Vil ikke amme

Pink

Elsker forumet
Sommerfuglene
Desemberlykke 2018
Etter masse oppstartsproblemer og smerter har jeg bestemt meg for at gutten min blir et flaskebarn, til tross for at han kun er tre dager.. Kjenner at jeg blir stresset og deprimert av å ikke få det til, og ønsker forsåvidt ingen meninger rundt amming/ikke amming.. Men - er det noe jeg må tenke på ifbm å ikke amme? Brystene mine er ekstremt såre og harde, men får knapt ut rn eneste dråpe :-( kan man få medisiner som stopper produksjon el vil det stoppe av seg selv hvis ikke barnet dier? Kommer jeg til å få brystbetennelse hvis jeg slutter cold turkey? Får ikke ut mer enn noen dråper ved pumping, håndmelking får jeg ikke til... Noen dom bestemte seg tidlig for å ikke amme som har noen erfaringer/tips å komme med..?

Jeg gikk til legen og fikk tabletter for melkestopp, men jeg hadde holdt på lengre og fått masse melk. Prøv å bind et tørkle/gå med stramme sportsbher. Det stopper opp produksjonen. Jeg fikk mannen til å knyte en bit av et laken stramt rundt puppene. Melkeproduksjonen avtok. Støtter deg så i å ta en avgjørelse du er komfortabel med! Husk at mamming er viktigere enn amming :)

Jeg gikk til legen og fikk tabletter for melkestopp, men jeg hadde holdt på lengre og fått masse melk. Prøv å bind et tørkle/gå med stramme sportsbher. Det stopper opp produksjonen. Jeg fikk mannen til å knyte en bit av et laken stramt rundt puppene. Melkeproduksjonen avtok. Støtter deg så i å ta en avgjørelse du er komfortabel med! Husk at mamming er viktigere enn amming :)
Tusen takk :) det var godt å få noen støttende ord, hat møtt så mye motstand på sykehuset de dagene vi har vært der, føler det er en riktig avgjørelse for oss så jeg er veldig fornøyd :) skal sjekke med legen ang tabletter for melkestopp

Jeg tipper at hvis du googler litt finner du masse tips :-) lykke til og gratulerer med småtten!

Pink? Har jag missat helt att du har fött? Eller har jag gratulerat och glömt ?:p

:) fødte på torsdag! En gutt på 49 cm og 3600 gram - glad det er overstått :dummy:

Gratulerer så mye med gutten :-).

Jeg er veldig for amming, men det er jo slett ikke sikkert jeg får det til en gang og da skal jeg ikke plage meg selv!
Det er ditt valg om du vil/klarer å amme eller ikke. Ikke vær lei deg. Du skal også ha det bra! Du har jo prøvd! Støtter deg i ditt valg som er riktig for deg!!
Veldig synd å bli møtt med så mye negativitet på sykehuset. Det virker jo dessuten i motsatt retning av det de ønsker og. Mitt søskenbarn følte at det ble så mye stress og mas når hun var kjempesliten etter fødsel at hun nesten ga opp før hun fikk begynt og det kan jeg godt forstå!

Kos deg så mye med mammingen :Heartbigred

Med storesøster bare stoppet jeg,uten noe om og men,gikk fint det. Men som andre sier her finnes det medisiner som kan stoppe det om man trenger det,og foresten mener JEG at flaskevann har det like bra som barn som blir amma.

:) fødte på torsdag! En gutt på 49 cm og 3600 gram - glad det er overstått :dummy:
Gratulerer så mye❤️ Husk at i forhold til amming gjør dere det som er rett for dere:) Jeg er et flaskebarn, og føler da jeg har klart meg helt utmerket jeg;) Har mamma det bra har babyen det bra - kos dere masse med gutten deres❤️

Med storesøster bare stoppet jeg,uten noe om og men,gikk fint det. Men som andre sier her finnes det medisiner som kan stoppe det om man trenger det,og foresten mener JEG at flaskevann har det like bra som barn som blir amma.
Ammet du henne da lenge før fu stoppet..? Her er ikke melkeproduksjon ordentlig i gang ennå, så håper det kan funke greit å bare kaste inn håndkleet uten noe mer om og men... :-)

Når du ikke har så stor melkeproduksjon, bør det ikke være noe problem å bare stoppe. Det er litt sånn det funker. Om det er stor etterspørsel, skal kroppen lage mer melk (ikke alltid det funker), og når det ikke er det, synker produksjonen, og stopper helt opp.

