vil bare minne dere på...

**Camilla**

Glad i forumet
... å kjøpe gravidbelte til å ha i bilen [:)] Er vel egentlig ikke noe hastverk før etter uke 12 (da livmoren kommer over skambeinet), meeeen er vel heller ingen ulempe å begynne å bruke det før [:)]

Har vært til innkjøp av denne i dag,hadde en da jeg gikk gravid for fire år siden,men etter jenta var født lånte jeg den bort (usikker til hvem,og siden det ikke er offentlig enda,gadd vi ikke begynne å ringe rundt å høre) [8D]

Men er uansett en billig trygghet for deg og barnet og livmora di på tur i bil [:)] (349 svenske kroner på babyshop på svinesund, på nordbykoster den 399 svenske)

Så da har jeg gjort min borgelige plikt i dag,hehe [8D][:D][:D][:D]

Er nok ikke dumt, skal kjøpe det snart[;)]

Jeg har fra sist, installerte det tidligere i uken. 

Hva skal det være godt for egentlig? Spør fordi jeg lurer, ikke fordi jeg ville framstille meg selv som selvgod [;)]

Men har hørt litt forskjellige meninger om akkurat dette beltet fra forskjellige kvinner som har vært gravide. Ikke alle har vært like fornøyde, og noen syns det er ubehagelig å bruke. Duger ikke et vanlig bilbelte under sv.skapet, det gjorde jo det før dette beltet for gravide ble produsert. Er det anbefalt av Trygg Trafikk feks?

Som sagt, jeg bare lurer. Har ikke hatt det under noen av de andre sv.skapene mine, og vil ikke gå til innkjøp av det bare fordi det er "in" eller noe i den duren [:)][:)][:)]

kjøpte dette beltet sist, men det ble ikke brukt mye. syntes det var ubehaglig jeg. [:-]

Har det klart, må bare huske å feste det![:D]

Har det fra forrige graviditet, men venter nok litt til for jeg tar det i bruk.

brukte det ikke sist, vet ikke om jeg kommer til å kjøpe det denne gang..

ORIGINAL: *Sperminator*

Hva skal det være godt for egentlig? Spør fordi jeg lurer, ikke fordi jeg ville framstille meg selv som selvgod [;)]

Men har hørt litt forskjellige meninger om akkurat dette beltet fra forskjellige kvinner som har vært gravide. Ikke alle har vært like fornøyde, og noen syns det er ubehagelig å bruke. Duger ikke et vanlig bilbelte under sv.skapet, det gjorde jo det før dette beltet for gravide ble produsert. Er det anbefalt av Trygg Trafikk feks?

Som sagt, jeg bare lurer. Har ikke hatt det under noen av de andre sv.skapene mine, og vil ikke gå til innkjøp av det bare fordi det er "in" eller noe i den duren [:)][:)][:)]

Bra du spør![:)]
Grunnen til at man bør bruke dette er at vanlig bilbelte ligger over magen og babyen og livmoren. Under en krasj kan man bli slengt fremover i en kraft på mellom 3-5 tonn. Det vil da si at både babyen og livmoren vil få et enormt trykk mot seg.

Når jeg gikk gravid sist leste jeg om ei jente som var gravid i 8 mnd med sitt første barnog var med i en bilulykke. Babyen døde pga bilbeltet og i tillegg måtte de fjerne livmoren da den hadde fått storeskader også pga bilbeltet...

Nå skal ikke jeg si at det er det som skjer hver gang,men ved hjelp av gravidbeltet vil ikke bilbeltet presse på baby/livmor,men på hoftebeina dine istede[:)]

Det er litt delte synspunkt på dette.

Det er vel egentlig ikke sikkerhetsmessig bevist at det hjelper, det handler om å få sikkerhetsbeltet til å ikke ligge over magen/livmoren, men om det holder der i tilfelle kollisjon... tja, vet ikke. De som lager det (besafe) sier jo det, trygg trafikk mener jeg sier det ikke er beviselig i alle fall.

Jeg synes det er mer behagelig. Det er litt styr å bruke det, et lite ekstra greie, men det holder beltet borte fra magen, noe jeg synes er bedre.

