Vil gjerne føde snart...

Uune

Glad i forumet
Marsmellows-15
Høsthjerter 2017
35+2, og kunne ikke vært mere klar! Nå er dagene fyllt av mensmurringer, kjempevonde kynnere og masse nedpress. I helga var jeg redd for at jeg hadde rier, men det ga seg heldigvis. Skal på vekstkontroll neste uke (pga sv.dia) og første "innvendige" kontroll hos JM! Håper så inderlig at jeg er moden! Kan ikke skjønne annet! Også håper jeg sånn på at de setter meg igang før tia... Får kanskje ikke føde på det nye fine stokmarknessykehuset visst jeg går til termin, siden han er litt stor.. Og har virkelig ikke lyst å reise til Bodø for å føde :( Hvor strenge er de på å sette igang før tia? Hvis han f.eks er 4kg i uke 38?

Innvendig kontroll?! Hva?hvor? Hvorfor? Hæ?

Får alle det? :-p har ikke hørt noe om det lixm :-p

Er mini 4kg i uke 38 setter de deg nok i gang. Har forstått at de setter tidligere i gang hos dere som var sv.dia enn oss som har kronisk dia.

Vet ikke hvordan det er med i gangsetting der du skal, men i Bergen er de super streng. Jeg er veldig klar for å føde nå og det går helt fint om ungen kommer før tiden.

Får alle det? :-p har ikke hørt noe om det lixm :-p
Aner ikke! JM sa ihvertfall at det ble en liten undersøkelse neste gang. Kan være sia jeg er så plaga med kynnere og nedpress? Har vært tidligere på ekstra ul og sjekka livmorhalsen pga kynnerne.

Forrige svangerskap ble jeg sjekket innvendig ca i uke 32 og 34 pga mye tegn på modning. Siste gangen var jeg veldig moden og da ville ikke jordmor sjekke meg mer før etter uke 37. Det ville de heller ikke på fødepol. De sa det ville være etisk ukorrekt å fremprovosere en prematur fødsel. Fikk derfor beskjed om å holde meg i ro osv. Vet ikke hvordan det er dersom ungen et stor osv :)

Jeg skjønner følelsen din for jeg hadde det helt likt i første svangerskap. Og jeg vet det ikke er dette du vil høre, men det kan være lurt å forberede seg mentalt på å gå tiden ut. For all del, det kan godt hende du føder før termin og at det kanskje ikke er så lenge til, men ventetiden kan bli fryktelig lang og det kan bli veldig tøft å holde ut hvis du er veldig innstilt på å føde en stund før termin. Jeg lukket ørene for slike svar som dette selv, og jeg fødte ikke før uke 41+1 tul (41+4 menstermin). Og jeg var skikkelig langt nede! Den ventetiden var rett og slett grusom pga min innstilling. Jeg visste at: 1.Min mor fødte sin første (meg) 3 uker før termin. 2. Jeg trodde ikke de ville la meg gå over tiden pga sv.diabetes og 3. Jeg hadde fått påvist vekstavvik og stor baby pluss at jeg også hadde masse kynnere, modning osv.

Håper du blir mer heldig enn jeg var, men det kan likevel være lurt å innstille seg på å måtte vente noen uker til.

Jeg skjønner følelsen din for jeg hadde det helt likt i første svangerskap. Og jeg vet det ikke er dette du vil høre, men det kan være lurt å forberede seg mentalt på å gå tiden ut. For all del, det kan godt hende du føder før termin og at det kanskje ikke er så lenge til, men ventetiden kan bli fryktelig lang og det kan bli veldig tøft å holde ut hvis du er veldig innstilt på å føde en stund før termin. Jeg lukket ørene for slike svar som dette selv, og jeg fødte ikke før uke 41+1 tul (41+4 menstermin). Og jeg var skikkelig langt nede! Den ventetiden var rett og slett grusom pga min innstilling. Jeg visste at: 1.Min mor fødte sin første (meg) 3 uker før termin. 2. Jeg trodde ikke de ville la meg gå over tiden pga sv.diabetes og 3. Jeg hadde fått påvist vekstavvik og stor baby pluss at jeg også hadde masse kynnere, modning osv.

