Vil dere vite kjønn?

Har egentlig lyst til å vente til fødselen, men tror at nysgjerrigheten tar overhånd før oul slik at vi får vite det likevel :p
 
Vi er litt delte, men ender nok opp med å vite det - mest av praktiske årsaker. Oog fordi vi er syykt nysgjerrige:p
 
Vi ville egentlig vente til fødsel.. meeeen klarte ikke la være å vite det når vi tok NIPT blodprøven og kunne krysse av på om vi ville vite det eller ikke.

Her er det ingen grunn utover nysgjerrighet.
 
Vil vite! Nok overraskelser assosiert med fødsel og svangerskap, føler jeg :hilarious:
 
Det er ikke så farlig for oss så vil bare hvis det er veldig tydlig på ultralydbildet. Jeg er veldig for kjønnsnøytrale farger i hvertfall de to første årene og så får heller ungens ønske spille inn på valgen. Jeg er ganske snakkesalig om hvor irriterende det er med alle de kjønnsrettede klærne. Så hvis det er noen i omgangskretsen som ikke har fått det med seg så er det jo greit vi ikke vet kjønnet.
 
Her har vi fått vite begge gangene tidligere. Med forrige så ble gikk det sport i det å finne ut av kjønnet blant jordmødrene. Hadde ventet i over en time på ultralyd etter jeg hadde time, fordi det oppsto diverse akutte ting og både jordmor og lege skulle ta ultralyd (jm oul og lege blodgjennomstrøming og diverse andre ting). Når jeg kom inn så fikk jeg all verdens oppvartning og mot slutten så spurte jeg om de klarte å se kjønn og de var to jm akkurat da, den ene mente gutt, og den andre jente, så de vill finne ut å bli enige seg i mellom, så kom lege og tok sine målinger (hadde det travelt, og lite pasientvennlig lege, visste det ikke var vits i å spørre engang) så når han var ferdig så fortsatte de jakten på kjønnet i nærmere 20 min til. Det skal sies at jeg endte opp som siste pasient for dagen da de tok unna alle som kun skulle til jm mens jeg ventet, så det gikk ikke på bekostning av andre. De kom etterhvert fram til at det vi ventet ei jente og det stemte, noe vi også fikk bekreftet flere ganger senere ved ultralyd.
 
Vi ville vite sist, og vil vite denne gangen. Selv om kjønnet ikke sier så mye om hvem det er, så er det likevel gøy å vite! Men jeg liker ikke lyserosa og lyseblå klær, så det håper jeg vi klarer å styre unna.

Sist gang så jordmor med en gang på OUL at det var en gutt. Ingen tvil om det, og vi fikk det også bekrefta på flere andre kontroller sist. (Jeg har kort livmorhals og får ekstra oppfølging).

Var på TUL i går, og da sa gyn at det var vanskelig å se enda, men hvis han skulle gjette ville han tippe på jente. Stemte forsåvidt også i forhold til høyere puls, men det har jeg lest både at stemmer og at kan være helt tilfeldig.

Tenker det med kjønn er kjekt å vite, men det er fullstendig sekundært ifht det som faktisk er viktig med ultralyd - at alt er som det skal med barnet :Heartred Og sånn er det vel for oss alle :happy:
 
Vi vil vite om det går da :) jeg har jo en av hver fra tidligere, så det har jo ingenting å si sånn sett :p men jeg vet med meg selv at jeg er veldig nysgjerrig :p gubben er veldig nysgjerrig da det er hans første :)
 
Vi har landet på at vi ikke vil vite - det blir en fin overraskelse! Det er nr. 1 og det spiller liksom ingen rolle for oss hva hen er <3
 
Back
Topp