Vil det noen gang bli bedre ?

Mamma til 4

Elsker forumet
Vil smertene og såret på den ene puppen noen gang bli bedre ? Hvor lang tid ? Såret gror jo ikke :(

Sent from my GT-I9195 using BV Forum mobile app

Uff :( vil tro at eneste som hjelper er mye lufttørking som med andre sår og ikke så mye amming. Jo mer det er fuktig, jo lenger tid vil det nokk ta før det gror :/

Har hatt veldig vonde sår på den ene brystvorta mi nå en god stund. I helga har jeg bare pumpet den puppen, smørt masse krem, renset og lufttørket og nå begynner det å bli bedre heldigvis.

Min erfaring er at fuktige sår gror fortere enn tørre. Pluss at du slipper at skorpa blir rivd av.

Melkeoppsamlere?

Har sår selv. Den ene has grodd halvveis, resten vil ikke gro! Det andre er grodd såpass mye at det ikke gjør vondt lengre.

Min behandling har vert: vaske med rennende vann i dusjen hver dag.
Bruke melkeoppsamlere. Rense med ren q-tips og klorhexidin. Holde det fuktig størsteparten av dagen, men la det tørke helt inn en par ganger i løpet av dagen.

Dette har ført til at ene såret grodde helt. Den andre - nesten. Men det er funka pga at lillemor aldri får skikkelig tak når jeg ammer henne.

Stiller meg selv samme spørsmål. Her har jeg først hatt brystbetennelse, sår som ikke vil gro, startet nettopp behandling for soppinfeksjon og i dag var jeg på sykehuset og fikk drenert en tett melkekjertel (det betyr skjæring og tykk nål inn i puppen). Alt iløpet av fem uker. Synes pupper er styrete. Lei nå. Føler med deg.

Uff, da har du det ti ganger verre enn meg :( men jec føler dette ee slitsomt og. Litt sår pp begge brystvortene men på den ene er det et åpent aår som er veldig vondt :/ han suger på halve vorta. Jeg får ikke hele i munnen hans. Den glipper bare bort

Nå, litt over fem uker etter fødsel er puppene mine helt fine. Jeg sleit veldig med såre pupper selv, gråt hver gang han skulle spise. Brukte brystskjold en del, og det hjalp altså. Jeg lufttørket og smurte på med purelan. Hvis brystvortene ble tørre så opplevde jeg at jeg fikk skorper og at det ble mer sårt og stramt. Håper det går over for deg snart også, det er helt forferdelig å ha det sånn :( ammestunden blir jo ikke noe koselig. Lykke til :)

Å lufttørke, holde det tørt og få skorpe vil jeg påstå at da gror det fortere. Men da må man holde seg helt unna amming/pumping til skorpen er vekk og såret er grodd, ellers vil det såklart være vondt og skorpen vil dette av før såret er grodd igjen skikkelig. Men å slutte å amme/pumpe på en pupp er vell kanskje ikke noe du vil, så da kan jo det være lurere å følge de andre tipsene lenger oppe om å holde det fuktig. Jeg tenker bare sån normalt sett, å la et sår puste vil gjøre at det gror fortere, men da følger jo det med skorpe, noe som ikke er så godt å amme med.

Den ene pupoen er mye bedre nå. Men har et åpent sår på den andre som jeg ikke tror vil gro . Så dropøer ammingen der en uke å ser om det har grodd så får jeg hånmelke så lenge og amme med den andre som ikke er så vond

Er i en ganske fortvilet situasjon selv, fikk påvist gule stafylokokker, å hadde de smertene:/ å jeg har hatt vanlig brystbetennelse med de to andre og fik det bort selv men nå når det er bakterielt er det stort verre! Går på andre harde pencillin Kuren nå og må nok gi opp amminga:/ Men sårene mine som var rimelig dype forsvant ved å smøre på Canesten salve etter avtale med lege:) Smurte på etter pumping.

Sniker fra juli 2014.. Jeg var sår i 8 uker :o. Det som hjalp til slutt var bruidilin salve. Og avlaste litt med pumping en stund (1-2 dager).

En ukes tid tro jeg. Men merket forskjell etter noen dager bare. Jeg hadde dyyype så rundt hele vorten.. Grøss. Er 8 mnd siden. Men synes det var verre en fødsel. Hvordan går det?
Uff høres ikke bra ut :/ tok du no prøve av de ? Jeg har et lite sår men det er dypt og kjempe vondt å amme ! Så håper det kan bli bedre !

Uff høres ikke bra ut :/ tok du no prøve av de ? Jeg har et lite sår men det er dypt og kjempe vondt å amme ! Så håper det kan bli bedre !

Nei. Gjorde ikke det. Kjøper sånn salve reseptfrie på apoteket :) er bakteriedrepende :D ja. Husker jeg grua meg til å amme :/ Det går heldigvis over. Og jeg ammer ennå. Masse, både dag og natt :o kunne vært foruten natta :p er ikke apotek åpen idag? Jeg hadde dratt å kjøpt. Eventuelt prøve ammeskjold. Jeg fikk ikke det til da :p

Nei. Gjorde ikke det. Kjøper sånn salve reseptfrie på apoteket :) er bakteriedrepende :D ja. Husker jeg grua meg til å amme :/ Det går heldigvis over. Og jeg ammer ennå. Masse, både dag og natt :o kunne vært foruten natta :p er ikke apotek åpen idag? Jeg hadde dratt å kjøpt. Eventuelt prøve ammeskjold. Jeg fikk ikke det til da :p
Har prøvd ammeskjold og fikk ikke til :/ har sånn salve :)

Vet du om babyen suger rett forresten? Prøvd tilbakelent ammestilling?[/QUOTden vorta jeg får sår på virker litt større enn den andre og jeg tror han suger feil. Jeg har ammet på den innimellom men tror jeg må ta ei god pause å bare pumpe. Blir så vondt hver gang jeg ammer

Back
Topp