vil dere prøve å føde uten smertelindring?

• Trådstarter Trådstarter Moderator Kristine
  • Opprettet Opprettet
M

Moderator Kristine

Guest
Vil dere prøve og føde uten smertelindring, eller ønsker dere ingenting?
Hvilken smertelindring ønsker dere evnt å prøve?

Dere som har født før, hvilke erfaringer har dere?

Tar d som d kommer. Forrige gang fikk jeg petidin (tror d er d d heter), men d var pga de skulle bruke tang.....

Fødte første uten og andre med. Helt forskjellige fødsler..Tar denne gang som det kommer :)

Sent from my GT-I9100 using BV Forum mobile app

Første fikk jeg med lyst gass andre uten. Denne gangen satser jeg på badekar;)

Venter ei tulle 4. Juli 2013

Fødte første uten noen smertestillende. :)
Vi hadde bestemt oss på forhånd, og var hjemme ganske lenge. Da vi kom på føden sa jordmor at jeg hadde for stor åpning til å få noe også, og det var jo uansett ikke noe vi ville ha! :)

Denne gangen satser vi også på naturlig fødsel. Og jordmor har foreslått hjemmefødsel. Vil nok helst føde på sykehus, men da naturlig der også. :)

Håper på uten annen lindring enn det de har på ABC (vann etc.)

Første hadde jeg kun lystgass + lokal bedøvelse der dem klippet når de måtte hjelpe til med tang og sugepropp.
Andre hadde jeg ingen ting, da jeg spurte etter lystgass begynte pressriene, så da ble det ingen ting på meg.

Om jeg skal ha behov for noe denne gangen så blir det nok lystgass, men jeg vil ikke bestemme det nå på forhånd.
Tar det litt som det kommer.

Viss det blir vanlig fødsel, så er ønsket å føde uten epidural - men eg må nesten se an smertene.
Husker det var jæ#%^* vondt sist, men fikk da epidural pga litlå låg i seteleie.

Har ingen aning! siden dette er første ... men har veldig lyst på vann .. på KK har de STORKEN som er helt naturlig og vann ...men FØDEN som ikke har vann (har jeg forstått) men smertestillende ... vi får se når man dukker opp der :)

Har lyst til å klare det uten smertestillende, kan gjerne bruke akupunktur. Kommer dog til å si ifra at jeg er åpen for Epidural om det virkelig trengs! Aner jo ikke hva jeg går til eller hvordan det blir for meg :)

~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~
Venter en liten gutt 25. juli <3

Jeg ville prøve badekar, men nå har jeg desverre ikke den muligheten lenger så da får vi ta det som det kommer :)

Alt av dop jeg kan få skal jeg ha, og hvis de prøver å dytte meg ned i ett badekar denne gangen også så flyr jeg i synet på jordmor. Det var bare dødelig ubehagelig! :(

Storesøstrene er begge født uten smertelindring. Jeg håper på en grei fødsel uten smertelindring denne gangen også, men tar det som det kommer.

Første med lystgass og dem to andre uten noe. Tar det som det kommer denne gang. Men skal ikkje ha epidural!!

Sent from my GT-I9100 using BV Forum mobile app

Jeg fikk epidural etter maaange timer sist, og det var som å komme til himmelen! Hvis det blir behov, sier jeg ja takk denne gangen også!!:)

Jeg håper på å holde meg til lystgass og badekar. Kanskje akupunktur.
Hadde bare lystgass forrige gang, og funka veldig bra.

På første prøvde jeg steriltvannspapler, lystgass (likte ikke), epidural, lokal bedøvelse og you name it...
Ønsker jo at det skal gå uten noenting denne gangen men er åpen for alt om det blir nødvendig - untatt lystgass for jeg mislikte sterkt å være ''rusa'' under riene...

Førstemann ble født uten smertelindring. Kunne tenkt med det denne gangen også, men har fått anbefalt epidural av legene på Haukeland siden jeg skal ha tvillinger. Vi får se hva som skjer når dagen kommer ;)

Storesøster er født uten noe, håper på det denne gangen også:) men jeg tar det som det kommer.. er jo umulig å vite hvordan fødselen blir:)

Back
Topp