vil bare minne dere på...

ORIGINAL: **Camilla**

Oki,jeg skal ikke påstå at jeg har rett eller feil. Jeg kommer til å bruke den uansett,og det må andre gjøre som de vil med. Var ikke for å lage noe oppstyr jeg skrev denne tråden[:)]

Jeg skjønner, jeg synes bare det er utrolig trist at produsenter lager slik villedene reklame, og at konsumermarkedet går fem på, og leker ambassadører. Spesielt trist for barnefamilier som evt ikke har så god råd, og tror de må bruke penger på å kjøpe et slikt belte, evt. går og har dårlig samvittighet for å ikke kunne kjøpe et... [;)]

ORIGINAL: Alvani

Oki,jeg skal ikke påstå at jeg har rett eller feil. Jeg kommer til å bruke den uansett,og det må andre gjøre som de vil med. Var ikke for å lage noe oppstyr jeg skrev denne tråden[:)]

Jeg skjønner, jeg synes bare det er utrolig trist at produsenter lager slik villedene reklame, og at konsumermarkedet går fem på, og leker ambassadører. Spesielt trist for barnefamilier som evt ikke har så god råd, og tror de må bruke penger på å kjøpe et slikt belte, evt. går og har dårlig samvittighet for å ikke kunne kjøpe et... [;)]

Jeg skjønner godt at du vil ha frem dette,siden ejg da tydeligvis kom med missvisende info. Så det var bra du kom med ditt innlegg[:)]

Helt ærlig, så kommer eg ikkje til å kjøpe det nei!

Hadde det ikkje sist gang, og kommer ikkje til å bruke det denne gangen! Har lite tro på at den skal funke, dersom en havner oppi ulykker, men kan jo hende eg tar het feil.

ORIGINAL: *Sperminator*

Hva skal det være godt for egentlig? Spør fordi jeg lurer, ikke fordi jeg ville framstille meg selv som selvgod [;)]

Men har hørt litt forskjellige meninger om akkurat dette beltet fra forskjellige kvinner som har vært gravide. Ikke alle har vært like fornøyde, og noen syns det er ubehagelig å bruke. Duger ikke et vanlig bilbelte under sv.skapet, det gjorde jo det før dette beltet for gravide ble produsert. Er det anbefalt av Trygg Trafikk feks?

Som sagt, jeg bare lurer. Har ikke hatt det under noen av de andre sv.skapene mine, og vil ikke gå til innkjøp av det bare fordi det er "in" eller noe i den duren [:)][:)][:)]

Bra du spør![:)]
Grunnen til at man bør bruke dette er at vanlig bilbelte ligger over magen og babyen og livmoren. Under en krasj kan man bli slengt fremover i en kraft på mellom 3-5 tonn. Det vil da si at både babyen og livmoren vil få et enormt trykk mot seg.

Når jeg gikk gravid sist leste jeg om ei jente som var gravid i 8 mnd med sitt første barnog var med i en bilulykke. Babyen døde pga bilbeltet og i tillegg måtte de fjerne livmoren da den hadde fått storeskader også pga bilbeltet...

Nå skal ikke jeg si at det er det som skjer hver gang,men ved hjelp av gravidbeltet vil ikke bilbeltet presse på baby/livmor,men på hoftebeina dine istede[:)]

Dette er helt feil. Gravidbeltet gir kun komfort, og utgjør ingen forskjell under et evt. bilkræsj. Produsentene driver med villedene reklame.

Ref Trygg trafikk:

http://www.tryggtrafikk.no/?module=Articles;action=Article.publicShow;ID=2943

"Øker komfort - ikke sikkerhet

Disse produktene, BellySafe, Mammas Magpute och BeSafe Gravid, er alle helt virkningsløse ved kollisjon, noe som faktisk er veldig bra. Man skal ikke endre typegodkjent sikringsutstyr, slik bilbeltet er. Produktene drar midtdelen av beltet ned hoftedelen av beltet. Den slakk som oppstår kunne ha hindret rullebeltet og beltestrekkerne i å fungere korrekt, men tester viser at det ikke skjer. Produktene som er testet er for svake til å påvirke bilbeltet negativt. Ved en kollisjon gjenopptar bilbeltet sin korrekte geometri helt upåvirket. Det betyr at det er greit å bruke disse produktene, men at de helt og holdent må sies å være produkter som øker komforten, og ikke sikkerheten."

Mao - 400kr ut av vinduet - med mindre bilbeltet er ubehagelig til vanlig da.. [;)]

Var nettopp dette jeg var redd for, og derfor jeg stilte sp.målet. Takk for at du tok det fra Trygg trafikk [;)] Mye markedsføring der ute, surt for de som ikke har så god økonomi som resten, men trist det med hun jenta som var 8 mnd gravid. Tragisk skjebne [&o]

Tror jeg skal kjøpe et, var helt sikker på at jeg skulle kjøpe det,
helt fram til nå[&:]

Jeg har også det fra sist. Kommer ikke til å sette det i bilen før senere. Vet det er mange som mener det ikke er noe vits i, men jeg syns det er behagelig når magen begynner å komme[:)]

Mao - 400kr ut av vinduet - med mindre bilbeltet er ubehagelig til vanlig da.. [;)]

Nja, det er ikke direkte behagelig til vanlig, men det er jo definitvt mer ubehagelig når magen kommer, så for emg er det ikek penger ut av vinduet, det er komfort for magen!

ORIGINAL: *Stella*

Nja, det er ikke direkte behagelig til vanlig, men det er jo definitvt mer ubehagelig når magen kommer, så for emg er det ikek penger ut av vinduet, det er komfort for magen!

Jeg merket ingenting til at vanlig beltet var ubehaglig sist - klarte meg helt fint uten [:)] Men har diskutert dette før, og det kan virke som kanskje lange personer har mindre problemer med at vanlig beltet er ubehagelig... ? [:)]

Da har jeg kjøpt meg et be safe belte, syns det er bedre og være
på den sikre siden iallefall =) 400 kr for meg er ingen ting uansett
[:)]

Back
Topp