Har det fra min forrige graviditet.
Men var bra du tipset om det til de som ikke har en sånn[:)]

brukte det ike sist, og skal ikke ha d heller... tror ikke d skader mindre... eit belte er eit belte... hihi... kjører den selvgode jeg *sperminator* [:D]

nei jeg har nå ikke tenkt å tvinge noen til å bruke det. men var for å minne på de som evt ikke har tenkt på det,eller som ikke visste at det fantes[:)]

jeg skal bruket min nåå slik jeg gjorde sist...

vil ikke at noe skal skje med den lille (bank i bordet) er jo ikke sikkert du kresjer men si noen kjører i deg bak fra hva gjør du da når belte strammer seg over hele magen,..,,,,

ORIGINAL: Bebibooms

brukte det ike sist, og skal ikke ha d heller... tror ikke d skader mindre... eit belte er eit belte... hihi... kjører den selvgode jeg *sperminator* [:D]

[:)][;)]

jeg hadde ikke det sist gang, og kommer ikke til å ha det denne gangen heller

nei trenger ikke å gå helt bananas heller akuratt.
dette kommer ikke jeg til å bruke.

ORIGINAL: **Camilla**

Grunnen til at man bør bruke dette er at vanlig bilbelte ligger over magen og babyen og livmoren. Under en krasj kan man bli slengt fremover i en kraft på mellom 3-5 tonn. Det vil da si at både babyen og livmoren vil få et enormt trykk mot seg.

Når jeg gikk gravid sist leste jeg om ei jente som var gravid i 8 mnd med sitt første barnog var med i en bilulykke. Babyen døde pga bilbeltet og i tillegg måtte de fjerne livmoren da den hadde fått storeskader også pga bilbeltet...

Nå skal ikke jeg si at det er det som skjer hver gang,men ved hjelp av gravidbeltet vil ikke bilbeltet presse på baby/livmor,men på hoftebeina dine istede[:)]

Dette er helt feil. Gravidbeltet gir kun komfort, og utgjør ingen forskjell under et evt. bilkræsj. Produsentene driver med villedene reklame.

Ref Trygg trafikk:

http://www.tryggtrafikk.no/?module=Articles;action=Article.publicShow;ID=2943

"Øker komfort - ikke sikkerhet

Disse produktene, BellySafe, Mammas Magpute och BeSafe Gravid, er alle helt virkningsløse ved kollisjon, noe som faktisk er veldig bra. Man skal ikke endre typegodkjent sikringsutstyr, slik bilbeltet er. Produktene drar midtdelen av beltet ned hoftedelen av beltet. Den slakk som oppstår kunne ha hindret rullebeltet og beltestrekkerne i å fungere korrekt, men tester viser at det ikke skjer. Produktene som er testet er for svake til å påvirke bilbeltet negativt. Ved en kollisjon gjenopptar bilbeltet sin korrekte geometri helt upåvirket. Det betyr at det er greit å bruke disse produktene, men at de helt og holdent må sies å være produkter som øker komforten, og ikke sikkerheten."

Mao - 400kr ut av vinduet - med mindre bilbeltet er ubehagelig til vanlig da.. [;)]

Oki,jeg skal ikke påstå at jeg har rett eller feil. Jeg kommer til å bruke den uansett,og det må andre gjøre som de vil med. Var ikke for å lage noe oppstyr jeg skrev denne tråden[:)]

ORIGINAL: Alvani

ORIGINAL: **Camilla**

Dette er helt feil. Gravidbeltet gir kun komfort, og utgjør ingen forskjell under et evt. bilkræsj. Produsentene driver med villedene reklame.

Ref Trygg trafikk:

http://www.tryggtrafikk.no/?module=Articles;action=Article.publicShow;ID=2943

"Øker komfort - ikke sikkerhet

Disse produktene, BellySafe, Mammas Magpute och BeSafe Gravid, er alle helt virkningsløse ved kollisjon, noe som faktisk er veldig bra. Man skal ikke endre typegodkjent sikringsutstyr, slik bilbeltet er. Produktene drar midtdelen av beltet ned hoftedelen av beltet. Den slakk som oppstår kunne ha hindret rullebeltet og beltestrekkerne i å fungere korrekt, men tester viser at det ikke skjer. Produktene som er testet er for svake til å påvirke bilbeltet negativt. Ved en kollisjon gjenopptar bilbeltet sin korrekte geometri helt upåvirket. Det betyr at det er greit å bruke disse produktene, men at de helt og holdent må sies å være produkter som øker komforten, og ikke sikkerheten."

Mao - 400kr ut av vinduet - med mindre bilbeltet er ubehagelig til vanlig da.. [;)]

var det jeg tenkte ! :)
dårlig salgstriks rett å slett

Back
Topp