Vil han ha flere barn allikevel?

Skrømt (Vimsa)

Forumet er livet
VIP
Hei!

Noen som har opplevd at samboer bastant sier seg ferdig etter 1 (like etter fødsel), men senere har ombestemt seg? Ønsker mange JA her :-P

Min samboer er veldig ferdig etter en stygg fødsel. Men jeg derimot, jeg vil gjerne ha en til om noen år. Han sier jeg skal spørre igjen da, men føler han er ganske sikker.

Er det håp? :-P

Nei ikke opplevd.

Men med tanke på dine andre innlegg så ville jeg vel fokusert på å få mannen interessert i det barnet dere har og i deg, og ikke bare dyrke seg selv før jeg hadde vurdert ett barn til med ham ;-)

Vi trodde jeg holdt på å dø dagen etter første ble født, så det tok sin tid før mannen kom på gli. Han var veldig redd for at samme skulle skje en gang til eller verre. Så han ville egentlig ikke prøve på flere. Men etter 2,5 år så ble han med på å begynne å prøve.

I mitt tilfelle så skjedde det. Etter at vi fikk poden, så var mannen mer enn fornøyd. Vi har hatt våre utfordringer med å bli gravide, og tøffe svangerskap, vi mistet vår første barn.
Men jeg ønsket minst ett barn til. Først da poden var over 3 år, gikk han med på å prøve igjen, og vi fikk lillesøster. Da var han veldig klar på at vi ikke skulle ha flere, han synes at han var for gammel og det ville bli enda en påkjenning med svangerskapet. Jeg innså da at det ikke var vits i å prøve mer, og slo meg til ro med to barn. Plutselig var jeg gravid igjen, uten at det var planlagt. Det har også vært et utfordrende svangerskap, men denne gangen har faktisk han vært mer positiv enn det jeg har vært..

Pleier normalt sett å være mødre som sier det etter en fødsel, men godt mulig han snur om noen år :)

Mannen var veldig fornøyd etter første og trengtes å overtale litt til andre. Tredje var hans forslag

Kjenner to som har sagt det rett etter fødsel, som har ombestemt seg nå :)
De sa det pga traumatiske fødsler

Da vi møtte hverandre og ble sammen, hadde begge to barn hver fra før. Han følte seg veldig ferdig med å få barn, og jeg slo meg til ro med det. Selv om tanken på ett felles barn var stor og noe jeg ønsket. Etter 4 år sammen, kom han plutselig og sa at han ønsket seg et barn til. Nå i dag venter vi vårt 3. felles barn:p

Far til min eldste har ikke ombestemt seg ni år etter.

Nei ikke opplevd.

Men med tanke på dine andre innlegg så ville jeg vel fokusert på å få mannen interessert i det barnet dere har og i deg, og ikke bare dyrke seg selv før jeg hadde vurdert ett barn til med ham ;-)
Jeg vet ikke helt hva jeg synes om denne kommentaren, men skal da prøve å svare deg på best mulig vis :-) Nå har jeg vel aldri sagt at han ikke er interessert i det barnet vi har nå (heldigvis). Han forguder henne derimot. Men jeg har sagt at han er lat, og at han er ekstremt dårlig på å bidra.. Når det kommer til meg, så har du rett på sett og vis. Jeg er en selvfølge for han på mange måter, og han er egoistisk. Spesielt når vi diskuterer. Men han elsker meg, det gjør han. Og vi jobber med de utfordringene vi har. Det betyr ikke at vi ikke har det fint sammen større deler av tiden. Men la meg få spørre. Hva i alle dager har dette med spørsmålet mitt å gjøre? Føler egentlig at du rett og slett hadde behov for å være litt ufin... Kanskje ser jeg annerledes på det selv om 2-3 år, om det ikke er noen forandring, men jeg tar da ikke utgangspunkt i at det går til helvete.

Vi trodde jeg holdt på å dø dagen etter første ble født, så det tok sin tid før mannen kom på gli. Han var veldig redd for at samme skulle skje en gang til eller verre. Så han ville egentlig ikke prøve på flere. Men etter 2,5 år så ble han med på å begynne å prøve.
Det er det samme som skjedde her, og mye av grunnen til at han foreløpig ser seg ferdig. Jeg lå 4 dager koblet til maskiner, og prematur fødsel, så jeg kan ikke klandre han for at han er redd for at det skal skje igjen. Men jeg håper selvfølgelig at han ser annerledes på det senere :-)

I mitt tilfelle så skjedde det. Etter at vi fikk poden, så var mannen mer enn fornøyd. Vi har hatt våre utfordringer med å bli gravide, og tøffe svangerskap, vi mistet vår første barn.
Men jeg ønsket minst ett barn til. Først da poden var over 3 år, gikk han med på å prøve igjen, og vi fikk lillesøster. Da var han veldig klar på at vi ikke skulle ha flere, han synes at han var for gammel og det ville bli enda en påkjenning med svangerskapet. Jeg innså da at det ikke var vits i å prøve mer, og slo meg til ro med to barn. Plutselig var jeg gravid igjen, uten at det var planlagt. Det har også vært et utfordrende svangerskap, men denne gangen har faktisk han vært mer positiv enn det jeg har vært..
For en fantastisk historie :-) 1 ble til 3 :-)

For en fantastisk historie :-) 1 ble til 3 :-)

Pleier normalt sett å være mødre som sier det etter en fødsel, men godt mulig han snur om noen år :)
Jeg sa det rett etter jeg ble skrevet ut av intensiven, men det gikk fort over :-P Hehe. Ja, man får vente å se. Jeg kan uansett ikke få noen før tidligst 2 år etter forrige fødsel, så har tid.

Kjenner to som har sagt det rett etter fødsel, som har ombestemt seg nå :)
De sa det pga traumatiske fødsler
Ser at den er ganske naturlig, og det samme gjelder her. Han var veldig nær ved å miste meg ut av verden, og datteren vår var liten og prematur. Han er redd for gjentakelse :-)

Da vi møtte hverandre og ble sammen, hadde begge to barn hver fra før. Han følte seg veldig ferdig med å få barn, og jeg slo meg til ro med det. Selv om tanken på ett felles barn var stor og noe jeg ønsket. Etter 4 år sammen, kom han plutselig og sa at han ønsket seg et barn til. Nå i dag venter vi vårt 3. felles barn:p
Oj Oj :-) Det er så utrolig herlig :-) Snakk om at ting kan snu ja :-P

Jeg sa det rett etter jeg ble skrevet ut av intensiven, men det gikk fort over :p Hehe. Ja, man får vente å se. Jeg kan uansett ikke få noen før tidligst 2 år etter forrige fødsel, så har tid.
Tidligst 2 år? :p

Back
Topp