Vil ha planlagt keisersnitt

Julinis

Trebarnsmamma i mars <3
Trenger bare litt,råd og vink... Jeg er tredjegangs og jeg er livende redd for å føde mens jeg er alene med jentene mine på 3 og 5 år... Jeg bor nesten 1 time fra sykehus,amnnen jobber som sjåfør og vi har inge til å stille opp. Har hatt altfor raske fødsler sist og jeg er livredd for at det skal skje på dagtid,jeg er alene,jentene får panikk og jeg må ha ambulanse... Kan dette være grunn nok for keisersnitt? Babyen er estimert til å bli over 4 kg noe som også gjør meg livende redd.. jeg kjenner jeg får angst bare ved å ikke kunne ha en dato og forholde meg til og planlegge litt.. det her ødelegger hele gleden,lysten og orken til alt i hverdagen :(
 
Huff, skjønner godt du er bekymret. Kan du ikke snakke med noen om dette? Jeg vet ikke hvordan det med planlagt keisersnitt funker, men ta det opp med jordmor eller lege. Ikke godt å være redd og bekymret. Sender deg en klem <3
 
Signerer Bubba! Hør med jordmor hvordan du går fram. Jeg kjenner ikke kriteriene for å få innvilget keisersnitt, men jeg har en venninne som gir uttrykk for at ho omtrent sutra seg til keisersnitt "fordi ho ikke hadde så lyst til å føde vaginalt", så da synes jeg jo ditt grunnlag er tusen ganger bedre! Krysser fingra for at ting går i orden slik at du kan slappe av og nyte siste tiden :)
 
Takk jenter.. Ja må ta en samtale med jordmor... men de er jo som regel negative til det så lenge jeg ikke har noen medisinsk grunn.. Bare kjenner jeg bekymrer me maximalt over å plutselig komme i fødsel her hjemme,alene med disse to.. man veit jo aldri hvordan den går til.. Skulle ønske jeg kunne hatt noen her til å hjelpe oss men vi har ingen dessverre...
 
Det er jo verdt et forsøk :) Forklar situasjonen, og så kan det godt hende du støter på et forståelsesfullt menneske! Ikke bra å gå sånn å bekymre seg heller! Stress, ikke bra for barnet, medisinsk grunnlag? ;) Når skal du til jordmor neste gang?