Håper du blir mer heldig enn jeg var, men det kan likevel være lurt å innstille seg på å måtte vente noen uker til.

Uff, ja, det håper jeg virkelig at jeg slipper. Blir spennende å høre hva de sier. Får heldigvis svar neste uke på hva planen dems er. Jeg vet at visst babyen blir estimert til over 4500g ved termin så blir det et risikosvangerskap pga at det er et lokalsykehus, og de vil jo helst slippe å sende meg til Bodø, ettersom det kompliserer alt veldig mye. Så vet flere her som har blitt satt igang i uke 38/39 for å slippe det. Og ungen er jo ikke prematur lenger da :)

Hadde sv.dia med første, hun var diger. Men ikke igangsatt før 1 dag etter termin likevel. De sa bare at jeg ikke fikk lov til å gå på overtid.. :/

Føler jeg og vil bli ferdig :P 35+0 men siden vi skal flytte snart ville det vært lite praktisk for vår vel :P de stopper ikke en fødsel som er startet når det er så tett opp i uke 37 :P

Er så sinnsykt klar selv. 35+4 og begynner å bli ganske lei. Håper hvertfall ikke jeg må gå over termin :D vil se lillegutten min ;-)

Hadde sv.dia med første, hun var diger. Men ikke igangsatt før 1 dag etter termin likevel. De sa bare at jeg ikke fikk lov til å gå på overtid.. :/
Hvor stor var babyen? Hr fått beskjed at det ikke blir overtid her heller pga 2 store barn tidligere. Og denne ligger over snittet også..

Hvor stor var babyen? Hr fått beskjed at det ikke blir overtid her heller pga 2 store barn tidligere. Og denne ligger over snittet også..
4,3kg 54cm lang og 39cm rundt hodet :)

ImageUploadedByBV Forum1422616414.550114.jpg
Var på vekstestimering i går, og der var en 3kg stor baby på skjermen enn så lenge :) tilsvarte uke 37+0, jeg var 35+3, så det er ikke så ille egentlig. 11% over.
Men blodsukkeret mitt ser ut til å være veldig vanskelig å regulere med mat, hun ville helst gi meg insulin igår, men jeg fikk jeg sjanse frem til mandag på å få bedre målinger. Forhåpentligvis klarer jeg det og slipper å føde i Bodø. Kjenner jeg blir skikkelig stressa av tanken og håper nesten på at fødselen starter før de rekker å sende meg dit!

4,3kg 54cm lang og 39cm rundt hodet :)
Ok. Ja, d var jo stort. Første her var 4120, 53cm og 36 rundt hode. Mens nr 2 var 4710, 54cm og 38 rundt hode. Fikk beskjed på kk at foreløpig ser d ut som denne ikke blir like stor som forrige. Men likevel stor. Så håper på en UL til rundt uke 37. Selv om de tok rimelig feil sist i uke 37 ;)

Mandag ble min estimert til å veie 2,6 kg uke 34+5 heldigvis ikke så mye som jeg fryktet :P huff fått mensmurringer ikke særlig deilig :(

Vis vedlegget 101281
Var på vekstestimering i går, og der var en 3kg stor baby på skjermen enn så lenge :) tilsvarte uke 37+0, jeg var 35+3, så det er ikke så ille egentlig. 11% over.
Men blodsukkeret mitt ser ut til å være veldig vanskelig å regulere med mat, hun ville helst gi meg insulin igår, men jeg fikk jeg sjanse frem til mandag på å få bedre målinger. Forhåpentligvis klarer jeg det og slipper å føde i Bodø. Kjenner jeg blir skikkelig stressa av tanken og håper nesten på at fødselen starter før de rekker å sende meg dit!
Hva ligger målingene dine på siden de vurderer insulin? Og hva har du typisk spist når du får høye?

Back
Topp