Vil dere vite kjønn?

Fjj91

Glad i forumet
Høsthjerter 2017
Påskekyllingene 2020
For meg var det helt selvsagt.
Men vi har kanskje 3, 4 vennepar i nærmeste omgangskrets/familie som har valgt å ikke vite kjønnet i det hele tatt.
Syns det er ganske imponerende.. Og har vært inne på tanken litt selv i det siste.
Vi har en gutt fra før av, og det hadde vært så gøy med jente denne gangen. Men selvfølgelig blir man glad uansett:Heartred Når du venter helt til fødselen så ser jeg for meg at man ikke får kjent noe på ''skuffelsen'' (misforstå meg rett her) for da er jo babyen der uansett :p
Men jeg vet ikke, tror uansett ikke jeg holder ut på ultralyden når man vet at jordmor kan se det.
Hva tenker dere, skal dere vite?

Jeg vil ikke vite det, mens mannen er usikker. Jeg har sagt at han kan bestemme, men jeg håper han lander på å ikke vite.

For meg handler det egentlig bare om at kjønn er helt irrelevant (jeg er faktisk ikke noe som helst nysgjerrig, for kjønnet forteller meg absolutt ingenting om hvem dette barnet blir som menneske), samtidig som det i samfunnet vårt legges det så ekstremt mange føringer og knyttes så ekstremt mange forventninger til kjønnet, som jeg synes er veldig problematisk. Ikke at babyen merker noe til dette, men jeg vil helst slippe å få titusen lyserosa klesplagg om det er ei jente eller at folk kommenterer at det er trist at vi venter gutt nummer to (som jeg på ordentlig har overhørt flere si til andre).

Vi har også vurdert å vite det, men holde det for oss selv. Men jeg er veldig sikker på at jeg hadde forsnakket meg relativt kjapt da.

Jeg skal og vite:) har også en gutt fra før, så blir veldig spennende:)

Jeg vil ikke vite det, mens mannen er usikker. Jeg har sagt at han kan bestemme, men jeg håper han lander på å ikke vite.

For meg handler det egentlig bare om at kjønn er helt irrelevant (jeg er faktisk ikke noe som helst nysgjerrig, for kjønnet forteller meg absolutt ingenting om hvem dette barnet blir som menneske), samtidig som det i samfunnet vårt legges det så ekstremt mange føringer og knyttes så ekstremt mange forventninger til kjønnet, som jeg synes er veldig problematisk. Ikke at babyen merker noe til dette, men jeg vil helst slippe å få titusen lyserosa klesplagg om det er ei jente eller at folk kommenterer at det er trist at vi venter gutt nummer to (som jeg på ordentlig har overhørt flere si til andre).

Vi har også vurdert å vite det, men holde det for oss selv. Men jeg er veldig sikker på at jeg hadde forsnakket meg relativt kjapt da.
Veldig godt poeng, det har jeg ikke tenkt over.
Hmm! Med tanke på navn så er det jo litt greit, men det er jo ikke verre enn å ha klart til begge deler.

For meg er det praktisk. Det betyr ikke at kjønn går på bekostning om barnet er friskt eller ikke. Vil kunne handle inn brukte jente eller gutteklær.

Første gang hadde ikke jeg noe behov for å vite det. Kjæresten ville gjerne vite det og sa at han kunne holde det hemmelig for meg - det gikk jeg ikke med på for det hørtes helt umulig ut. Hehe. Så da valgte vi å få vite det sammen. Jeg tror det blir likt denne gangen.

Selv om kjønn ikke betyr noe så lenge barnet er friskt, så vil jeg vite det ja. Er for nysgjerrig til ikke å vite det

Jeg vil absolutt vite det på oul, er skikkelig nyskjerrig og spent på hvem som bor i magen ;)
Syns for min del også det hjelper å knytte bånd enda tidligere, både i tanke på navnevalg og eventuelle innkjøp og vite hvem som beveger seg inni der. Syns det er så masse annet spennende rundt fødsel (hvordan den starter, forløpet og hvordan ungen ser ut) at kjønnet er en av gledene jeg kan få vite og ha glede av i svangerskapet:rolleyes:

Jeg er veldig glad i søte jenteklær og tøffe gutteklær og kjøper gjerne det. Når det gjelder gaver tenker jeg at det jeg evt får er en bonus og blir glad for alt uansett. Mange er også flinke til å spørre hva en ønsker seg så da går det jo an å si fra om en ikke ønsker «kjønnsrettet» klær..

Og når det gjelder kommentarer fra andre om «du ønsker vel heller....» så bryr jeg meg lite., men hadde heller tatt de kommentarene i svangerskapet enn etter ungen var kommet ut;)

Sist visste jeg ikke hva det ble. Davar jeg veldig tydelig før alle ul at jeg vil ikke vite kjønn... Denne gangen har jeg lyst til å vite det. Og det har mannen min også. Veldig spendt!

Ville vite, helt klart:happy: og vet det også❤️

For meg var det helt selvsagt.
Men vi har kanskje 3, 4 vennepar i nærmeste omgangskrets/familie som har valgt å ikke vite kjønnet i det hele tatt.
Syns det er ganske imponerende.. Og har vært inne på tanken litt selv i det siste.
Vi har en gutt fra før av, og det hadde vært så gøy med jente denne gangen. Men selvfølgelig blir man glad uansett:Heartred Når du venter helt til fødselen så ser jeg for meg at man ikke får kjent noe på ''skuffelsen'' (misforstå meg rett her) for da er jo babyen der uansett :p
Men jeg vet ikke, tror uansett ikke jeg holder ut på ultralyden når man vet at jordmor kan se det.
Hva tenker dere, skal dere vite?
Jeg er enig i at alle de som klarer å ikke vite før fødselen er sterke. Hvis jm klarer å se det ønsker vi å vite det. Jm kan ved oul ta feil men vi tenker at det er greit å ha en aning. :happy:

Vil vite:) Orker ikke mer spenning rundt fødselen enn nødvendig.

Sist visste vi ikke, og det var en helt fantastisk følelse ved fødsel ❤️
Nå fikk vi vite det på TUL... Og følelsen rundt å vite kjønn ved fødsel var mye større enn å bare få beskjed fra jordmor! Såå neste tror jeg vi drøyer til fødsel.

Jeg ser hvorfor flere vil vente mtp på ekstra spenning rundt fødsel, at da får man endelig møte lille ordentlig, uten noen forutinntatte tanker om hvem lille er før den tid. Jeg har stor respekt for, og misunner litt, dere som har viljestyrke til å klare det!:) Jeg hadde aldri klart det selv!;p er altfor nysgjerrig. dette er også første, så vil ha muligheten til å planlegge litt og gjøre opp mine tanker om hvordan ting blir, hvem lille er osv. (selv om jeg vet det er umulig å forutsi) for å ha litt følelsen av kontroll på det vi er i ferd med å begi oss ut på. Men kanskje vi ser annerledes ut på det neste gang da ikke alt er like nytt?:)

Vi ville vite og har fått vite at vi venter ei jente :) altfor nysgjerrig her og til å vente helt til fødselen!

Vi ville ikke vite sist, da fikk vi en gutt (hadde jente fra før) fødselen var veldig spennende, og det første jeg spurte om når han var ute var om det var gutt eller jente xsmile9 denne gangen ville vi vite og har fått vite at det er ei jente. Helt perfekt med jente, gutt, jente for oss :)

Back
Topp