Du må absolutt gjøre det som passer for dere, og det finnes heldigvis veldig gode alternativer til amming :) Kos deg med gutten din!

Ammet du henne da lenge før fu stoppet..? Her er ikke melkeproduksjon ordentlig i gang ennå, så håper det kan funke greit å bare kaste inn håndkleet uten noe mer om og men... :)

Jeg ammet kun I såvidt seks uker før jeg Ga opp. Når jeg tenker tilbake nå skulle jeg bare gitt det opp med en gang jeg følte for det som var noen uker før. Hun var sugesvak og jeg hadde mye melk så var sprengt hele tiden. Pumpet og Ga på flaske, følte alt bare var stress og ork. Kan nevne at samtlige sykehuset, helsestasjon og til og med familie presset på med den ammingen! Herregud tenker jeg nå .. at jeg gadd bry meg. Men som førstegangs fødende hører du jo på alle andre. Om det blir tilfelle denne her gangen også kommer jeg til å.gjøre som deg å gi MME. Det gikk SÅ fint:-)! Jeg fikk ikke noe melkestopp tabletter eller ba om noe fra legen, og jeg hadde også på et tidspunkt veldig hovne og vonde bryter, men det går veldig kjapt over. Etter kanskje tre fire dager var det betydelig lettere I brystene. Masse lykke til og blås I hva alle andre sier ! ;-)

Jeg ammet kun I såvidt seks uker før jeg Ga opp. Når jeg tenker tilbake nå skulle jeg bare gitt det opp med en gang jeg følte for det som var noen uker før. Hun var sugesvak og jeg hadde mye melk så var sprengt hele tiden. Pumpet og Ga på flaske, følte alt bare var stress og ork. Kan nevne at samtlige sykehuset, helsestasjon og til og med familie presset på med den ammingen! Herregud tenker jeg nå .. at jeg gadd bry meg. Men som førstegangs fødende hører du jo på alle andre. Om det blir tilfelle denne her gangen også kommer jeg til å.gjøre som deg å gi MME. Det gikk SÅ fint:)! Jeg fikk ikke noe melkestopp tabletter eller ba om noe fra legen, og jeg hadde også på et tidspunkt veldig hovne og vonde bryter, men det går veldig kjapt over. Etter kanskje tre fire dager var det betydelig lettere I brystene. Masse lykke til og blås I hva alle andre sier ! ;-)
Uff ja, mye motstand når man ikke vil fortsette... På sykehuset måtte jeg nesten lyve og si at jeg skal prøve videre før vi dro :(

Ammet du henne da lenge før fu stoppet..? Her er ikke melkeproduksjon ordentlig i gang ennå, så håper det kan funke greit å bare kaste inn håndkleet uten noe mer om og men... :)
Ammet vel i ca 2 mnd tror jeg, ble på en måte litt mindre og mindre så jeg bare stoppa vert. Tror ikke det er no problem hvis du kun har amma noen uker :)

Gratulerer med den lille! ♥ Har ingen erfaring med ammestopp, men når du ikke har ammet lenger så burde det vel gå fint å bare stoppe :) Koke vann og sterilisere flasker er mine eneste råd, og det blir fine folk av flaskebarn også! ;) Hilsen ammeforkjemperen som selv har blitt flasket opp :) Lykke til!

Sniker fra juli. Jeg syns du gjør et godt valg. Jeg er for amming, NÅR MAN FÅR DET TIL! Ingen vits i å slite seg ut når man ser det ikke går. Med førstemann holdt jeg på å prøve i over en mnd. Jeg ammet, pumpet og matet, det var vel egentlig det eneste jeg gjorde den første mnd. Det var mye snørr, tårer og blod. Og det var virkelig ikke verdt det, vi fikk et nytt liv når vi gikk over til flaske. Unner ingen en sånn start. Gratulerer med gutten, nyt barsel tiden <3

Gratulerer så mye med babyen! Viktig at du tar et valg som føles riktig for deg. Tror mange sliter for lenge med amminga før de "tør" å stoppe, og utvikler kanskje fødselsdepresjon pga det. Som flere her sier, babyen har det bra når du har det bra :) Kos deg med lillegutten din :Heartblue Vil tro melkeproduksjonen stopper fort opp når den ikke har kommet i gang skikkelig ennå.

Back
Topp