jeg gjøre med eldstemann da jeg måtte slutte å amme, og han var litt vanskelig med maten/flaska :) men d gikk som regel mere ned da enn å sitte med han på fanget

Back
Topp