Vil ha planlagt keisersnitt

Julinis

Trebarnsmamma i mars <3
Trenger bare litt,råd og vink... Jeg er tredjegangs og jeg er livende redd for å føde mens jeg er alene med jentene mine på 3 og 5 år... Jeg bor nesten 1 time fra sykehus,amnnen jobber som sjåfør og vi har inge til å stille opp. Har hatt altfor raske fødsler sist og jeg er livredd for at det skal skje på dagtid,jeg er alene,jentene får panikk og jeg må ha ambulanse... Kan dette være grunn nok for keisersnitt? Babyen er estimert til å bli over 4 kg noe som også gjør meg livende redd.. jeg kjenner jeg får angst bare ved å ikke kunne ha en dato og forholde meg til og planlegge litt.. det her ødelegger hele gleden,lysten og orken til alt i hverdagen :(
 
Huff, skjønner godt du er bekymret. Kan du ikke snakke med noen om dette? Jeg vet ikke hvordan det med planlagt keisersnitt funker, men ta det opp med jordmor eller lege. Ikke godt å være redd og bekymret. Sender deg en klem <3
 
Signerer Bubba! Hør med jordmor hvordan du går fram. Jeg kjenner ikke kriteriene for å få innvilget keisersnitt, men jeg har en venninne som gir uttrykk for at ho omtrent sutra seg til keisersnitt "fordi ho ikke hadde så lyst til å føde vaginalt", så da synes jeg jo ditt grunnlag er tusen ganger bedre! Krysser fingra for at ting går i orden slik at du kan slappe av og nyte siste tiden :)
 
Takk jenter.. Ja må ta en samtale med jordmor... men de er jo som regel negative til det så lenge jeg ikke har noen medisinsk grunn.. Bare kjenner jeg bekymrer me maximalt over å plutselig komme i fødsel her hjemme,alene med disse to.. man veit jo aldri hvordan den går til.. Skulle ønske jeg kunne hatt noen her til å hjelpe oss men vi har ingen dessverre...
 
Det er jo verdt et forsøk :) Forklar situasjonen, og så kan det godt hende du støter på et forståelsesfullt menneske! Ikke bra å gå sånn å bekymre seg heller! Stress, ikke bra for barnet, medisinsk grunnlag? ;) Når skal du til jordmor neste gang?
 
29 januar har jeg neste time.. barnet er jo forventet og bli veldig stort i tilegg.. styrtfødsel hjemme alene med stort barn... jeg får panikk:( og to jenter på 3 og 5... hoff:((( livredd
 
Off, denne redselen er pyton. Håper du får det som du vil. Stå på ditt.
Er jo ikke bra for kroppen din at du går å tenker på dette og er super stressa for at det sksl skje når som helst.
 
jeg klare knappt sove om natta... snakka med BF i går men tror ikke han helt klare forstå....men han prøver.. jeg får bare skrekken når jeg prater om det... hva om hva om.. 9 dager til jordmor time og jeg er nå i tilegg blitt livredd for at jordmor sier blankt nei,glem det:((
 
Huff :-( går det an å snakke med legen og få henvisning til samtale med sykehuset. Vet det er jordmødre som har spesialisert seg innenfor slike ting som fødselsangst osv. Noe hjelp må du jo få. Du skal ikke gå å ha det slik :-/ klem <3
 
sendte meld til en tlf vi kan gjøre det på til jordmora og hørte om hun har en mailadresse så jeg kan maile henne i dag noen tanker og ord. sliter så med å utrykke meg skikkelig også pga angsten jeg sliter med til daglig så kan være greit skrive det ned og høre hva hu sier... legen min er ei helt koko dame så tru ikke jeg skal gå gjennom hu,,,
 
Kan du ikke framskynde den jordmortimen så du slipper å fundere så lenge? Hvis det er vanskelig å uttrykke seg så ta med et ark med tankene dine nedskrevet (hvis du ikke får sendt det på mail i forkant)

Sent from my C6603 using BV Forum mobile app
 
Hvilket sykehus skal du føde på? Her i Fredrikstad finnes det en avdeling som heter Morgenrøden, og her kan du ta kontakt med jordmødre for å ta en prat om redsel for fødsel etc. Kanskje det finnes et lignende tilbud i nærheten av deg?
 
jeg fikk samtale på sykehus med ei jordmor som har med fødselsangst å gjøre. ringte selv inn til kvinneklinikken og spurte etter time, fikk det rimelig kjapt og nå er alt ordnet og div. planer er klare :)
 
Jeg skal til Gjøvik Sykehus.
Men nå er det ikke selve fødselen i seg sjøl som er skremmende.. selvfølgelig gruer jeg meg men det er overkommelig.. men frykten ofr jentene mine:( og at jeg trenger å vite når ting skjer så jeg kan skysse barna til Bestemor som bor 1 1/2 time vekke,ha med mannen min,reise på sykehuset og få babyen under kontrollerte omstendigheter.....

Takk for all omtanken og støtten dere gir. føles veldig godt. Tusen takk <3
 
Går det an å spørre bestemor om ho kan bo hos dere en stund før fødsel? Da er dere ihvertfall sikre på at barna er ivaretatt når fødselen starter..?
 
Vel i teorien ja,men hun er blitt alvorlig syk med leddgikt. Hun sliter ofte med søvnløse netter og går på mye medisiner samt cellegift pga dette som gjør henne litt ute av drift så nei. Hadde jeg hatt det alternativet så hadde det blitt brukt. Farmora sku gå av med pensjon 1 mars så meninga var å ha henne her (mareritt for meg,men trygt for barna) men hun bestemte seg plutselig for å jobbe to år til:( farfar og kona drar til syden og kommer ikke igjen før sluten av mars. sånn mange ukers tur så alle muligheter er brukt opp og vekke:(( har sendt mail til min jordmor men har ikke fått no svar...
 
jeg også... har ikke fått no svar.. huff nervepirende dette :(
 
Back
Topp